Nyinspelning av V

Bettskena

It's good to be me!
Gick med
7 Aug 2006
Hoj
Gixxer 750 K8
oavsett hur mycket bättre dagens cgi, sfx och tekniska prylar är jämfört med för 25 år sedan, får jag inte direkt ståfralla av 'piloten' för nya V:

[YOUTUBE-ID]LQoSCEMzJYE[/YOUTUBE-ID]

[YOUTUBE-ID]g5tUsB5UmjI&feature=related[/YOUTUBE-ID]

å andra sidan kanske en yngre generation, tar till sig den nya, på samma sätt som jag och många med mig gjorde för en hel del år sedan. eller inte.

Har du sett pilotavsnittet eller trailern? Jag kan nästan garantera att det är bättre än den gamla serien eftersom att V faktiskt är dåligt. V är däremot kult, men vissa har svårt att skilja på bra och kult. :)

Nu väntar vi bara på Triffiderna!

Menar du Tripoderna? Jag satt som klistrad och såg allt men missade sista avsnittet, något som präglat mitt liv negativt sen dess. Lyckades hitta boxen på VHS! och rotade fram en gammal apparat från vinden hemma för att få det överstökat men det visade sig då att jag bara fått tag i 1:a säsongen och 2:a var såklart omöjlig att få tag på.

Har någon torrent till sista tripodsavsnittet är Jag evigt tacksam.

:mad:

Har du sett pilotavsnittet eller trailern? Jag kan nästan garantera att det är bättre än den gamla serien eftersom att V faktiskt är dåligt. V är däremot kult, men vissa har svårt att skilja på bra och kult. :)

jag har sett piloten som jag postade.

när den kom, så var den bra, inte dålig (men visst, smaken är som baken). att den dessutom blev kult, har nog mest med att göra att det inte direkt kryllade av sci-fi serier då, samt att den har/hade 'it' som egentligen är ganska svårdefinierad men folk nickar och vet vad man menar och som mer baseras på en känsla snarare än att tex sfx är väldigt välgjorda och därmed är/måste den vara bra/kult :)

Det blir ju aldrig som originalet... Kommer ihåg det som om det var i går.
Först V sen Night Rider, vet f...n inte vad som var läskigast att kolla på människor som åt råttor eller kolla på David Hasselhoff

Menar du Tripoderna? Jag satt som klistrad och såg allt men missade sista avsnittet, något som präglat mitt liv negativt sen dess. Lyckades hitta boxen på VHS! och rotade fram en gammal apparat från vinden hemma för att få det överstökat men det visade sig då att jag bara fått tag i 1:a säsongen och 2:a var såklart omöjlig att få tag på.

Har någon torrent till sista tripodsavsnittet är Jag evigt tacksam.

:mad:

Nä, Triffider! Växter som "befruktas" med nåt jox från rymden och sen börjar angripa folk. "Day of the triffids" har jag för mig originalet hette. S.k skräckfilm från 50-/60-talet, som blev TV-serie på 80-/90-talet. Minns inte riktigt.

Åh nej nej nej... prästskrället är ju han som gjorde 4400 totalt otittbar!

Var f*n är Donovan? O läckerbiten Diana?

Nä, Triffider! Växter som "befruktas" med nåt jox från rymden och sen börjar angripa folk. "Day of the triffids" har jag för mig originalet hette. S.k skräckfilm från 50-/60-talet, som blev TV-serie på 80-/90-talet. Minns inte riktigt.

Såhär såg de ut:

003_Triffids.jpg

Till kropp hade de en stor potatisaktig kluns och två fötter. De har långa tungor som de slänger ut och dödar med. Fifan vad skraj jag var för såna när jag var liten.

På fredag börjar 6:an sända V från början... kl 22.
Alltså den gamla kultförklarade serien.

Då! Jag menade då! Fast nu. :brinnerup

Urrk, rena skräcködlan nuförtiden ju.

mjaa, hon har genomgått en smärre evolution och blivit ödla menar du haha...cirkeln är sluten.

Till kropp hade de en stor potatisaktig kluns och två fötter. De har långa tungor som de slänger ut och dödar med. Fifan vad skraj jag var för såna när jag var liten.

riktiga triffider:

[YOUTUBE-ID]2YeW9ccc5to[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
Back