Nynäshamnsbor, hjälp mig med pendeltåg till STHLM

Ten-0

[Enter cool message here]
Gick med
12 Dec 2005
Hoj
Ny till våren
Det är så här att min mor kommer med färjan från Lettland till Nynäshamn på söndag och ska ta sig in till Stockholm Central. Har kollat på SL och där går ett pendeltåg som passar in med tiden till Centralen. Vad jag nu undrar, är det samma färjeterminal som till Gotlands färjan? För isåfall skall det finnas en hållplats 600m bort enligt beskrivningarna. Om inte, var ska hon ta sig med taxi för att åka buss/pendel till Centralen?

Help me out here please. :)

Visa tåg går hela vägen till färjeterminalens station, annars är det bara för henne och gå i ca 4 minuter till Nynäshamns central. Bara att följa tågspåret. :)

PS Tåg helvetet går typ aldrig i tid och det är bullrigt och jobbigt. Sammt att man måste byta efter halv strekan för att komma fram till Stockholm. Säg det till henne också så att hon vet att det är inge lyxglid till tåg. (jag var bara måste vädra mig lite. Jag är så arg på tågen)

Finns det något annat bra sätt att komma in till centralen då? Buss, Taxi?

Ten-0 skrev:
2376103 Finns det något annat bra sätt att komma in till centralen då? Buss, Taxi?

Taxi Nynäs är ett alternativ.

Personligen hade jag nog ändå röstat på pendeln. 20 spänn för resan är rätt svårslaget. Måste hon vänta på tåget kan hon gå bort till hamnbodarna och käka glass på "Lejonet och Björnen" :tummenupp

Vad tror ni en taxiresa skulle gå ungefär då? För 20kr var ju inte mycket, det är vad det kostar att ta sig 5km i denna lilla byn med buss. Får tipsa henne om glassen där annars. :)

Ten-0 skrev:
2376370 Vad tror ni en taxiresa skulle gå ungefär då? För 20kr var ju inte mycket, det är vad det kostar att ta sig 5km i denna lilla byn med buss. Får tipsa henne om glassen där annars. :)

Varför åka taxi 5 km? Det är ju bara att gå till pendeln :)

Sätter hellre min mor i taxi faktiskt. :) Hur långt är det till Stockholms Central från Nynäs ungefär?

Ten-0 skrev:
2377035 Sätter hellre min mor i taxi faktiskt. :) Hur långt är det till Stockholms Central från Nynäs ungefär?

Vi pratar om ca 400meters gångväg till tåget vid Nynäshamns Station. (Om tåget inte går utifrån Terminalen förstås. Då går tåget i direkt anslutning till gotlandsterminalen som ligger precis bredvid de andra färjorna)

Det är 5.5 mil till Sthlm C. Pendeln tar en timme knappt.

Bifogat

• pendel.jpg
    pendel.jpg
    109.6 KB · Visningar: 48
*/ ?>
Nyheter
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Back