Offensiv miljöpolitik

Det var väl bra att i alla fall ett parti vågar driva sin egen linje och ställa upp för sina väljare? Wetterstrand har ingen som helst anledning att ta hänsyn till andra väljare än sina egna.
Spy på sossarna istället som gör vad som helst för att få fortsätta regera.

å andra sidan så var det ju ganska dumt att dieselbilar utan baksäte slapp en massa skatt för att de var "lätta lastbilar". Nog har dom gjort dummare saker än det här.

honkiie skrev:
å andra sidan så var det ju ganska dumt att dieselbilar utan baksäte slapp en massa skatt för att de var "lätta lastbilar". Nog har dom gjort dummare saker än det här.

å en av de "dummare" sakerna är detta tycker jag "Effektskatten på kärnkraft höjs med 85 procent."
om jag inte misstar mig så e ju kärnkraft himla kostnadseffektivt.. å de smutsar ju inte ner så himla mkt.. konstigt att andra länder bygger nya kärnkraftverk, men sverige lägger ner sina :va, så då importerar vi istället kärnkrafts-el och kol-el från mindre säkra anläggningar... snacka om att inte se längre än vad näsan räcker..

heimdal skrev:
å en av de "dummare" sakerna är detta tycker jag "Effektskatten på kärnkraft höjs med 85 procent."
om jag inte misstar mig så e ju kärnkraft himla kostnadseffektivt.. å de smutsar ju inte ner så himla mkt.. konstigt att andra länder bygger nya kärnkraftverk, men sverige lägger ner sina :va, så då importerar vi istället kärnkrafts-el och kol-el från mindre säkra anläggningar... snacka om att inte se längre än vad näsan räcker..
Ja det är bland de dummare grejerna.

heimdal skrev:
å de smutsar ju inte ner så himla mkt.. ..

Läser du på lite så ser du att kärnkraft inte är så vansinnigt miljövänligt som man skulle kunna tro.
För de ca 1000 ton uran vi behöver varje år kapas cirka 4 miljoner ton gruvavfall som drabbar de länder där malmen bryts. Det ger en del goa gruvor och all den miljöpåverkan som detta innebär...

Ren luft hos oss. Finfina miljöbilder och gött grundvatten o.s.v. hos dem...

Fast det är sant.. varför bry sig så mycket om Dem?!
:va

korvgubbe skrev:
Fast det är sant.. varför bry sig så mycket om Dem?!
:va

Nä det är bara negrer hela högen. Heimdal och alla andra "kärnkraft är så himla rent och bra"-nissar, skulle ni vilja jobba i en afrikansk urangruva?

Chris Ash skrev:
Nä det är bara negrer hela högen. Heimdal och alla andra "kärnkraft är så himla rent och bra"-nissar, skulle ni vilja jobba i en afrikansk urangruva?
Skulle du vilja jobba som sömmerska i den vietnamesiska fabrik som sytt T-shirten du har på dig, för en dollar om dagen?

Man måste väl ändå skilja kärnkraftsbaserad elproduktion från uranmalmsbrytning.

Bingo skrev:
Skulle du vilja jobba som sömmerska i den vietnamesiska fabrik som sytt T-shirten du har på dig, för en dollar om dagen?

Man måste väl ändå skilja kärnkraftsbaserad elproduktion från uranmalmsbrytning.

Nej men så har jag heller inte påstått att T-shirtproducerandet är alltigenom fantastiskt.

Kärnkraften är rätt så beroende av material som kan hålla kärnreaktionerna igång. Men visst, kärnkraften i sig är heller inte så trevlig när den bestämmer sig för att haverera.

Valår nästa år....

...se då till att välja rätt, då slipper vi allt dåligt... :3freak

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage