bela tasnadi
Guest
TJENA, EN LITEN STORY FRÅN VERKLIGHETEN.
Sålde min kawa zx12r
,i augusti, köparen tar hem den i lastbil, lastar ur, kompis till ny ägare kommer förbi, "vilken hoj, får man prova.???"
_som snäll :kocko "kompis"lånar man ut zx12r...????!!!!!( hög inteligenskvop-IQ-08)
Kompis tar på hjälm handskar, shorts ?, stövlar.
Åker en kort sväng,
och krachar hojen..........totalskrot, föraren bruten tumme,lite skrapis å så.
Nu till ärendet.
Försäkring som gäller ???, vems försäkring betalar detta ?
Min försäkring upphör att gälla när: papper undertecknat med ny ägare och datm för ägarbyte är köpdagen., nycklar och pengar byter ägare.
Ny ägare i samma sekund detta sker, om datumet inte sätts fram,( ingen är väl så korkad att man låter nya 20-årige ägaren utnyttja din lång intjänande bonusen bli utnyttjad).
Vad händer.? mc oförsäkrad, ingen trafik- eller vagnskada finns gällande om inte ny ägare löst en ny försäkring INNAN ÄGARBYTE........
Ska vi gissa att låne kompis numera är ca stor penning hög fattigare för en ersättning av likvärdig mc, och ett helt nytt liv rikare.....
alltså---"LÅNA ALDRIG UT DIN MC" ....
Sålde min kawa zx12r

_som snäll :kocko "kompis"lånar man ut zx12r...????!!!!!( hög inteligenskvop-IQ-08)

Kompis tar på hjälm handskar, shorts ?, stövlar.
Åker en kort sväng,

Nu till ärendet.
Försäkring som gäller ???, vems försäkring betalar detta ?
Min försäkring upphör att gälla när: papper undertecknat med ny ägare och datm för ägarbyte är köpdagen., nycklar och pengar byter ägare.
Ny ägare i samma sekund detta sker, om datumet inte sätts fram,( ingen är väl så korkad att man låter nya 20-årige ägaren utnyttja din lång intjänande bonusen bli utnyttjad).

Vad händer.? mc oförsäkrad, ingen trafik- eller vagnskada finns gällande om inte ny ägare löst en ny försäkring INNAN ÄGARBYTE........
Ska vi gissa att låne kompis numera är ca stor penning hög fattigare för en ersättning av likvärdig mc, och ett helt nytt liv rikare.....
alltså---"LÅNA ALDRIG UT DIN MC" ....