Olika lameller FZS 600 -00

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Hoj
Triumph 800xc -11
Har haft problem att fruns hoj slirade på lamellerna ända sen vi köpte den, misstänkte först att föregående ägare slagit i olja som inte var rätt för våtkoppling....men nu när jag bytte så var det olika lameller. Är det en klåpare som varit här eller kan det se ut så här? Alla nya lameller jag satte dit liknar dom tre som är mörk på bilden. 20190408_184732.jpg

Det är nog en klåpare.. Dom mörka ser ut som original och dom ljusa som pirat kevlar lammeller..

Har för mej att yamaha yz450/raptor700 passar fzs/fzr/r6 xt660/raptor660. Osv

Original vs tredje part t.ex. Vesrah kan skilja i utförande. Montera en extra stållamell så greppar det förmodligen bättre om ni fortfarande kör med soff-liggiga originalfjädrar.

Original vs tredje part t.ex. Vesrah kan skilja i utförande. Montera en extra stållamell så greppar det förmodligen bättre om ni fortfarande kör med soff-liggiga originalfjädrar.
Hon puttrar omkring och tycker kopplingen är nog tung så originalfjädrarna får sitta på.
Det är bara jag som märkte att den slirade, låg man exempelvis 120 och skulle köra om så släppte den direkt, hon gasade aldrig nog för att märka det.

Det är nog en klåpare.
Ja då får man hålla utkik efter annat också då det är den här nivån någon tidigare ägare tycker att kvaliten på underhåll ska ligga på.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT