Nytt däck + krängning

Glooie

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2006
Hoj
BMW R1200 GS -08
Behöver ett nytt framdäck + krängning till min GSX. Nån som kan rekomendera ett bra inte allt för dyrt ställe?

Mvh

Behöver också tips!
Orkar inte vänta en vecka på däckonline och allt bök som det innebär...

TH Pettersson är bra och billiga. Men då får du plocka av hjulet själv och ta med det till dom. Om du inte har möjlighet till det så kan du gå till en mc-verkstad så gör dom det åt dig. Sist jag bytte bakdäck så åkte jag till Mothers HD i Mölndal så gjorde dom allting för 300 spänn.

Letar främst efter nån som kan göra hela jobbet, har ingen mekmöjlighet här i gbg tyvärr...

Kolla med Mothers då. Magnus heter han som fixade det åt mig. Han har jobbat med Suzuki innan så han vet vad han gör.

Gummigubben.
Du slipper palla upp hojen hemma och konka dit lös fälg.
Du får låna depåställ fram och bak samt alla verktyg du behöver, rengörningspryttlar och smörj för montering igen.
Du får stå i deras verkstad och arbeta, men de får av försäkringsskäl inte hjälpa till eller göra jobbet åt dig. Kommer du med egna däck istället för att köpa hos dem har jag för mig att de tog 250:- / hjul (krängning och balansering) köper du däcken av dem tror jag krängandet ingick, men det vet jag inte säkert... jag hade med mig tyska däck. Snabba och trevliga också

Gummigubben.
Du slipper palla upp hojen hemma och konka dit lös fälg.
Du får låna depåställ fram och bak samt alla verktyg du behöver, rengörningspryttlar och smörj för montering igen.
Du får stå i deras verkstad och arbeta, men de får av försäkringsskäl inte hjälpa till eller göra jobbet åt dig. Kommer du med egna däck istället för att köpa hos dem har jag för mig att de tog 250:- / hjul (krängning och balansering) köper du däcken av dem tror jag krängandet ingick, men det vet jag inte säkert... jag hade med mig tyska däck. Snabba och trevliga också

Man tackar, ska kolla upp det snarast...

tror gummigubben tog 150 sista jag bytte framdäck och som baghera sa 250 om man inte köpt där..

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8