Jo det är så att jag köpt en fabriksny ktm 450 exc 2012. Jag fick alla strypningar i en låda på sidan (avgas mm, ink lambda) men handlaren/fabriken har lämnat kvar det stora luftfilterlocket/strypning som släpper igenom ytterst lite luft. Jag har plockat bort luftlocket men har ej hunnit provköra.
Då är funderingen vilken mapp det kan vara i hojen. Fick ett smart svar att det borde vara fulleffektsmap då den annars hade varnat för borttagen lambda. Den går bra men lite slött med locket på.
Hur märker jag om den går för snålt/mycket luft, att den går heldåligt?
Vad har ni för tips/ideer?
/Mvh
Då är funderingen vilken mapp det kan vara i hojen. Fick ett smart svar att det borde vara fulleffektsmap då den annars hade varnat för borttagen lambda. Den går bra men lite slött med locket på.
Hur märker jag om den går för snålt/mycket luft, att den går heldåligt?
Vad har ni för tips/ideer?
/Mvh