OBS! Viktig information SM i Sommen!

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R6-08
Jag och HW kommer att sköta tidtagningen på första SM-deltävlingen i Sommen.
Tyvärr så är anmälningssidan www.anmalan.nu inte komplett och vi saknar uppgifter på er förare.

Vi måste omedelbart få transpondernummer av alla som har egen transponder.
Detta gäller även Rookie om ni har egna transpondrar.
Ni som läser detta kan väl maila mig och meddela så många ni kan om detta! Det kommer att underlätta vårt arbete om vi redan nu kan uppdatera databasen.

V.v. maila detta omgående till: sara "snabelaa" delete.nu

Mvh
Sara

Jag och HW kommer att sköta tidtagningen på första SM-deltävlingen i Sommen.
Tyvärr så är anmälningssidan www.anmalan.nu inte komplett och vi saknar uppgifter på er förare.

Vi måste omedelbart få transpondernummer av alla som har egen transponder.
Detta gäller även Rookie om ni har egna transpondrar.
Ni som läser detta kan väl maila mig och meddela så många ni kan om detta! Det kommer att underlätta vårt arbete om vi redan nu kan uppdatera databasen.

V.v. maila detta omgående till: sara "snabelaa" delete.nu

Mvh
Sara
Kan det även fungera med en orage MX transponder?

Är det inte bättre att ta i anmälan på plats?
Som Olle säger är det ju ganska många som inte får sina transpondrar förrän på lördag & än fler som aldrig läser här ändå.

Nej Nej Dumsnut! :fatta! :D
Vet att flera amb tidtagnings system klarar även MX transpondrarna det är bara de nya som AMB har lyckats spärra så att vi får handla lite fler transpondrar hehe. Bra affärsidé.
Jag har i alla fall fått tag i en trimmad transponder så akta dig ;)

Vem levererar transpondrarna till racet? Dom som ni beställt altsså!?

Se till att hitta denna någon eller er transponder när ni anmäler er på plats för då måste ni ange ett transpondernummer om ni inte skall hyra transponder.

Det är ganska jobbigt det här. Vi har ett 40-tal transpondrar som vi kan hyra ut men för att kunna fördela dom måste vi veta hur många som behöver hyra och hur många som har egna. Är det fler än 35 som behöver hyra måste vi skifta mellan passen och då krävs det extra tid och extra funktionärer.

/HW

Se till att hitta denna någon eller er transponder när ni anmäler er på plats för då måste ni ange ett transpondernummer om ni inte skall hyra transponder.

Det är ganska jobbigt det här. Vi har ett 40-tal transpondrar som vi kan hyra ut men för att kunna fördela dom måste vi veta hur många som behöver hyra och hur många som har egna. Är det fler än 35 som behöver hyra måste vi skifta mellan passen och då krävs det extra tid och extra funktionärer.

/HW
Hannes eller Sara. Fungerar ert system tillsammans med de oranga MX transpondrarna?

Ev, kanske, möjligtvis, med lite tur.

Kom förbi oss med en transponder när vi riggat utrustningen så kan vi testa.

/HW

/HW

BARRET :hördu Går det att ordna transpondernummren i förtid??? :)

Är det inte bättre att ta i anmälan på plats?
Som Olle säger är det ju ganska många som inte får sina transpondrar förrän på lördag & än fler som aldrig läser här ändå.

Ja, det blir massor med extrajobb för oss på lördag kväll, att sitta och skriva in alla transpondernummer. (men det är klart, bjuder någon på en öl så är vi inte svårflörtade.....:D ) Sedan är det alltid några som inte kommer förrän på söndagen också...
Därför lade jag ut denna tråd för att redan nu kunna uppdatera alla nummer jag kan få i förtid! :tummenupp
Det är ändå hyffsat många som läser här på SH!

I framtiden skulle det ABSOLUT underlätta om transpondernumren fanns med i anmälan!!!

Vet att flera amb tidtagnings system klarar även MX transpondrarna det är bara de nya som AMB har lyckats spärra så att vi får handla lite fler transpondrar hehe. Bra affärsidé.
Jag har i alla fall fått tag i en trimmad transponder så akta dig ;)

Ha trimmad transponder.. skulle det vara något det.. jag har gått snäppet längre och har egen switch till min så att man kan skicka en signal så att tidtagningen tror att man åkt förbi :D

/HW

Jag tar med dom & kommer på lördagkväll. Men jag kommer inte lämna ut några nr, utan det får var & en skönta allt eftersom dom fått sina.

Det är ju krav i reglementet att A-förare ska stå för egen transponder. Är lite osäker, men tror inte detta gäller Rookie. Där ska nog arrangören kunna erbjuda föraren att låna/hyra. Men det ska ju stå i reglementet isf

Jag tar med dom & kommer på lördagkväll. Men jag kommer inte lämna ut några nr, utan det får var & en skönta allt eftersom dom fått sina.

Det är ju krav i reglementet att A-förare ska stå för egen transponder. Är lite osäker, men tror inte detta gäller Rookie. Där ska nog arrangören kunna erbjuda föraren att låna/hyra. Men det ska ju stå i reglementet isf

Laddar du alla transpodrarna hemma innan :va :tungan ?? de ska ju laddas i minst 16 tim..

Nej, det gäller bara A-förare, inte Rookie.
Som jag har informerat innan, så räcker transpondrarna absolut till alla Rookie-förare och ev. finns det några till över...
Det står dock inte i något reglemente att arrangören ska hålla med transponder, snarare att alla A-förare ska ha en egen och TR är dessutom specifikt för varje tävling. Det finns inget sådant krav på arrangörer.

Nu har Tranås hyrt in tidtagningen från "RR-time", så då finns ett antal transpondrar till uthyrning som sagt...

Hannes eller Sara. Fungerar ert system tillsammans med de oranga MX transpondrarna?

Det borde det göra men det beror lite på vad Tranås har för slinga.
Vi lovar inget, men du kan ju testa! :tummenupp

Last edited:
Laddar du alla transpodrarna hemma innan :va :tungan ?? de ska ju laddas i minst 16 tim..

Nej. Eftersom dom aldrig kommer vara i mitt hem. Hämtar dom imorgon. Annars hade jag väl kunnat fixa både det & ge ut transponder nr för dom som önskat det. Givetvis mot grymt överpris. :D
Så det är upp till var & en att sätta sin på laddning. Är man snabb med detta ska dom väl hinna få ca. 12-14 h laddning & det får väl vara gott nog?

Nej, det gäller bara A-förare, inte Rookie.
Som jag har informerat innan, så räcker transpondrarna absolut till alla Rookie-förare och ev. finns det några till över...
Det står dock inte i något reglemente att arrangören ska hålla med transponder, snarare att alla A-förare ska ha en egen och TR är dessutom specifikt för varje tävling. Det finns inget sådant krav på arrangörer.

Men då är det ju inget problem :tummenupp

Last edited:
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul