OFÖRSÄKRAD,,,,HUR Det KAN GÅ....TÄNKVÄRT..

• Thread starter Thread starter bela tasnadi
  • Start date Start date

bela tasnadi

Guest
TJENA, EN LITEN STORY FRÅN VERKLIGHETEN.
Sålde min kawa zx12r :tummenupp ,i augusti, köparen tar hem den i lastbil, lastar ur, kompis till ny ägare kommer förbi, "vilken hoj, får man prova.???"
_som snäll :kocko "kompis"lånar man ut zx12r...????!!!!!( hög inteligenskvop-IQ-08) :huvet
Kompis tar på hjälm handskar, shorts ?, stövlar.
Åker en kort sväng, :squid och krachar hojen..........totalskrot, föraren bruten tumme,lite skrapis å så.
Nu till ärendet.
Försäkring som gäller ???, vems försäkring betalar detta ?
Min försäkring upphör att gälla när: papper undertecknat med ny ägare och datm för ägarbyte är köpdagen., nycklar och pengar byter ägare.
Ny ägare i samma sekund detta sker, om datumet inte sätts fram,( ingen är väl så korkad att man låter nya 20-årige ägaren utnyttja din lång intjänande bonusen bli utnyttjad). :dummer
Vad händer.? mc oförsäkrad, ingen trafik- eller vagnskada finns gällande om inte ny ägare löst en ny försäkring INNAN ÄGARBYTE........
Ska vi gissa att låne kompis numera är ca stor penning hög fattigare för en ersättning av likvärdig mc, och ett helt nytt liv rikare.....
alltså---"LÅNA ALDRIG UT DIN MC" .... :ajjabajja

bela tasnadi skrev:
TJENA, EN LITEN STORY FRÅN VERKLIGHETEN.
Sålde min kawa zx12r :tummenupp ,i augusti, köparen tar hem den i lastbil, lastar ur, kompis till ny ägare kommer förbi, "vilken hoj, får man prova.???"
_som snäll :kocko "kompis"lånar man ut zx12r...????!!!!!( hög inteligenskvop-IQ-08) :huvet
Kompis tar på hjälm handskar, shorts ?, stövlar.
Åker en kort sväng, :squid och krachar hojen..........totalskrot, föraren bruten tumme,lite skrapis å så.
Nu till ärendet.
Försäkring som gäller ???, vems försäkring betalar detta ?
Min försäkring upphör att gälla när: papper undertecknat med ny ägare och datm för ägarbyte är köpdagen., nycklar och pengar byter ägare.
Ny ägare i samma sekund detta sker, om datumet inte sätts fram,( ingen är väl så korkad att man låter nya 20-årige ägaren utnyttja din lång intjänande bonusen bli utnyttjad). :dummer
Vad händer.? mc oförsäkrad, ingen trafik- eller vagnskada finns gällande om inte ny ägare löst en ny försäkring INNAN ÄGARBYTE........
Ska vi gissa att låne kompis numera är ca stor penning hög fattigare för en ersättning av likvärdig mc, och ett helt nytt liv rikare.....
alltså---"LÅNA ALDRIG UT DIN MC" .... :ajjabajja

Och hur förklarar man för sin polare att "nej, du får inte testa min hoj?" Nää kom igen, det är bara en motorcykel och den som kvaddar betalar, enkelt! Trist och hålla på att snåla med leksakerna......

Chronic skrev:
Och hur förklarar man för sin polare att "nej, du får inte testa min hoj?" Nää kom igen, det är bara en motorcykel och den som kvaddar betalar, enkelt! Trist och hålla på att snåla med leksakerna......

Jag lånar gärna ut min hoj till duktiga förare som JAG känner & litar på, men jag bestämmer själv vem jag litar på.

Chronic skrev:

Jag skulle aldrig i livet låna ut den INNAN den var försäkrad iallafall.... Sen får polarna säga vad dom vill...

Jag lånar gärna ut mina hojar, dock så informerar jag om att dom inte är helförsäkrade och att då är det ju upp till den som lånar att äterställa hojen i samma skick som han/hon lånade den i. Min gamla gixxar utan kåpor är för visso ingen dyr affär att lägga om kull men skulle någon låna min ducce och göra skrot av den så är det ju upp yill dom, då är det bara att marsera till banken och ersätta det man förstört. Skulle jag själv vurpan någon annas hoj som kanske tom var helförsäkrad så skulle jag ju självklart förutom självrisken även ersätta personen ifråga för förlorad bouns och tiden medans hojen står på verkstad!. :confused:

GSXR1100R skrev:
Jag lånar gärna ut min hoj till duktiga förare som JAG känner & litar på, men jag bestämmer själv vem jag litar på.

Visst, men sen kan man ju bli påkörd...
Men som du skrev, låna ut till de man känner och litar på..
Då vet man ju att man blir ersatto m det händer nått..

de jobbiga kan ju ju va att kompisen inte kanske kan pröjsa! trökit o tappa en hel sommar!

Jag ser alltid till att ägarbytet sker ett par dagar efter att affären sker, så att man själv/köparen ska kunna köra hem fordonet försäkrat.

berggren_martin skrev:
Jag ser alltid till att ägarbytet sker ett par dagar efter att affären sker, så att man själv/köparen ska kunna köra hem fordonet försäkrat.
Behövs inte, man gör ägarbyte och ringer f-bolaget samtidigt :tummenupp

Var någon som testade samma sak där jag bor, ej reg. bes. importerad hoj testa en liten sväng, dra järnet, telefonstolpe ivägen..... 60000 fattigare, men klarar sig helt utan skador!

En liknade historia.

Denna gång var det en BMW för 150 000 :-
Killen hade precis köpt den och innan han försäkrade bilen så skulle polaren ta en liten sväng med bilen.

Detta resulterade i en avåkning i ca 200 knyck, bilen såg ut som ett ägg efter allt snurrande, alla överlevde och fick endast lättare skador. Bilen var en oförsäkrad importbil vilken jag köpte för 3500 :- så det blev ingen rolig affär för ägaren eller kompisen till honom :dummer

Rundningsmärke skrev:
Säger "nej, du får inte testa min hoj"?

/A

jaja, umgås man med folk utan pengar, eller som man inte litar på kan den frasen vara användbar, den slipper jag lägga på minnet :tummenupp

GSXR1100R skrev:

Å du frågade om någon av oss dvs jag och lunkan ville ta en provtur på kawan
med slicks och regn. Så du menar att jag är en duktig förare :) . Man kanske skulle börja mer RR endå.

GSXR1100R skrev:
Jag lovar att jag ska sota ur din möghög vid tillfälle.

Förstår inte varför man måste vara bussig och låna ut grejorna, speciellt innan de är försäkrade.
Den som inte kan ta att han inte får låna hojen kan dra åt helvete i vilket fall.

valmers skrev:
Jag lovar att jag ska sota ur din möghög vid tillfälle.
Läs igen valmers, endast dom som JAG litar på, hur ska man kunna lita på en som kastar sig in i stolpar.

Qwerty får låna min Kawa any day (Han kör som en kärring)

Chronic skrev:

Schysst, när kan jag låna din båge?

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...