off topic, ; Nostalgiskt med tuben

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Fler som blir nostalgiska av att titta på Tuben med You? Jag har nyss kollat av Magnum Bonum låtar som man kommer ihåg dånade ur syrrans rum med full kraft när man var en liten parvel, och man gillade skiten själv:)Även gamla Noicevideos och låtar, kollade lite "skit" barnprogram som man satt klistrad framför dumburken när det gick på tv:en, den tiden det fanns 2 kanaler och på helgen var barnprgrammen bannlysta då farsgubben skulle kolla på tipsextra, basta:gnissla, 2 tv apparater? Glöm det..kommer ihåg första tv:n som t om var i svartvit..(färg tv fanns, SÅ gammal är inte ens jag)

Program man kommer ihåg som en annan såg var bl a anita och televinken, Ville valle och viktor, tårtan, för att inte snacka om propaganda tv med Staffan westberg "Vilse i Pannkakan". Mumintrollen, och INTE de tecknade skiten..Kapten zoom och farbro frippes skafferi, till skillnad från allt skit som förstör generationerna efter 60-talisterna..:tungan..

Vilse i pannkakan, tror han är Ghey på riktigt? Men på den tiden fanns det dåligt med garderober att komma ur:
http://www.youtube.com/watch?v=Zw95KIRAwrg&feature=related

Även serier som gick förr brukar jag kolla av ibland, som klassiker som "raskens" mm.

Tror de flesta "youngsters" härinne undrar va gubbfan pratar om, ni som är uppväxta med teletubbis, teenage mutant hero turtles och björnes magazin.:D

Blir ganska imponerad hur mycket det finns tillgängligt..har inte folk annat för sig att ladda upp saker:vaKul för en annan som tittar på det:D

Last edited:
:rolleyes:
hmmm.... Ja känner igen rubbet, som oppvuxen i en annan del av "Å-kröken".
2 Kanaler på dumburken... Arvingarna (inte dansbandet), Onedinlinjen, Herrskap å tjänstefolk, Studio-S, Rekordmagasinet, Nygammalt, Utvandrarna, nybyggarna, Hedebyborna (går i repris på söndagar nu :tummenupp ), från A till Ö, Andersson i nedan, Pling & plong show...

Å på radio skvalade de på P1, P2 å P3...
Bra program ja kommer ihåg va iaf
Galaxen mä Jacob Dahlin
Eldorado mä Kjell Ahlinge, sömnig röst jäsp!
Aspeboda network
poporama
discorama
upp till 13 (Bappelsiner gubbjävel) (kan de va en neger)
Trax (va inte de ett kassettband?)

De finns lite klipp på de mesta på tuben :tummenupp

Tur man kan spara de klipp man vill ha kvar :tummenupp
get2pc.com

:rolleyes:
hmmm.... Ja känner igen rubbet, som oppvuxen i en annan del av "Å-kröken".
2 Kanaler på dumburken... Arvingarna (inte dansbandet), Onedinlinjen, Herrskap å tjänstefolk, Studio-S, Rekordmagasinet, Nygammalt, Utvandrarna, nybyggarna, Hedebyborna (går i repris på söndagar nu :tummenupp ), från A till Ö, Andersson i nedan, Pling & plong show...

Å på radio skvalade de på P1, P2 å P3...
Bra program ja kommer ihåg va iaf
Galaxen mä Jacob Dahlin
Eldorado mä Kjell Ahlinge, sömnig röst jäsp!
Aspeboda network
poporama
discorama
upp till 13 (Bappelsiner gubbjävel) (kan de va en neger)
Trax (va inte de ett kassettband?)

De finns lite klipp på de mesta på tuben :tummenupp

Tur man kan spara de klipp man vill ha kvar :tummenupp
get2pc.com

Just ja, Onedenlinjen med sin speciella signaturmelodi, arvingarna brittisk serie om lastbilsföretag eller vad det var, misstänker serie med massa intriger i värsta rederiet stil..?Hem till byn eller var det gården, det brittiska orginalet!

jag saknar riktiga, otecknade, orginal-pippi långstrump jag, å beppes gonattstund. De va barnprogram det :wiggle

Last edited:
Men faan va ni är gamla :arsele själv saknar jag pokemon :tungan

Nääärå skojja, jag börjar också bli gammal, pippi var grymt:krama

:mad: puss på dig oxå :tungan

(jo ja såg den osynliga textenlängst ner ;) )

Hähähä va bra :) men du behöver inte ta åt dig,du är ju yngst här i tråden (tror jag) :P Citerade dig bara för att du skrev om pippi, det är de enda jag minns, det andra som gubbarna :arsele snackade om är ju före min tid med :FU :glömdet

Hehe tror jag håller på att göra mig skapligt opopulär här :pangihuve

Man blir inte äldre än man TJänner sig, och du stapplar väl mest runt med kryckor JD? :fakta :hihi

Tacka vet jag tv-piraterna, och Staffan och Bengts julkalender!
Musiken var bäst tidigt 80 sedan gick det mest utför, THE TROOPER :yoparty

/J - svin-gammal

Man blir inte äldre än man TJänner sig, och du stapplar väl mest runt med kryckor JD? :fakta :hihi

Tacka vet jag tv-piraterna, och Staffan och Bengts julkalender!
Musiken var bäst tidigt 80 sedan gick det mest utför, THE TROOPER :yoparty

/J - svin-gammal

Satan där fick man sig en kalldusch :huvet kryckor: CHECK!

Jag är iaf. inte hopplöst modebefriad pilotbrille-kille som "vissa" andra äldre förmågor :arsele Dom var omoderna sedan länge när jag började bära shades :D

Köp dig en GPZ och brasSa i hElvetT topgun style!!1one!ii :glömdet

Musik däremot kan jag hålla med om var bättre förr :fakta

Jag är iaf. inte hopplöst modebefriad pilotbrille-kille som "vissa" andra äldre förmågor :arsele Dom var omoderna sedan länge när jag började bära shades :D

Köp dig en GPZ och brasSa i hElvetT topgun style!!1one!ii :glömdet

:rofl

:fakta GPZ och pilotisar - då är det :borra tills man behöver matas med nitroglycerintabletter direCkt!!!111one1! för att pumpen inte skall sacka ihop helt. :hihi

Bifogat

• image29.jpg
    image29.jpg
    33 KB · Visningar: 43

:fakta GPZ och pilotisar - då är det :borra tills man behöver matas med nitroglycerintabletter direCkt!!!111one1! för att pumpen inte skall sacka ihop helt. :hihi

Haha om det är, kan tänka mig dig utan hjälm i pilotisar på en GPZ.. Snacka om att :tuttar lär bli :banana

Men alla coola :hojcbr som möter dig kommer :näsblod :D

Tack, men nä :wiggle (kanske beter mig så dock :D) rackarns, du e ju lammkött för mig :tungan

Haha där ser man, såg ålder:25 i din profil :va men det går ju iofs att fiffla med :D

Edit: faan de finns för många smileys på SH för en fjortis-spammer som mig ghaa kan ju inte låta bli dom :huvet

Last edited:
Haha där ser man, såg ålder:25 i din profil :va men det går ju iofs att fiffla med :D

Edit: faan de finns för många smileys på SH för en fjortis-spammer som mig ghaa kan ju inte låta bli dom :huvet

Nope, inget fiffel me min ålder, men stämmer ditt datum så eru fortfarande yngre än mig :D

btw, vi kan fjortis-spamma smileys tillsammans, ja missbrukar smileys te vardags :tungan

Nope, inget fiffel me min ålder, men stämmer ditt datum så eru fortfarande yngre än mig :D

btw, vi kan fjortis-spamma smileys tillsammans, ja missbrukar smileys te vardags :tungan

Haha uppfattat :tummenupp

Låter bra det :yoparty

...och Staffan och Bengts julkalender!

Ja, vad fan... Det är ju inte för inte som man hejar på Björklöven! :D

TT600, pilotisar, shorts och räserstövlar! :fakta
:tuttar:kär:slicka

Last edited:
Ni snackar om gamla tv-program, patetiskt:gnissla jag kommer inte ens ihåg vilka barnprogram som gick när jag var liten, om det nu fanns tv ens.:gnissla

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul