Olja

Jesse

Junior
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Honda cbr600f -99 *SÅLD*
Hallå

Hade tänkt byta olja å oljefilter så här innan man tar fram hojen och jag undrar vilken olja som är bäst. Honda Castrol gps (vet inte om den heter så), är den bra?

Mvh Jens

Det verkar vara väldigt olika på vilken motor/låda/koppling man har om en viss olja funkar bra eller inte.

Ska själv testa Mobil1 MX4T i min, vet inte om någon annan har några erfarenheter av den.

Om man lyssnar efter i RRkretsar är det många som föredrar Motuls helsyntetiska produkter.

:fakta

//jaG

Öh. Kanske man kan kika i sin verkstadsbok om det står något om vad för olja man skall använda. Annars pyser du iväg till närmsta mc butik o säger vad du har för cykel så kan dom säkert plocka fram något som funkar åt dig.

Alla märken är "sponsrade" av någon tillverkare, att det står i handboken att den oljan ska va i motorn betyder inte att det är den bästa oljan, bara att den låg i när hojen va ny :fakta

//jaG

Bikerbitch skrev:
Öh. Kanske man kan kika i sin verkstadsbok om det står något om vad för olja man skall använda. Annars pyser du iväg till närmsta mc butik o säger vad du har för cykel så kan dom säkert plocka fram något som funkar åt dig.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra