Nytt boende

newstead

vårkänslor
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Är på gång och ska sälja huset och har börjat kolla så smått på nytt boende, i Sthlm. Kollar mest på K-holmen, Vasastan, Ö-malm men funderar även på S-malm, Lilla Essingen, Solna och kanske Hjorthagen.

Nu till frågan: Hur är det att bo i Hjorthagen egentligen? Är det ett jefla ghetto eller är det helt okej? Man kan ju få lite mer lgh för pengarna där men är det bara läget som gör det billigare eller blir man rånmördad på vägen hem från krogen? :gnissla

Bor en massa snorisar i dom gamla arbetar tvåorna.

Jag skulle kika lite framför Hjorthagen - Hammarbyhöjden & Skärmarbrink. :tummenupp
Nära Gullmarsplan om man ska åka med SL och nära till Söderleden och Södra Länken om man åker hoj eller bil...:)

Jag skulle kika lite framför Hjorthagen - Hammarbyhöjden & Skärmarbrink. :tummenupp
Nära Gullmarsplan om man ska åka med SL och nära till Söderleden och Södra Länken om man åker hoj eller bil...:)

Hur tänker du nu? Lite framför? :va Det är ju helt olika sida av stan... och det blir längre till Bogesund också ;)

Hjorthagen är ju genom lilljansskogen(30 väg) eller genom stan med alla trafikljusen för att komma nån vart med hojen. Hammarbyhöjden ligger precis söder om skanstull med samma närhet till slingerbulten som norrsidan har till bogan. plus att priserna är alltid ngt billigare på södersidan för samma kvadrat på samma avstånd från city.

I Hjorthagen händer det inte mycket. Jag föreställer mig att det ligger döda gamlingar i varannan lägenhet, men jag har förhoppningsvis fel. Trevligt område för övrigt, även om Hammarbyhöjden spöar alla andra områden med hästlängder.

Har ett par kollegor som bor där, en i 2:a och den andra en 4:a. De har inte klagat på nåt sånt. Enda jag kanske tycker är att man saknar lite stadspuls, om man nu vill. Jag säljer precis nu min lägenhet på Kungsholmen och vill bort från stan efter 10 år. Kungsholmen rockar tycker jag. Inga sprutnarkomaner och annat elände, börjar iofs nästan bli lite brattigt vilket inte är bra.

En kille från jobbet bodde på Götgatan för 4-5 år sen. En av hans kompisar blev rånad med skruvmejsel mitt på blanka eftermiddagen när han skulle ut en sväng och köpa kebab. Han hade bara en hundring på sig så de "kom överens" om att han fick ta mobilen också. Stor humor, det var ju bara en freak accident, men mina kompisar bor/bodde antingen på Kungsholmen eller Söder och vi skojade alltid om att det var så gemytligt på Söder med Reclaim The Streets och att folk kunde låna sprutor av varandra :)

Last edited:
Hjorthagen är ju genom lilljansskogen(30 väg) eller genom stan med alla trafikljusen för att komma nån vart med hojen. Hammarbyhöjden ligger precis söder om skanstull med samma närhet till slingerbulten som norrsidan har till bogan. plus att priserna är alltid ngt billigare på södersidan för samma kvadrat på samma avstånd från city.

Jag har koll på var områdena ligger och kan nog ev tänka mig Hammarbyhöjden också men rent praktiskt har jag mer ärenden* norr om stan än på södersidan. Var mest nyfiken på hur det var att bo i Hjorthagen.

*Släkt, familj och vänner.

I Hjorthagen händer det inte mycket. Jag föreställer mig att det ligger döda gamlingar i varannan lägenhet, men jag har förhoppningsvis fel. Trevligt område för övrigt, även om Hammarbyhöjden spöar alla andra områden med hästlängder.

Ingen risk att man stör omgivningen då alltså :tummenupp

Har ett par kollegor som bor där, en i 2:a och den andra en 4:a. De har inte klagat på nåt sånt. Enda jag kanske tycker är att man saknar lite stadspuls, om man nu vill. Jag säljer precis nu min lägenhet på Kungsholmen och vill bort från stan efter 10 år. Kungsholmen rockar tycker jag. Inga sprutnarkomaner och annat elände, börjar iofs nästan bli lite brattigt vilket inte är bra.

Det är ju inte sååå långt till stadspulsen ändå. Åtminstone inte jämfört med nu :gnissla

Mäklare och fotograf var här idag så det perfekta huset kommer snart ut till försäljning åt dig :hihi

Last edited:
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...