Okej, däckbytestajm!

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Kommer under fredagen byta framtoffla för preparation inför lördagens lek på Kinnekulle. Jag har vid tidigare tillfällen låtit Nettodäck i Gårda utföra dessa uppgifter. Har dock på ryktesvägar hört (av diverse löst folk ;)) att diverse löst folk har anställts och dessa inte har den blekaste i hur man skiftar MC-toffla på "rätt" sätt. Likaså är priset avsevärt högre och balansering ingår ej.

Frågan är då, var skiftar jag billigast? Det får gärna kosta under 200 spänn, (tycker iofs att det är på tok för dyrt också) utföras kvalitativt, alltså inte paja min fina vita fälg. Det ska helst ingå balansering och ske smärtfritt som fan.

Har hört tugg om Gummigubben? Wallins? Seså, ös på med tips, jag måste veta om jag bör boka någon tid, eller kan knalla in på drop-in.

Givetvis är förutsättningarna som sådant att jag kommer med löst hjul+nytt däck i handen.

Jag tänker inte heller anlita Fiffel&Båg's däckbytarservice (TM), om ni nu väljer att rekommendera de mest skumma typerna i stada. Lite kvalitet är jag allt ute efter.

Vielen dank!

/eders Henrik.

Gummi gubben funkar skit bra :) bytte där hela förra sommaren men nu får man kränga själv....så jävla tråkigt

Åk te Såsen å byt på Däckarna, Börjessons bil, 125:- inkl moms, balanserat å klart.

(åsså passar du på att hälsa på mig också)

//A.

Gottis skrev:
2113753 Gummi gubben funkar skit bra :) bytte där hela förra sommaren men nu får man kränga själv....så jävla tråkigt
Vet du om han är kinkig med "drop-in" eller är det lugnt? Vad tog han förra året? Det är han som ligger vid Vågmästareplatsen va?

Åby gummiverkstad, 150 :- balanserat och klart.

hållundan skrev:
2113756 Vet du om han är kinkig med "drop-in" eller är det lugnt? Vad tog han förra året? Det är han som ligger vid Vågmästareplatsen va?

Japp vid vågmästarplatsen nej då dom brukar inet va så skinkiga bäst är ju om du bara kommer in med fälgarna löst då går det snabbt :) jag tror jag pröjsade 70 spänn men hade lite special deal igenom firman men en 100 tar han nog

UnderDOG skrev:
2113755 Åk te Såsen å byt på Däckarna, Börjessons bil, 125:- inkl moms, balanserat å klart.

(åsså passar du på att hälsa på mig också)

//A.
Tänkte ändå hälsa på, eftersom du är så sugen på att löda mina motstånd i blinkarna! ;)

Hultan skrev:
2113763 Åby gummiverkstad, 150 :- balanserat och klart.
Låter bra, även det! :tummenupp

Gottis skrev:
2113764 Japp vid vågmästarplatsen nej då dom brukar inet va så skinkiga bäst är ju om du bara kommer in med fälgarna löst då går det snabbt :) jag tror jag pröjsade 70 spänn men hade lite special deal igenom firman men en 100 tar han nog
Får slå en pling imorgon och kolla vad de kan ta! :tummenupp

Byta däck

Netto Däck är inte att rekommendera längre, Peter som var ansvarig där förut har slutat och så de som var något att ha där.

Mitt tips är som tidigare talare Gummigubben. Dom är alltid bra på att fixa till saker till ett nöjesaktigt sätt!

Nu har jag tillbringat två timmar på Gummigubben.

DÖD åt alla jävla idioter som kommit på att de har vinterdäck på och TVUNGET måste byta en dag som denna. :finger

Lite framförhållning kan man kanske ha? För helvete.

Hur som helst så har de iaf hjälpt mig att skifta däck. 250 bagis inkl balansering (det var dock i balans så fort han slängde bort den gamla tyngden). Inte det billigaste, men vaffan.

Har även fått erfara att det är ett jävla mög att demontera hjul på en Suzuki. I alla fall med dåliga verktyg.

hållundan skrev:
2121080 Nu har jag tillbringat två timmar på Gummigubben.

DÖD åt alla jävla idioter som kommit på att de har vinterdäck på och TVUNGET måste byta en dag som denna. :finger

Lite framförhållning kan man kanske ha? För helvete.

Hur som helst så har de iaf hjälpt mig att skifta däck. 250 bagis inkl balansering (det var dock i balans så fort han slängde bort den gamla tyngden). Inte det billigaste, men vaffan.

Har även fått erfara att det är ett jävla mög att demontera hjul på en Suzuki. I alla fall med dåliga verktyg.

Inte farligt.....eller? :va

Ps. kom förbi så vi får se härligheten!!

hållundan skrev:
2121080

Vad detta för ett eller två däck? Om det var för ett så tycker jag det är ganska saftigt asså.

hållundan skrev:
2121080 Nu har jag tillbringat två timmar på Gummigubben.

Åkte du dit med fälgarna lösa eller? Hur många däck? ett eller två???

Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna