Olja på lösvikt - tråden??

Thunder

Kan det inte vara sommar för evigt???
Gick med
21 Aug 2005
Söder om Kinnekulle, väster om Anderstorp, norr om
Hoj
R6 -08, dotterns cross och minimoto
Har en polare som söker billig men bra olja till sin gamla sunk GSX:rolleyes: , dock är han inte med på detta forum och för slö för att ta tag i saken. Så han frågade mig om jag visste något.

Nu suger ju jag på att söka på detta forum, så jag väljer den slappa men ofta så effektivare metoden. Dvs ställer fråga i egen tråd.
Jag har för mig att det funnits en tråd om olja på lösvikt och var man kunde köpa detta billigt. Så det vore lysande om någon vet var den tråden finns, eller svaret på var och hur mycket det kostade att handla dessa dyra droppar.

Tackar på förhand :tummenupp

Last edited:
Nu är länken med i "trådar vi lätt tapparbort"-tråden.

Bra att komma ihåg till våren när det är dags att börja kladda med filter och glidmedel :)

Ja, det kan man ju fråga sig. Men jag har lagt ner att föra sådana frågor med den personen:rolleyes: . Man får bara sitta hur länge som helst och lyssna på en det ena och det andra.

Min åsikt (rätt eller fel:rolleyes: ) är att jag kör på det som föreslås enligt tillverkaren i kombination med en viss oljetråd i teknikforumet. Följaktligen hälls varken Biltema eller Q8 i min låda.

Last edited:
Om inte biltemas olja passar, den som håller så hög kvalite för den billiga pengen så kan du be din polare lycka till att hitta nåt annat. Oavsett vad han får tag i som är billigt är sämre än biltemas thats it.

Om inte biltemas olja passar, den som håller så hög kvalite för den billiga pengen så kan du be din polare lycka till att hitta nåt annat. Oavsett vad han får tag i som är billigt är sämre än biltemas thats it.

Du har tydligen inte besökt Alvhems Livs!

Jag skiter i vad folk säger,inte en chans att jag häller Biltema i någon motor som jag äger.

Jag körde i Biltema helsyntet i Duken,så fint lagret skar för mig.

Alla disskutioner i oljetrådarna är baserade på antagandet att det är Statoil/Nynäs som gör dom,andra slagkraftiga bevis är produktbladen.. jo tjena Kerstin

Efter att ha jobbat i kemikalie/färgbranschen i många år så vet man att kunden får det den vill ha och betalar för utav tillverkaren.

Efter 15 år på alla sidor av försäljning och inköp kan jag lugnt säga att saker är inte vad dom ser ut att vara.

Jopp, grymt ställe där, men min hoj skar ramlagrena med den oljan också :)
Och i oljedebatten, finns det mer än två ställen i sverige där oljan kommer ifrån? Mobil/nynäs, finns väl ett par uddamärken på import dock??

Jopp, grymt ställe där, men min hoj skar ramlagrena med den oljan också :)
Och i oljedebatten, finns det mer än två ställen i sverige där oljan kommer ifrån? Mobil/nynäs, finns väl ett par uddamärken på import dock??

framställs inte typ alla oljor utomlands?

Jag skiter i vad folk säger,inte en chans att jag häller Biltema i någon motor som jag äger.

Jag körde i Biltema helsyntet i Duken,så fint lagret skar för mig.

Alla disskutioner i oljetrådarna är baserade på antagandet att det är Statoil/Nynäs som gör dom,andra slagkraftiga bevis är produktbladen.. jo tjena Kerstin

Efter att ha jobbat i kemikalie/färgbranschen i många år så vet man att kunden får det den vill ha och betalar för utav tillverkaren.

Efter 15 år på alla sidor av försäljning och inköp kan jag lugnt säga att saker är inte vad dom ser ut att vara.

Jag tror faktiskt inte det var biltemas fel, det var nog mer ktms fel att din motor skar. Det är många som kör racing på biltemas olja utan problem, jag själv har kört den i 4 olika hojar nu varav 2 som går race :)

Jag har också jobbat i handeln ett tag och vet att samma produkt säljs i olika förpackningar.

Är det nån som tror att Ica har en egen fabrik för att göra sina köttbullar osv?

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien