Nytt mode - könsabort!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nu gäller det att alla ställer upp och omfamnar det nya och fräscha, ut med det gamla och tråkigt svenska. Man förstod redan i tisdags att det här var en mångkulturgrej men nu gick SvD en synnerligen lång omväg för att våga skriva ut det.

Det enda som är svårt att begripa är varför det står i artikeln att det är kvinnor från Norge, och att det är kvinnor från Turkiet. Hur många ställen kan man vara från egentligen?

Tycker också rent generellt att Sverige borde hjälpa sina norska och danska medsystrar genom att ta upp det här i EU, fy vad diskriminerande att de inte får skrapa sina foster efter v12. :dummer Vi har ju hela 4½ månad på oss att vela, undra och till sist skrapa innan vi kan åka Birka Princess igen. :yoparty

Gravida norska kvinnor har låtit göra abort i Sverige när de fått veta könet på fostret, uppger en rådgivare till Osloregeringen i medicinska etiska frågor.

Dessa resor är ett känt faktum, bekräftar en svensk professor.

- Vi vet att det förekommer eftersom personer har berättat det för oss, säger direktör Sissel Rogne vid Bioteknologinämnden till Svenska Dagbladet (SvD).

Rogne säger att det inte går att få abort på grund av barnets kön i Norge.

Gynekologen och professorn i kvinnosjukdomar Lars Hamberger i Göteborg bekräftar för SvD att abortresorna är ett känt faktum. Han har viss förståelse för kvinnorna.

- Har de tre, fyra flickor och är från Turkiet är det rätt hårda krav på dem att föda en pojke.

- I det enskilda fallet kan jag förstå problematiken.

I Norge liksom i Danmark är vecka tolv sista veckan för abort utan speciella skäl medan gränsen för fri abort är vecka 18 i Sverige.

Norge har förbjudit könsbestämning av barnet före vecka tolv. Men norsk vård är frikostig med information och kvinnorna kräver i regel att få veta, säger verksamhetschefen på kvinnokliniken vid Akademiska sjukhuset i Uppsala Bo Sultan till SvD.

Sultan har arbetat i Norge. Det "är så klart ett dilemma" att norska kvinnor kan vända sig till Sverige, tycker han.

- Jag har inte varit om någon patient som åkt över gränsen men det är väl inget man skulle skryta med.

http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_2503725.svd

[YOUTUBE-ID]Q936lXxQPTA[/YOUTUBE-ID]

.... And now every mother, can choose the colour
Of her child
That's not nature's way
Well that's what they said yesterday
There's nothing left to do but pray

I think it's time I found a new religion
Waoh - it's so insane...

Birka princess ligger på havsbotten.

Fan vad knasigt, var helt säker på att den som går nu heter så.
Paradise skall det vara så klart. :tummenupp
Å andra sidan kan alla nöjesaborterare gott bege sig till havsbotten permanent vad mig anbelangar, synd på en fin botten bara. :(

Fan vad knasigt, var helt säker på att den som går nu heter så.
Paradise skall det vara så klart. :tummenupp
Å andra sidan kan alla nöjesaborterare gott bege sig till havsbotten permanent vad mig anbelangar, synd på en fin botten bara. :(

Klart man ska få ångra sig, ända tills ungen blir några år iaf, runt 15 är lagom

What's your point?

De bidrar finansiellt till vårt landsting förmodar jag, iom ej svenska medborgare:banana

Något landstinget/Sverige iaf tjänar pengar på...

En affärside som behövs lyftas upp i dessa bistra tider för landstingen:brynad

Last edited:
Klockrent, få ut ungens grundskole-betyg, är man missnöjd så lägger man en liten summa på arkebusering och meddelar ungen att man bjuder den på "läger" :D

Precis, och vill ungen bli florist ist för en mopedist så är det bara att "ta bort".

På tal om det, går det inte att ta fram "motor gener" ? Borde ju isf gå att avla bara på dom, i ett lab tex. Då åker alla tillslut motorcykel,det finns inga krig,enda man skjuter är bakdäck och alla är jätte glada. Sen slipper man höra att kärringen inte vill släppa till o sånt,bara det är ju en grymt bra grej. Då blir ist frågan om det finns bensin så det räcker till alla. Har du några teorier om det Markus?

Man kanske borde dra igång temaresor för oljerika norrmän. En sorts rundresor...

Första anhalt, Sverige för några snabba aborter, sedan vidare till Lettland för lite tandläkarärenden, sen brassar man vidare till Polen för lite plastikkirurgi och sedan tar man en sväng tillbaka för att vila upp sig på SPA i Riga. Innan man släpper av lusekoftorna hemma i Norge igen låter man dem shoppa mat och annat billigt i Ullared.

ähhh skulle garanterat göra abort om jag visste att det skulle bli en pojke...

Jag vill ha min hoj ifred...moahahahaha

OBS!! läs detta inlägg med STOR ironi.

ähhh skulle garanterat göra abort om jag visste att det skulle bli en flicka...

Sambon vill ha min kuk ifred...moahahahaha

OBS!! detta var inte ett uselt skämt som korsat gränsen, utan såklart ett stycke konst.

:hihi

Inget nytt mode, tyvärr.

Om du tycker det är hemskt (vilket det är i högsta grad)
så är det ingenting i jämförelse vad som tyvärr pågår dagligen i Kina...
Tycker det är fullkomligt hemsk att det kan vara lagligt att göra abort så sent som i sjunde månaden på ett helt friskt barn av den enda anledningen att det är en liten flicka.
Ute på fattiga landsbygden där det inte finns rinnande vatten finns det däremot ultraljudsmaskiner för att försäkra att inte fler flickor föds..!
Aborter av flickor är vardagsmat och idag finns det 40 miljoner fler män i Kina kvinnor som följd av denna en-barns-politik!
Hemskt att man som gravid ska känna sig tvingad till abort pga av man anser att kvinnor har mindre värde.

http://nyheter24.se/nyheter/utrikes/54153-tvingades-till-abort-i-sjtte-mnaden

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_295910.svd

Last edited:
Jag tycker det är helt rätt att man ska få göra abort enbart med anledning av fostrets kön. Vi har väl ändå fri abort i Sverige?

Var jag först med ett seriöst inlägg i den här tråden?

De bidrar finansiellt till vårt landsting förmodar jag, iom ej svenska medborgare:banana

Något landstinget/Sverige iaf tjänar pengar på...

Stämmer det?

Den gången jag hade oturen att behöva besöka en akutmottagning i Sverige med min fru (ej svensk medborgare), så blev det inte särskilt dyrt. Inte en chans att det täckte de faktiska kostnaderna iaf, så någon vinst blev det knappast för fosterlandet.

Stämmer det?

Den gången jag hade oturen att behöva besöka en akutmottagning i Sverige med min fru (ej svensk medborgare), så blev det inte särskilt dyrt. Inte en chans att det täckte de faktiska kostnaderna iaf, så någon vinst blev det knappast för fosterlandet.
Visst gör det det.
Prislistan bör möjligtvis ses om, det ska ju vara maximal vinst som ska gälla.:)

Abort över huvud taget är ett jävla skit, svenska aborter är extra dåliga och nu abortturism gör det hela nästan upprörande.

Visst kan man tycka det ifall man har extremreligös övertygelse.

Själv har jag inte det, så därmed inte speciellt upprörd.

Nyheter
ZX Moto gör en Honda-lik retromodell

Screenshot Titta bakåt u...

Nya Ducati Multistrada V4 Rally

Pressrelease från Ducati (B...

MV Agusta bekräftar ny Brutale

MV Agusta har avslöjat en d...

Yamaha rekordsatsar på GGN

När världens största enduro...

Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h