Nytt från MSDR.

Vegas

Racing, plåster för själen...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000XR -18 + Sv 650 (R) K2 + SV 650 K3 + Gixxer dragbike K2 + Gixxer 1000 K1 + Gixxer 1000 K3 + Honda CB125T
Läste att Pippi ska ta över hojarna i MSDR, all kredd till peter och Tony som har gjort ett hästjobb med cupen och verkligen fått den på kartan, jag ser fram i mot att få Pippi som General!! :Bugar

Saxat från MSDR.se

MSDR höjer ribban inför 2010
Pär "PiPPi" Willen tar över MC-sidan för att tillsammans med Peter Norling och Tony Hansson driva MSDR framåt. "PiPPi får ta hela ansvaret för dragbike inom MSDR så att jag kan koncentrera mig på bilarna och fortsatt utveckling," säger Peter. Tony tillägger, "jag är övertygad om att PiPPi kommer att förbättra för MC i vår cup med sin erfarenhet".
Under de tio år som cupen funnits har dom olika MC-klasserna varit föremål för diskussioner och det är dags för oss att stabilisera MC i MSDR och vi är övertygade om att Pär Willen är rätt person. Han kommer säkerställa att information finns och bidra till att öka likvärdigheten i tävlingarna för förarna.
"Det ska bli kul", säger PiPPi själv, "jag känner Peter och Tony sen många år tillbaks och dom är idésprutor, minst sagt. Dom korta beslutsvägarna inom MSDR är positivt. Jag har haft kontakt med kollegor hos storasyskonen TSDS och NDRS om det här och det känns riktigt bra."
Vänligen för MSDR

Last edited:
Tack, kul!

Jo, det här lär bli intressant. En varning till er som inte känner oss: Peter och jag är kända som sportens två största snackpåsar, vi slutar aldrig att prata.

OK, då kan det här vara en tråd för MSDR MC 2010. Vi kör med helt tomt papper, så vilka klasser vill ni ha?

Själv funderar jag på samma uppsättning som tidigare med tillägg för Jr Dragbike, alltså Jr Dragbike, Street Bike, Super Gas Bike, och nån slags Top Eliminator Bike för att kunna ge Funny Bikes och andra raska hojar möjlighet att köra/tävla i MSDR.

Det får inte bli för många klasser, ska Super Comp Bike med?

msdr

jag kommer o kör om de finns en klass att åka i med en funny bike mvh Peke FB76

scb

Glömde Pippis fråga. Jag tycker scb kan vara med, då det är ett lagomt steg från sgb. För att sen kunna kliva upp till psb när pengar och rutin finns.
Alternativt slå sönder spargrisen och köp en storslickshoj och åk FB.

Mvh Peke FB76

Jag skulle gärna se SCB i MSDR, dels för steget för egen del (2011) och jag har inbillat mig att det kommer mer tävlande om det finns en klass i mellan SGB och TEB.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT