Ofrivilligt fotad

strom_robert

Ström
Gick med
1 Mar 2006
Hoj
zx-12r, xt 600e, kx 250
Förra helgen när vi sklle ner till hamburg och kolla på fotboll så blev jag fotad vid kl 04.21 på lördagsmorgonen. Det var en 50 strecka, jag visste att det skulle komma en kamera men hann visst inte riktigt ner i hastighet.

Så nu i veckan när jag stog och svetsade så hörde jag nån säga fartdrummel över axeln. Där stod Vd:n med ett brev från polisen (hade lånat en företagsbil).

I detta brevet stod det att han skulle skriva vem som körde bilen. Han skrev att det var en företagsbil och den skulle stå vid firman om helgerna, så han visste inget.

Så vad kan man förvänta sig av detta? går dom längre med ärendet?

Din topic får mig att fundera på hur många som blir frivilligt fotade av fastkameror.

Jag körde värdetransport en gång i tiden på nätterna, Chefen sade att det fanns en REJÄL bunt med kort på min bil hos Polisen, ansiktet hade jag lyckats gömma undan i varje kort. Dom sa aldrig vem det var för dom "visste" inte vem som kört bilen ?

Men när man tankade bilen och Polisen kom och tanka sin bil typ, så sa dom alltid "Jaha, så detta är den berömda bilen"

Jag spelade oskyldig och små log åt dom

Uffe

Din topic får mig att fundera på hur många som blir frivilligt fotade av fastkameror.

jag var bara rent generellt ofrivilligt fotad den natten, vad det gäller fartkameror så är det nog bara hojåkare som kan tänkas bli frivillgt fotad.

men dom fick nog en bra bild av mig, jag sträckte verkligen fram huvudet och undrade kommer inte kameran snart, jo där kom den "blixt".
Kan dom identifiera en ändå, med hjälp av passfoto eller nått?

Hände samma sak på firman där jag jobbar. En snubbe blev fotad i firmabil. Chefen skulle identifiera vem det var, men han "visste" ju inte vem det var och då orkade dom inte fortsätta. Las ner.

Samtidigt så har jag en annan kompis som jobbar åt ett företag, blev fotad i firmabil och då hade dom gått in på företagets hemsida och där fanns alla anställda med namn och bild så han åkte dit, så samtidigt verkar det som att vill dom verkligen lägga den sidan till så...

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman