Bild Nytt slipon

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Idag kunde jag inte hålla mig längre, även om jag köpte hojen för bara 3 dagar sedan.
Det började med ett par miniblinkers och skylthållare. Efter att ha monterat blinkers ibak så märkte jag att de blinkade väldigt fort, därför var jag tvungen idag att åka ner till Nässjö och inhandla ett relä för att få dem att blinka lite saktare.
När jag ändå var där passade jag på att köpa mig ett svart visir till hjälmen samt en huva.

Då jag gick omkring och kikade lite så blev jag så sugen på ett slipon att jag kände hur det kliade i impulsnärven =)

Jag har kikat på ett par olika slipon, och samtliga har varit i kolfiber-stuket eller helt matt-svarta, dock blev det ett lite annorlunda, det slutade med ett Leo Vince, och jag är jätte nöjd med både utseendet och framför allt ljudet, det är ett sjuuuuuukt nice ljud nu efter att tagit ut DB-killern!!!

IMG_2790.jpgIMG_2791.jpgIMG_2792.jpgIMG_2795.jpgIMG_2796.jpgIMG_2798.jpgIMG_2802.jpg

LandinEDIT: Lade till filmerna i första posten...
Så där, nu har vi spelat in en liten video där man kan höra lite motorljud =)

00.28-00.57 händer det inte så mycket.....
Ljud vid körning

Last edited:
Tack!
zerokool: Såg riktigt smaskigt ut! Är ljudet något liknande mitt?

Jag har haft en fundering på att lämna mitt på lack och köra det mattsvart som originalet var, men får bli ett senare projekt.
Efter att ha tagit ut DB-killern ur mitt så fick jag lov att köra med proppar efter ett tag, det låter väldigt mycket när man kör långa sträckor.

10 första milen var så där och jag tycker att det är bekvämare ju högre varvtal man kör på.
20 sista milen vi körde igår fick bli med proppar och det var aningen behagligare. Så i framtiden vid långkörningar så lär det bli insatsen i slipon:et..

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026