...och regler är ju till för att följas.....

Moonflower

Liten blå terrorist
Gick med
3 Jul 2003
Hoj
KTM 640 LC4
Tjabba tjena hallå!!! Jag är sprillans ny här, (har iof. läst ett tag) men nu måste jag bara kolla om fler har varit med om det som jag idag trodde skulle bli en uppkörning:

Allt var nervöst men ändå ganska bra, tid var bokad och hojen var strypt (ska köra begränsad) och besiktad. Ok, bara två dagar sedan besiktningen, men den var ju godkänd utan problem! Tar ledigt från jobbet, engagerar farsan och brorsan i hojleverans till Barkaby och övningskör lite extra i krokarna i ungefär en timme. Allt detta i Hällregn :rolleyes: . Förbereder mig mentalt, det kanske kan funka trots allt, jag vill ju verkligen HA den där lappen!!!!!
Och så var det slutligen dags. Jag rullade in till en klunga med nervösa elever och uttråkade (tror jag :p ) inspektörer, letade upp min och skrev in mig hos honom. "Körskolehoj, eller hur var det?" -Nää, privat. "Aha, har du regbevis med dig???" Och det hade jag (det "ostrypta" alltså), plus ett intyg om godkänd regbesiktning, plus kvitton på strypsatsen, plus farsan som intygade att han hade strypt den till just 25 kw, plus en motorcykel som man utan problem kunde se strypningsmontaget på.
"Näää, det här går tyvärr inte, det står ju inte 25 kw på besiktningspapperet, ni kan ju lika gärna ha regat om den ifrån en passagerare till två. Tyvärr tyvärr:hej".
Så det blev alltså inget. De skulle försöka hitta en hy tid åt mig så snabbt som möjligt, och det var ju iofs. tillmötesgående. Men ändå, hur formell, regelmässig och strikt kan en människa egentligen bli:mattias ???

lite jobbigt....

Men visst, regler är till för att följas, men jag tyckte allt att du hade nog med bevis på din strypning...

Jobbig han var :smasha

det e svårare att komma in på uppskrivningen utan rätt grejor än att komma in i pentagon...

har jag hört =P

men det e klart det ska stå rätt i papprerna..

regler är regler

Moonflower skrev:

Allt var nervöst men ändå ganska bra, tid var bokad och hojen var strypt (ska köra begränsad) och besiktad.

Fick du inte papper från reg.besiktningen eller var det en vanlig besiktning?

Moonflower skrev:
Tjabba tjena hallå!!! Jag är sprillans ny här, (har iof. läst ett tag) men nu måste jag bara kolla om fler har varit med om det som jag idag trodde skulle bli en uppkörning:

Allt var nervöst men ändå ganska bra, tid var bokad och hojen var strypt (ska köra begränsad) och besiktad. Ok, bara två dagar sedan besiktningen, men den var ju godkänd utan problem! Tar ledigt från jobbet, engagerar farsan och brorsan i hojleverans till Barkaby och övningskör lite extra i krokarna i ungefär en timme. Allt detta i Hällregn :rolleyes: . Förbereder mig mentalt, det kanske kan funka trots allt, jag vill ju verkligen HA den där lappen!!!!!
Och så var det slutligen dags. Jag rullade in till en klunga med nervösa elever och uttråkade (tror jag :p ) inspektörer, letade upp min och skrev in mig hos honom. "Körskolehoj, eller hur var det?" -Nää, privat. "Aha, har du regbevis med dig???" Och det hade jag (det "ostrypta" alltså), plus ett intyg om godkänd regbesiktning, plus kvitton på strypsatsen, plus farsan som intygade att han hade strypt den till just 25 kw, plus en motorcykel som man utan problem kunde se strypningsmontaget på.
"Näää, det här går tyvärr inte, det står ju inte 25 kw på besiktningspapperet, ni kan ju lika gärna ha regat om den ifrån en passagerare till två. Tyvärr tyvärr:hej".
Så det blev alltså inget. De skulle försöka hitta en hy tid åt mig så snabbt som möjligt, och det var ju iofs. tillmötesgående. Men ändå, hur formell, regelmässig och strikt kan en människa egentligen bli:mattias ???

Dom kollar stenhårt på regbevis även om det är en Sprillans GSX-R 1000 och du ska köra upp för tung.

Paragrafryttare är dom :fakta

TJAA Nisse :hej !!! Bättre sent än aldrig!

Nja, hade inte riktigt hunnit få hem papperena, var ju bara 2 dagar emellan...

Jo, när man stod där hoppade man ju inte högt direkt :( .

Jaså? Ja, numera tänker jag ligga steget före dem. Tar jag med mig hela pärmen med alla papper som överhuvudtaget kan sättas i samband med hojen lär de ha att läsa ett tag, + att de ALDRIG kan neka mig uppkörning :cool: !!!!!

Moonflower skrev:
TJAA Nisse :hej !!! Bättre sent än aldrig!

Nja, hade inte riktigt hunnit få hem papperena, var ju bara 2 dagar emellan...

Jo, när man stod där hoppade man ju inte högt direkt :( .

Jaså? Ja, numera tänker jag ligga steget före dem. Tar jag med mig hela pärmen med alla papper som överhuvudtaget kan sättas i samband med hojen lär de ha att läsa ett tag, + att de ALDRIG kan neka mig uppkörning :cool: !!!!!
Gör så! Snart är det dags! I morgon rättare sagt :tummenupp

Du skulle ha begärt en kopia av det handskrivna registeringsbeviset som besiktningsstationen skickar till Bilregistret. Jag gjorde så och det gick fin fint att använda. Lite surt att missa uppkörningen pga. det bara. :(

För mig så ringde dom vägverket och kollade effekten på den, efter en besiktning så borde väl dom siffrorna gå in så fort som besiktningsmannen skriver in dom i datorn?

ta namnet på inspektören sedan de som är på skriver in sig i listan här

Döda inspektör från VV:

1. Linus, Strängnäs
2.
3.
4.

:D :D :D :crash

Jupp, "skakis"!

Japp, det skulle vi ha gjort. Men det var farsan som tog hand om besiktningen, han sade att han inte kom på det förrän efteråt.

Nja, de gör visst inte det, inspektören ringde faktiskt och kollade. Men jag fick det idag, så det kan ju bara ha varit en fråga om timmar :rolleyes: ...

:) Hehe, ja, sågar de mig imorgon får vi nog ta till "alternativa metoder" :D !!! Hehe!!!

Alltså, dags imorgon. Har övat lite extra idag, tyckte det gick rätt ok iaf. Wish me luck 12.30 :tummenupp !!!

:rock :rock :rock Alla här är säkert jätteintresserade :) , men iallafall; JAG HAR NUMERA MC-KORT!! WAHOOO!!! :rock :rock :rock
Det gick jättebra, hade tur och fick en trevlig inspektör också. Så alla som har ställ, stövlar osv. att sälja kan börja ringa nu :p !!!

Grattis, så du fixade det.
Det va så nära för mig, men ändå gick det bättre än jag trott.

Tack!! Jo, men jag var så sunknervös att jag höll på att ramla av :lol ! Iaf. när han nästan direkt efter att vi startat bad mig vända och köra tillbaka samma väg vi kom. Brrr!!!
Jo, det var ju verkligen på håret för dig. Kul ändå att du blev positivt överraskad! På´n igen bara :tummenupp !!!!!

Thaaaank you järnet :) !!!!!

grattis!! så nu kanske vi slipper oskadliggöra inspektören från vv!! ;) :tummenupp :öl

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back