Nytt Xbox360, lite frågor..

Zee

MotoGP URT 3 seed: 5
Gick med
22 Sep 2004
Hoj
ZX6R (såld) Triumph Street Triple R 2010
Bytte in mitt gamla PS2 med fem spel och tjackade ett XBOX360 för endast 799 pistoler på ebgames. Så jeffla nöjd med det. :tummenupp

Nu till frågorna:

1. Varför funkar inte min externa USB-hårdisk (Freecom) till Xboxen, som jag har till min PC normalt sett?

2. Hur "media-delar" jag om Xboxen sitter i det trådlösa modemet via slang och jag kör trautlöst mellan PC och rojter?

3. Det verkar inte finnas någon inbyggd hårddisk i mitt s.k. Core-paket. Kan man köpa vilken vanlig HD som helst (3.5-tums HD?) eller måste man köpa Microsofts xbox-HD som är svindyra? 20 gig för 995kr. 120 gig för 1500 pikadollar. :3freak

Fyller på med flera muppfrågor efter hand. :)
Tack på förhuden.

2. Så länge båda enheterna finns på samma nätverk kan du dela ut media via WMP eller Zune. Zune är segt som bajs, så jag skulle prova WMP 11 (?) först.

Klicka på pilen under Library och sedan Media Sharing. Välj xbox:et i rutan och klicka Allow.

Det ploppar aldrig upp något Xbox i rutan Media Sharing. Det är det som är problemet. :)

Och vad gäller hårddisk så antar jag att man måste köpa en som är till 360. Den sitter ju inte inuti boxen utan i en kasett som man snäpper fast på ena kortsidan.

Ok, nu går det att streama från PC:n till Xboxen. Tack. :tummenupp.

Verkar dock som Xboxen endast vill spela upp WMV-filer (Windows Media Video) och inte avi och annat mög.

Någon som vet om man kan installera extra codecs och andra uppspelare i Xboxen?

lånar tråden:

Köpte hem ett Xbox 360 med HDMI idag, vill chippa det, men vad måste man köpa? Eller hur går man till väga? Även hur får jag reda på vilken dvd som sitter i den? Har hört att det finns 2 olika sorter, vilken är bättre att ha osv. Vill nämligen kunna spela brända spel, men även spela online med orginalspel om det går? (Ps har ej packat upp det ur lådan än)

Verkar dock som Xboxen endast vill spela upp WMV-filer (Windows Media Video) och inte avi och annat mög.

Någon som vet om man kan installera extra codecs och andra uppspelare i Xboxen?

Går icke, men har du Nero så ingår ett program som heter Nero MediaHome, det kan omkoda till WMV i farten så du kan spela upp vad du vill i xboxen. Provade det själv förut och det funkar ganska bra.

Går icke, men har du Nero så ingår ett program som heter Nero MediaHome, det kan omkoda till WMV i farten så du kan spela upp vad du vill i xboxen. Provade det själv förut och det funkar ganska bra.

Jo, jag har Nero MediaHome och min Xbox ploppar upp i detta programmet. Men vad gör programmet? Jag kan fortfarande inte köra andra filer än WMV.

:confused:

Det är onödigt att löda in chip i xbox 360, bättre att bara programmera om / flasha dvdläsaren med "iXtreme firmware". Och går boxen sönder så flashar man bara in originalfirmware igen...

Det låter som en bra idé. Får man vara så fräck (jag har faktiskt handlat av er tidigare :) ) och fråga vart man kan göra det någonstans här i Malmö? Inte så sugen på att skicka lådan till er i Stockholm. Kör hellre inom här i stan någonstans och får det fixat på 5 min. Tips?

Fler dumma frågor:

4. Jag såg någonstans att man kan köpa till en optisk fiberlänk till Xbox 360. Vart tusan är den kontakten, jag vill koppla en optokabel för digitalt ljud till min förstärkare. Hur gör jag? :confused:

5. Varför kan jag inte spara ner gratisgrejer via Xbox Live på mitt USB-minne? Är det en inbyggd begränsning? Verkar urbota dumt isf.

Fler dumma frågor:

4. Jag såg någonstans att man kan köpa till en optisk fiberlänk till Xbox 360. Vart tusan är den kontakten, jag vill koppla en optokabel för digitalt ljud till min förstärkare. Hur gör jag? :confused:

5. Varför kan jag inte spara ner gratisgrejer via Xbox Live på mitt USB-minne? Är det en inbyggd begränsning? Verkar urbota dumt isf.

4. Vill minnas att det sitter en optisk utgång på själva ljud/bild kabeln som går från lådan till TV:n. Kolla där.

Jo, jag har Nero MediaHome och min Xbox ploppar upp i detta programmet. Men vad gör programmet? Jag kan fortfarande inte köra andra filer än WMV.

:confused:

Det finns nån flik eller knapp (minns inte riktigt) där du ställer in "transcoding", där väljer du att all video ska omkodas till WMW innan den skickas till boxen.

4. Vill minnas att det sitter en optisk utgång på själva ljud/bild kabeln som går från lådan till TV:n. Kolla där.

Hm, ok. Ska kolla när jag kommer hem. Ska det finnas i standard Core-sladden (komposit-sladden) eller måste man ha en HDMI-kabel?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT