Moonflower
Liten blå terrorist
Tjabba tjena hallå!!! Jag är sprillans ny här, (har iof. läst ett tag) men nu måste jag bara kolla om fler har varit med om det som jag idag trodde skulle bli en uppkörning:
Allt var nervöst men ändå ganska bra, tid var bokad och hojen var strypt (ska köra begränsad) och besiktad. Ok, bara två dagar sedan besiktningen, men den var ju godkänd utan problem! Tar ledigt från jobbet, engagerar farsan och brorsan i hojleverans till Barkaby och övningskör lite extra i krokarna i ungefär en timme. Allt detta i Hällregn
. Förbereder mig mentalt, det kanske kan funka trots allt, jag vill ju verkligen HA den där lappen!!!!!
Och så var det slutligen dags. Jag rullade in till en klunga med nervösa elever och uttråkade (tror jag
) inspektörer, letade upp min och skrev in mig hos honom. "Körskolehoj, eller hur var det?" -Nää, privat. "Aha, har du regbevis med dig???" Och det hade jag (det "ostrypta" alltså), plus ett intyg om godkänd regbesiktning, plus kvitton på strypsatsen, plus farsan som intygade att han hade strypt den till just 25 kw, plus en motorcykel som man utan problem kunde se strypningsmontaget på.
"Näää, det här går tyvärr inte, det står ju inte 25 kw på besiktningspapperet, ni kan ju lika gärna ha regat om den ifrån en passagerare till två. Tyvärr tyvärr
".
Så det blev alltså inget. De skulle försöka hitta en hy tid åt mig så snabbt som möjligt, och det var ju iofs. tillmötesgående. Men ändå, hur formell, regelmässig och strikt kan en människa egentligen bli
???
Allt var nervöst men ändå ganska bra, tid var bokad och hojen var strypt (ska köra begränsad) och besiktad. Ok, bara två dagar sedan besiktningen, men den var ju godkänd utan problem! Tar ledigt från jobbet, engagerar farsan och brorsan i hojleverans till Barkaby och övningskör lite extra i krokarna i ungefär en timme. Allt detta i Hällregn
Och så var det slutligen dags. Jag rullade in till en klunga med nervösa elever och uttråkade (tror jag
"Näää, det här går tyvärr inte, det står ju inte 25 kw på besiktningspapperet, ni kan ju lika gärna ha regat om den ifrån en passagerare till två. Tyvärr tyvärr
". Så det blev alltså inget. De skulle försöka hitta en hy tid åt mig så snabbt som möjligt, och det var ju iofs. tillmötesgående. Men ändå, hur formell, regelmässig och strikt kan en människa egentligen bli
???

...

! Iaf. när han nästan direkt efter att vi startat bad mig vända och köra tillbaka samma väg vi kom. Brrr!!!