Oacceptabel väntetid!

Nyteknik

Bannad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult damcykel
...i Stockholm för att få spruckna konsoller på MacBook garantifixade.

På Macoteket på Birgerjarlsgatan förklarade expediten att de behöver ha datorn i 2-3 veckor. Men själva arbetet tar inte ens timme. Vilket skämt! Vem kan vara utan sin dator mer än högst en dag? Inte jag i alla fall eftersom jag behöver den för att kunna arbeta.

Hos en annan Apple-ÅF längre norrut på samma gata var det något mindre oacceptabelt: 1 arbetsvecka måste man lämna datorn hos dem för att få den fixad.

Jag undrar:

Är det såhär i hela landet? Någon med väsentligt bättre erfarenheter? Det vore ju ett alternativ att lämna datorn i en annan stad på rimligt bilavstånd från Stockholm, om man kunde få den över dagen.

Bifogat

• 2364383653_484bda1961.jpg
    2364383653_484bda1961.jpg
    36.7 KB · Visningar: 98
Vad sägs om 3 sekunder men då får du pröjsa själv!

superlim_m.jpg

2-3v är ganska standard, jag lämnade in min TV för en mjukvaruuppdatering tog dem 2v o fixa.

Aj fasen, det där såg inte så farligt ut men grymt irriterande. Vad har hänt?

Vad är det dom behöver göra? byta hela chassit eller "bara" en liten del?

Ett tips är att kolla på forumet www.99.se / www.99.se/mac (samt/eller googla typ "site:99.se/mac spricka i skalet macbook").

Du kan ju testa inlife på sveavägen
så kan du ju snacka med charmknutten i service disken
:huvet :mad: :huvet :mad: :huvet :mad: :huvet :mad: :huvet :mad: :huvet :mad: :huvet
Tyvärr är det nog lika illa överallt
Vi är jätte stora kunder och det är sjuka väntetider

Garantiärenden suger röv, lämna in privat om du vill slippa en handpåläggningstid på 2-3 veckor.

Garantiärenden suger röv, lämna in privat om du vill slippa en handpåläggningstid på 2-3 veckor.

Brukar knappast spela någon roll om det är garanti eller ej, teknikerna sitter inte direkt och väntar på att få in ett jobb.
Däremot kanske man skulle kunna tänka sig ett liknande system som bilverkstäderna har med en tidsbokning, problemet då blir istället att kunder inte lämnar in objekten till sina bokade tider och teknikerna blir då sittande sysslolösa för tillfället med ökade väntetider och ökade kostnader (som alltid kunderna betalar för i slutänden) som följd.

Mina arbetskamrater har nästan lyckats övertyga mig om att Mac är guds gåva till mänskligheten, och så får man se detta :va

Skämt åsido, snacka med dom, boka upp en tid om två veckor och säg att du lämnar in datorn på morgonen då och hämtar den på kvällen. Borde fungera om man är lite trevlig när man snackar med dom.

Var dock beredd på att det kan behövas beställas delar, vilket kan medföra att dom måste behålla burken några dagar till. Men du slipper iaf vara utan datorn den tid den bara hade legat på deras hylla i väntan på att dom ska hinna titta på den.

Aj fasen, det där såg inte så farligt ut men grymt irriterande. Vad har hänt?

Vad är det dom behöver göra? byta hela chassit eller "bara" en liten del?

Ett tips är att kolla på forumet www.99.se / www.99.se/mac (samt/eller googla typ "site:99.se/mac spricka i skalet macbook").
Ja, det är jävligt irriterande. Ett tillverkningsfel som gör att i stort sett alla MacBook spricker på det stället efter ett tag. Har redan fixats en gång på min - och nu spricker den igen. Är annars kanonnöjd med den, men detta suger verkligen. Och de sätter dit en likadan del på garantijobbet, som förstås också kommer spricka!

Har kollat med 99-forumet, men de är lite dåliga på att svara där. Lite snobberi ibland, känns det som. Löjligt.

Mac-Kulten har väll alltid känt sig snobbiga o bättre än alla andra..iaf när jag gått in i deras butiker i både malmö o lund, ointresserad okunning personal som hällre sitter o pillar på sin senaste ipod än hjälper kunder. Inte en chans att jag skulle ge mina pengar till dem.

Jojye: jag tycker du ska maxa en Mac Pro, slänga upp dom cirka 150.000 kr den kommer gå på, sedan är det ju inget problem längre, för då är du en av oss :tungan ;)

istället för att bli trackad/mobbad av 10% av befolkningen så får du istället se ner på 90% med full rätt och glädje :D

Och de sätter dit en likadan del på garantijobbet, som förstås också kommer spricka!

Ar det sant? Helt sjukt isf att de inte "lart sig laxan" och tagit fram en ny, modifierad del!
Helt oerhort korkat oxa iaf da deras rykte star pa spel.
Det skulle se ut det om vi levererade grejer till vara kunder varlden over som gick sonder hela tiden och pa samma satt.
Na kunde FORVANTAR sig ju saklart en del som kommer halla.

Men men... i det infantila data-ghettot finns val bara nordar och saljare... inga HW-konstruktorer, och modellen ar val redan "gammal" i produktutvecklarnas ogon, sa de skiter helt enkelt i det...

Pa platsen garanti ar saklart bra, jag hade det, och de bytte hela min jakla Dell del for del... sa efter tre ar hade jag inte samma dator kvar! :D
Men med en Mac forvantar man sig kanske att man inte ens ska behova byta nanting kanske??

Ny teknik, gammal teknik.
Skitteknik = datorer.

Gör sig inte denna tråden bättre i Mac/Apple-tråden i datorforumet, där Macägarna slåss om att överträffa varandra om att berätta hur braiga Mac är och vilken av deras Mac-prylar som är förträffligast :D

• Gilla
Reaktioner: Loy
Varför vet man inte om att det tar runt 2-3 veckor att fixa elektronikprylar och därför är det alltid bättre att spilla saft eller cola i den direkt så man får ny?

Fattar man bara inte kan man lika gärna vänta sina 2-3 veckor. En annan vän till mig fick vänta månader på din Mac då försäkringsbolaget strulade och sen fick han ÄNDÅ köpa en helt ny - med lite rabatt.

Datorerna är säkert fina, men där stannar det också....

Surt, och det är ju inte så att du kan laga den själv så där enkelt.
Inte för att hälla bränsle på vågorna i Mac vs. Pc-debatten, men jag tycker att Apple och även återförsäljare verkar ha en jäkla dålig attityd mot slutkonsumenten av produkterna. :va

Surt, och det är ju inte så att du kan laga den själv så där enkelt.
Inte för att hälla bränsle på vågorna i Mac vs. Pc-debatten, men jag tycker att Apple och även återförsäljare verkar ha en jäkla dålig attityd mot slutkonsumenten av produkterna. :va

:D

Som om det bara gäller ett visst märke :rofl

Ja den var bra du :tummenupp

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras