Nytt mobil abbonemang - hjälp i djungeln

Peter_E

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2006
Hoj
1999 - Yamaha Thunderace
Har nu en gammal sleten SE W890i som jag är supernöjd med men den börjar sakta men säkert att självdö så jag tänkte skaffa ny lur.

I samband med detta tänkte jag även kolla igenom vilket abonnemang som passar bäst för mig. I dag har jag teletvå smart tror jag det heter med fast kostnad på 169kr i månaden. Varje samtal och sms kostar 0,69öre i uppkopplingsavgift men samtalet i sig kostar inte mer oavsett jag pratar 1 minut eller 1timma.
Av döma av mina senast tre räkningar så har jag i snitt 190 samtal och 90 sms per månad. Total samtalstid per månad är ca 7 timmar. Detta motsvarar då alltså ca 365 kr per månad.

Jag vill ha en ny telefon, kanske en Ipod 4 eller liknande SE. Köpa kontant eller "få med gratis" vid tecknande av nytt abonnemang spelar ingen större roll så länge jag får det billigaste alternativet. Fri surf bör givetvis nu ingå.

Någon som gjort egen research av liknande fall nyligen? Skulle uppskatta lite tips i denna djungel av olika operatörer och abonnemang.

Jag bytte precis från Tele2 till Tre, tog deras "ring hur mycket du vill" för 699:-/månad och fick en Iphone 4.

Men dom har den med lägre kostnader också. Annars är jag nöjd med tre, inte lika bra täckning kanske men det funkar

Jag cashar telefon och tar sedan billigaste abonemang så slipper man låsta telefoner.

Tele2 netto eller Glocalnet Mobilfritt är troligen bland det billigaste man hittar.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon