Olja luftfilter sporthoj

MrRoos

Kör sugen!
Gick med
16 Jul 2004
Hoj
ZX9R, Duke
Servar min ninja zx9r 01. På den sitter det ett skumfilter som är tvättbart org. Jag valde ändå att köpa ett nytt då det kostade nada men skall nu olja in det. I manualen står det saeXX (har inte boken här) och att man skall blöta en trasa och badda filtret. Känns som det inte blir så mycket olja i filtret då.

På enduron har jag spray olja med färg som man sprayar på och sen låter torka. Blir sjukt klibbigt och bra. Kan man köra med samma på sporthojjen. Risken att man får för mycket olja = får för lite luft.

Tips på hur ni går mottages.

På enduron brukar jag doppa hela filtret i en glasslåda med filterolja för att sedan försöka krama ur den funkar sådär svär varje gång jag gör det och rekommenderar detta till ingen.

Nej det känns onödigt kladdigt just därför jag kör med sprayolja så slipper man gegga så in i bomben. Frågan är väl bara om sparyoljan blir för tungt att dra luft genom för hojjen jämfört med att badda lite med en oljedränkt trasa på utsidan vilket jag spontant tycker låter rätt kass det med.

Står det i manualen så är det ju så du ska göra :7peta

Nej det känns onödigt kladdigt just därför jag kör med sprayolja så slipper man gegga så in i bomben. Frågan är väl bara om sparyoljan blir för tungt att dra luft genom för hojjen jämfört med att badda lite med en oljedränkt trasa på utsidan vilket jag spontant tycker låter rätt kass det med.

jag brukar göra som hacke skrev ovan.
Olja in filtret i någon bytta med olja, men jag brukar krama ur det efter i torra trasor för att få bort överflödig olja.
Kladdigt? Ja:)

Nyheter
Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...