O-lacka lackad plast

Jesper87

Medlem
Gick med
1 Sep 2008
Hoj
Permanentlånar ysf750
Hallå sporthojare!

Jag har köpt en jättefin gammal bmw som jag började med att plantera i baken på en annan bil. Blev inga större skador på min bil förutom att stötfångaren ser lite sned ut och jag hoppas att det är själva stötfångaren som är sned (det ser ut så) och inte fästena.

I vilket fall gick jag och köpte mig en ny (begagnad) stötfångare i fel färg och tänkte att jag ska lämna bort den på lack. Jag inser dock nu att den är helt nedlackad medan halva min stötfångare ser ut att vara olackad, alltså att plasten fått behålla sin svarta färg.

Mina frågor är om min plast faktiskt är olackad eller om det är någon svart färg och om det går att få den nya stötfångaren att få det svarta utseendet. Jag bifogar en bild på min bil. Någon som kan bringa klarhet?

Tack på förhand. /Jesper

Bifogat

• 20131226_133027.jpg
    20131226_133027.jpg
    264.9 KB · Visningar: 110
Prova med en stark högtryckstvätt o hoppas på att det är dåligt underarbete.
Annars finns ju div lackbortagningsmedel, prova en lite bit på insidan 1:st så inte plasten reagerar på detta.
O ja, plasten är olackad.

Edit: självklart går det att lackera i samma färg/matthet om så önskas.

Last edited:
Bör inte vara några större problem. Ev kanske det är billigare/lättare att rätta till din 1:a kofångare, lite beroende på hur illa det är. Plast o värme kan man göra mycket med.

Tack för hjälpen. Jag ska kanske ta och fråga en lackerare, men den killen jag tänkte använda mig av är i Thailand. Min stötfångare är nog körd men det kostar ju bara ca 700 kr med en ny som inte är nedlackad och så fort det ska blandas färg kostar det ju massa pengar. Den jag köpte nu hittade jag för bara 400 kr.

Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti