Offroadhoj..?

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Har funderingar på att komplettera lite med nån offroadare.
Kan ju dock inte ett dugg om sådana så skulle behöva lite tips på ett par schyssta o lite info om serviceintervaller o försäkringskostnader osv.

Tack o tack..

Vad skall den användas till, hur ofta (sällan) orkar du serva?

XR650 verkar vara en pärla för allround-offroadande, men det är inget att ta ut i endurospåret t.ex.

/J

Läs på SOE.se och advrider.com.

Du vet, det finns fler forum än just sporthoj.com.

Vad skall den användas till, hur ofta (sällan) orkar du serva?

XR650 verkar vara en pärla för allround-offroadande, men det är inget att ta ut i endurospåret t.ex.

/J

Den ska användas till att åka grusvägen till <insert cityname> istället för asfaltsvägen, inget speciellt sådär alltså bara mest för o skjutsa runt damen lite på o kolla naturen.
Alltså ingen såndär riktig endurooffroadare utan nåt i stil med xt660r eller så..
Jag orkar ju aldrig serva så därför behöver jag nåt me ungefär samma intervaller som en sportgathoj..

Läs på SOE.se och advrider.com.

Du vet, det finns fler forum än just sporthoj.com.

Nej jag vet ju inte det, är ingen allsmäktig allvetare, därför jag frågar här om info om bland annat sånt, tackar :tummenupp

Last edited:
Suzuki drz400s är en mycket bra offroadare som duger till enduro, grusväg och landsväg. Serviceintervaller på 600mil, lågt inköpspris och billig försäkring. Använder själv min som supermotard och det funkar det med. Tänk på att köpa en s-version om den ska vara landsvägsreggad.

Suzuki drz400s är en mycket bra offroadare som duger till enduro, grusväg och landsväg. Serviceintervaller på 600mil, lågt inköpspris och billig försäkring. Använder själv min som supermotard och det funkar det med. Tänk på att köpa en s-version om den ska vara landsvägsreggad.

Absolut ett bra tips, men jag skulle nog snegla ett par gånger till på en XR650...det är en pärla, speciellt om det är mer fortåka än brötande. :)

/J

Njä, det är mer mc-bud i stadstrafik det, må vara att den kan överleva på en grusväg, men det är inte vad jag skulle kalla för en offroadhoj.

/J

Hmm, okey.. men kanske nåt sånt jag behöver ändå :va
Kommer ju inte direkt vara ute i endurospåret o nöta utan kommer väl mest ha den för o göra lite annorlunda tripper på grusvägar o lite såntdär...
Fan va svårt dehär e asså...

Vill du ha något budget så är ju en DR 650SE ett bra alternativ. 96:or från drygt 20´. Mycket kul för pengarna!

Suzuki DR 650 SE. Jättefin hoj på grusvägar. Service var 600e mil. Driftsäker (farsan har en borrad till 703cc i firman, nu har den passerat 4600mil utan större reparationer än en cylinderfotspackning och en statorlindning). Men den är kanske lite väl tung när terrängen blir tuffare.

Om du inte ska ge dig på något värre än ganska ordinära grusvägar så skulle du klara dig bra med en Honda Transalp. Går att stå på ganska ordentligt längs en grusväg med en sån och är betydligt bekvämare än en DR 650 SE.

Ett tips kan ju vara att du kollar in "motard och offroad" här på Sporthoj också.

Om du inte ska ge dig på något värre än ganska ordinära grusvägar så skulle du klara dig bra med en Honda Transalp. Går att stå på ganska ordentligt längs en grusväg med en sån och är betydligt bekvämare än en DR 650 SE.

[/URL] här på Sporthoj också.

Ja, ska du skjutsa runt med tjejen så kanske du vill ha något som är bara aningens större än en "offroadhoj".

Nemen titta, de finns ju massa fina underkategorier på detta forum man inte hade nån koll på =)
Frågan kanske är bättre lämpad i motard/offroad-delen som sagt men skippar nog att starta en ny tråd.
Får läsa runt lite där.
Den typen av hoj som på bild ser ut att passa mig bäst är drz400 och xt660r, jag vill ha nåt jag kan busa runt lite med men även kunna ta me mig tjejen på nån tur då o då eftersom hon absolut inte tycker om att sitta "3 meter över backen" som hon gör på min nuvarande =)
en drz eller xt med motardhjul som tillbehör vore fint =)

äker själv XT660R -07:a å jag tycker den funkar kanon bra till grusväg samt lite bättre skoterleder/stigar. Men även landsväg funkar den till, åkte 16 mil i lördags å det va inge problem, inte ens träsmak. En hoj jag kan rekomendera, går att slanga med den oxå har jag märkt, kommer upp hur fint som helst på 2:an sen e det bara lägga i 3:an efter ett tag osv. Kanon hoj med 1000 mils intervall på servicarna. :-)

Nemen titta, de finns ju massa fina underkategorier på detta forum man inte hade nån koll på =)
Frågan kanske är bättre lämpad i motard/offroad-delen som sagt men skippar nog att starta en ny tråd.
Får läsa runt lite där.
Den typen av hoj som på bild ser ut att passa mig bäst är drz400 och xt660r, jag vill ha nåt jag kan busa runt lite med men även kunna ta me mig tjejen på nån tur då o då eftersom hon absolut inte tycker om att sitta "3 meter över backen" som hon gör på min nuvarande =)
en drz eller xt med motardhjul som tillbehör vore fint =)

Fast det är ju två helt olika hojar, skiljer säkert ett undernärt moppefucko i vikt. Suzukin är inget att skjutsa på jämfört med Yamahan.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back