Nyheter till alla medlemmar av TPL! LÄS!!

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Det sker massa saker bakom kullisserna på The Pink Ladies MC och förr eller senare så skall alla våra medlemmar informeras om allt!

Som dom flesta redan märkt är detta en klubb enbart för tjejer, huvudsaken med detta är att få fler tjejer att komma fram, testa lite olika aktiviteter då det finns så mycket mer än bara gatåka. Våra ledord är säkerhet, ansvar och gemenskap. Det bästa sättet att utöva dom två först ledorden är genom att utbilda sig så man blir en bättre förare. För detta finns det olika utbildningar man kan gå på som tex SMC.s kurser. Ett annat alternativ är att ge sig ut på en bana i ens närhet och få hjälp av instruktörerna som finns där.

Nyhet nr1:
TPL har haft en dialog med SSEMSE och kommit fram till ett samarbete, vi är inte helt klara med detaljer osv men till den 19e januari skall allt sånt vara klart.
Det som är bestämt är iaf att vi kommer få en egen ROSA GRUPP. Dvs en grupp för enbart tjejer! Datum till vilken körningen det kommer vara är ej bestämt än!

Men för att detta ska fungera så måste vi fylla gruppen, det måste vara ett mininum deltager på 20 st (max 25) och alla ska ha betalt i förväg till SSEMSE. Men som sagt, alla detaljer är inte klara än men det är iaf minimum krav.

Det kommer finnas instruktörer för oss som hjälper till med allt ni vill ha hjälp med. Svårt att veta så här i förväg men oroa er inte, alla får den hjälp dom behöver och vill ha.

Nyhet nr2:
TPL har haft kontakt med Mchuset här i Malmö och vi har kommit överrens om ett samarbete. Detaljerna är inte klara än här med men det som är under disskution är klubbrabbater och klubbkvällar för oss tjejer. Så håll till godo, detta kommer bli ett intressant och spännande år!! :tummenupp

Nyhet nr3
Varje år arrangeras Skånevårenturen och Nationaldagsrundan här nere i skåne. I 5 år (tror jag det är) har Maverick och Jkay stått som arrangörer av dessa enorma event som resulterat i fler hundra(!) medverkande hojåkare. Förra året har jag för mig det var över 200 mc.s som körde. Var själv med och körde SVT och det var verkligen jätte skoj.

Nu har tyvärr Micke och Johnny lagt SVT/NDR-hjälmarna på hyllan och orkar inte fortsätta planera detta då det är väldigt tidskrävande och mycket planering behövs. Nu har Krille (VBK) bestämt sig för att fortsätta med traditionen och därför har han efter mycket tänkande och disskuterande med olika personer tagit beslutet att RoH och The Pink Ladies ska köra detta arrangemang tillsammans. Dels för att vi är tjejer, så klart, och dels för att det behövs lite folk från nedre delen av skåne som kan vägarna här nere.

Det kommer komma ut en liten teaser på forumet i januari där vi känner av intresset för detta bland "allmänheten".

Jag kommer behöva några, 2-3 st, erfarna hojåkare som skall hjälpa mig med rutterna här nere. Vi ska hitta intressanta vägar och lära oss dom utantill. Det kommer behövas erfarna reisleiters och backmarkers, hur många är beroende på hur mycket folk som anmäler sig till detta. Jag är den som bestämmer i slutändan vilka jag tycker passar men har ni tips och idér så lyssnar jag hemskt gärna på dom! Dela med er av era tankar, bättre med fler hjärnor än bara en. :tummenupp

Är ni ägare av gps och har lust att låna ut är det superbra! :)

Detta är första informationen ni får gällande SVT, kommer uppdatera er kontinuerligen. Hjulet är i rullning och nu kommer det hända grejer. Hoppas ni tjejer är sugna på det här för det är verklgen någon man måste uppleva. Sök på Skånevårenturen och se inläggen och bilder från turen. Massivt!

Ni töser från norra delar av lander, pratar så klart om alla över skåne :P Vi vill hemskt gärna att ni är med och kör detta med oss, så är det något ni hade kunnat tänka er så går boende och parkering att fixa, no problemas! :)

Vänliga hälsningar,
Money

Last edited:
Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...