Stod å väntade på bussen idag, 1830 på Renstiernas gata, hpl. Åsögatan, vid 7/11 riktning Folkkungagatan. En blå buss jag inte skulle med stannar framför mig och Bakom bussen kommer en svart cbr följd av en vit gixxer, när de är skymda av bussen hör jag hur ena hojen varvar satan en kort sekund, som att han antingen ville vara ball eller göra sig hörd/synlig mha motorn som "tuta". Vrider huvudet mot ljudet och när jag sedan ser hojarna komma runt den stillastående bussen i kanske 10kmh så dyker cbr'en in en hårsmån ifrån bakändan på en Volvo kombi som stannat vid övergångsstället. En ordentlig och rätt våldsam stoppie följer, Men han får iaf stop på paketet precis innan hjälmen skulle knacka hål i bakrutan och har då vridit hojen typ 90 grader åt vänster. Cykeln verkar sedan stå och vingla på balanspunkten ett ögonblick, som om den övervägde att slå över eller inte. Millimeter från att gå åt fel håll så dunsar bakändan ner i backen igen, men äventyret tar inte slut här!
Vid nedslaget får hojen ordentligt med varv, varpå den hoppar upp på bakhjulet en kort stund samtidigt som han fortsätter falla något åt vänster. Wheelien är dock kort, föraren lyckas få ner hojen på 2 hjul och lägger ner den, ganska prydligt och nästan varsamt på vänstersidan samtidigt som ekipaget avslutar koreografin med att fara runt i en nästan perfekt cirkel, liggandes på sidan.
Killen landade på fötterna och verkade klarade sig fint, såg även ut som att hojen inte tog ngn faslig skada. Dom körde vidare kort där efter ner mot slussen.
Men viktigast, tack för uppvisningen!!
Det såg sådär improviserat proffsigt ut, samtidig som det var rätt tydligt att du bara försökte hålla dig fast i rodeosadeln.
Om det var Du som körde, vafan hände?! Gashäng? Missade att Volvon stannade? Hur mår pungen?
Vid nedslaget får hojen ordentligt med varv, varpå den hoppar upp på bakhjulet en kort stund samtidigt som han fortsätter falla något åt vänster. Wheelien är dock kort, föraren lyckas få ner hojen på 2 hjul och lägger ner den, ganska prydligt och nästan varsamt på vänstersidan samtidigt som ekipaget avslutar koreografin med att fara runt i en nästan perfekt cirkel, liggandes på sidan.
Killen landade på fötterna och verkade klarade sig fint, såg även ut som att hojen inte tog ngn faslig skada. Dom körde vidare kort där efter ner mot slussen.
Men viktigast, tack för uppvisningen!!

Om det var Du som körde, vafan hände?! Gashäng? Missade att Volvon stannade? Hur mår pungen?
Last edited: