Nykomling -ett över vägande

Stålis82

Skoj med hoj!
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
gul och svart
Hej på er!
Satt här och tänkte på om jag är värdig medlemskap eller inte..

till skillnad från alla som har A-kort men bara drömmer om en hoj, så har jag hoj men inget A-kort...

Men men jag tänkte eftersom jag ändå sitter o ugglar på forumet hela tiden så kanske det hade varit lika bra att skriva lite inlägg nån gång ibland...

PS bara för att man inte har kort innebär det inte att man inte kan köra... eller hur? :hihi

Stålis82 skrev:
PS bara för att man inte har kort innebär det inte att man inte kan köra... eller hur? :hihi

japp japp japp.....nu så, säg att du skenförsäkrar också...... :skrattaåt

:corn

Last edited:
Det är väl bara att ta kortet eller? Du har ju en hel vinter i antågande att klara av den detaljen.... eller har sheriffen lånat det?? :hihi :4skrika
Välkommen för övrigt! :tummenupp

Ja nu blir man ju nyfiken, varför har du inget körkort? :confused:

scud skrev:
Kanske köpte hoj och tänker ta kort... Övningsköra med sin egen är inte fel..

Gjorde jag med Duccen också.. Många som tyckte det var coolt att jag övningskörde på en 748;a innan man berätta att det var ens egen.. Då skakade de på huvudet..:) :rolleyes:

EDIT: VÄLKOMMEN! :näsblod

amullo skrev:
Kanske köpte hoj och tänker ta kort... Övningsköra med sin egen är inte fel..

Gjorde jag med Duccen också.. Många som tyckte det var coolt att jag övningskörde på en 748;a innan man berätta att det var ens egen.. Då skakade de på huvudet..:) :rolleyes:

EDIT: VÄLKOMMEN! :näsblod

Då har man för mycket pengar :p
jag hade råd med en gpz500 (ja, samma som jag har nu)
räcker gott för mig just nu, får byta upp mig när jag slutar plugga
och börjar jobba..

Tjenare å välkommen!

Jag är i samma sits som du, men det är skönt att övningsköra med egen hoj! :tummenupp

scud skrev:
Då har man för mycket pengar :p
jag hade råd med en gpz500 (ja, samma som jag har nu)
räcker gott för mig just nu, får byta upp mig när jag slutar plugga
och börjar jobba..
Jag tog inte hojkort förrän för två år sedan.. Då var man 29 och hade redan varit ute o tjänat ihop lite..

Inget fel i att ha hoj men inget kort tycker jag. Jag blev kär i en ducati när jag var 19 och köpte den då och bestämde mig samtidigt för att ta kort när jag hade tid. Fick vänta drygt ett år innan jag tog kortet, innan det så hann jag övningsköra en hel del, även om det blev lite på egen hand också som kanske inte var så smart. Sen hade jag en egen privatchaufför också i form av Swedie som brukade skjutsa runt på mig, när han inte hade lånat den själv och körde :)
Ut och övningskör med dig och ta kort i vår, det är lättare än du tror.

scud skrev:

hehe ja du har inte kommit så långt än... men de sa åt mig på skolan att jag inte skulle hinna ta det i år eftersom det stänger uppkörningen nu nångång...
så jag tänkte ta det lungt och ta köra upp direkt till våren istället :)

så det blir iaf hela nästa sessong med kortet .. kan tro att jag suktat efter det!

Dee_cati skrev:
Ut och övningskör med dig och ta kort i vår, det är lättare än du tror.

ju sanbbare det går desto lättare är det! det bara garage svängen som behöver lite finslipning.. :rullandeu

Kraschpucken skrev:
Skulle inte garage vändnigen tas bort ur uppkörnigen, har för mig man skulle slippa den efter nyår :va

Jo den tas bort, men ersäts av något annat.

Jag fick hos körskolan öva på vad som är likt den nya (alltså balansövningen) innan jag gick på garagevändningen i höstas, och min slutsats är att garagevändningen kräver en högre "teknisk spetskompetens", men att den nya övningen kräver koncentration en längre stund och därmed erbjuder fler chanser att misslyckas.

Det är nog skitsamma. Bara att öva och köra upp.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT