Nytt hojmärke var väl att ta i.

Stellan Egeland

Ny medlem
Gick med
7 Dec 2008
Hoj
Massa gammalt skit
Jag tror att Thomas entusiasm drog iväg lite med honom ett tag där, olyckligtvis utan min vetskap.
Det ligger till så här:
Jag håller på att bygga en ny hoj som den här gången skiljer sig rätt rejält från vanliga custombyggen på det sättet att den är baserad på en modern hoj(Ja, ja, tjafsa inte om att en Boxer är gammalt luftkylt skit nu) och kommer ha alla fördelar som man kan förvänta sig av en sådan.
Det kommer att gå att beställa såna här custombyggen för den som är intresserad och dom kommer att gå under namnet: Egeland motors. Kalla det för hybris om ni vill men faktum är att mitt namn är halvkänt i vissa kretsar såsom hojkretsar och Lännagårds fiskevårds förening, och därför av värde för mig att använda.
Mao: dom kommer att ha ett namn men kommer alla att vara unika customhojar.

Mina andra hojar får ofta skit för att dom inte går att köra eftersom dom är för obekväma.
Givetvis kommer ingen bli besviken på sittställningen den här gången heller, den kommer givetvis vara obekväm. Något som är ett krav för att hojen ska vara ämnad åt hårda män som hellre har ont i arslet än sitter och piper framför datorn.
Love it or hate it!

Nu har jag ju inte sett hojen ifråga , men ser den ut som de flesta av dina andra hojar , så väljer jag : "Love it"...:tummenupp
Trogen MCM-läsare sen många år tbx o har suttit flera ggr med "tunga som spade lång" över Egelands byggen.....

Well spoken! :tummenupp
TS får nog räknas som finbesök på SH helt klart! :D

Kör hårt Stellan:yoparty Alltid kul med folk som tänjer på gränser och begrepp om vad en hoj kan vara.
Men du spränger ju dom istället så...:tummenupp
Blir mycket intressant att se, Hightech Oomega, typ eller?

För oss som inte är insatta så ber vi ju vänligt om en länk med bilder och kanske lite info på dom andra hojarna du byggt!

För oss som inte är insatta så ber vi ju vänligt om en länk med bilder och kanske lite info på dom andra hojarna du byggt!

Om du skriver Stellan Egeland i sökrutan på google så får du nog mer att läsa än du hinner med. Sök även på YT där det finns lite coola filmer med bla Hulstern som Stellan vann VM i hojbygge med. Hulstern är fö inte bara ett hojbygge, den är även ett avancerat motorbygge. :D

Last edited:
Håller med föregående :tummenupp
vårat eget OCC kan ni inte spela in lite vidklipp när ni bygger o lägga upp.
Vore coolt:tummenupp

Snälla ni, nämn in klåparna i OCC i samma mening som Stellan. Det är ingen komplimang direkt.....

Snälla ni, nämn in klåparna i OCC i samma mening som Stellan. Det är ingen komplimang direkt.....

Varför tycker du att de är klåpare?
Vad har de gjort för fel ? vad bygger du den åsikten på?

Gixxertina nyfiken och undrar om jag missat något :)

"Lännagårds fiskevårds förening..." :rofl Jag får nog slå till på en då.

edit krepp: Faen va fina hojar du byggt!:tummenupp

Last edited:

Jag tycker att OCC-chopprarna ser ju ut som kriget, klumpiga, tunga, pråliga, tacky osv. Inte slanka och proportionerliga som många svenska chopperbyggen. OCC-Dragbiken gillade jag dock, men då var det ju iofs en dragbikebyggare som dikterade hur grejorna skulle sitta ihop :D

Men jag tittar ändå på OCC-programmen om jag är hemma. Som svensk är man ju svältfödd på hojbyggarprogram :D

Sedan är ju OCC:s företagsidé och kassaframgång just att bygga blickfångande tema-/reklamhojar, inte att tävla om högsta hantverksmässiga verkshöjden.

Tycker jag.

Last edited:

Jörgen har redan svarat bra.:tummenupp

Men för att utveckla så tycker jag att det är mest bara ett dirigerat tv program och inte på riktigt. dom punktar ihop några plåtbitar och rörstumpar sen skickas det iväg och kommer tillbaks kromat och klart att monteras med resten av köpegrejerna. När Stellan då som exempel har byggt nästan varje del själv på Hulstern .
Fast egentligen så är jag bara avundsjuk på alla resurser dom har som cncfleropar ,vattenskärningsmaskiner och allt som jag skulle vilja ha tillgång till. Men med det i åtanke så är det väl bara som allting annat från Usa. Ett enormt talanglöst resursslöseri bara.:D Fan nu blev jag politisk,snart kommer Markus till denna tråden också.

Jörgen har redan svarat bra.:tummenupp

Men för att utveckla så tycker jag att det är mest bara ett dirigerat tv program och inte på riktigt. dom punktar ihop några plåtbitar och rörstumpar sen skickas det iväg och kommer tillbaks kromat och klart att monteras med resten av köpegrejerna. När Stellan då som exempel har byggt nästan varje del själv på Hulstern .
Fast egentligen så är jag bara avundsjuk på alla resurser dom har som cncfleropar ,vattenskärningsmaskiner och allt som jag skulle vilja ha tillgång till. Men med det i åtanke så är det väl bara som allting annat från Usa. Ett enormt talanglöst resursslöseri bara.:D Fan nu blev jag politisk,snart kommer Markus till denna tråden också.
Jesse James kallar dem "Cake Decorators" vilket är en bra beskrivning på deras hojbyggande.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT