Nyfiken: R1 0-100?

beroende på vem som kör så mellan 3-5 sekunder skulle jag tro...har du Gixxer går det fortare :fakta
 
0-200 är ju mer intressant, 0-100 handlar bara om vem som kan hålla ner framhjulet bäst, spelar mindre roll om det är en 1000cc eller 600cc.
 
Hightuned skrev:
Ska du ha en 0-100 hoj så köp en Suzuki RF900, den enda standard hoj som klockats till 2,6s. :fakta

Hur går det till egentligen :eek:
Extremt låg utväxling eller?

Angående rettan har jag sett 2,9s
 
Silwer skrev:
trams jag har sett test där den har fått sämre resultat, vem mätte det där?

Klart du har sett test med sämmre resultat.

De flesta repor 0-100 får olika resultat.

För att prestera under 3 sec måste mycket klaffa man måste få till
en perfekt start.

Jag tycker 0-100 resultat e helt ointresanta
Jag tror inte så många sporthojs ägare klarar av att köra
på de låga sifforna som de får i testen. :crash

Mycket intresantare att kolla på siffor 70-160 :fakta
 
jag råkar tro att de mätt fel, aldrig att den hojen skulle vara snabbast av alla standardhojar.
3.2X sekunder sätter jag på RF900, det duger utmärkt.
2.9 har det uppgetts sen gsxr1100 dök upp mitt i 80-talet.
Antar att det ska till en jäkel att kunna svarva koppling för att få ner tiden.
Roligare kan vara 100-200km/t där börjar effekt och vikt märkas.
 
Citerar från "Bike Test 2003"

Suzuki RF900 R:

"Vid våra testmätningar blev vi mycket överraskade av accelerationssiffrorna. Vad sägs om 0-100 på 2.5 sekunder? Eller stående kvartsmilen på 10.4 sekunder. Så snabba tider hade vi aldrig tidigare mätt och inte så särskilt många senare heller."

"Vid den långa accelarationen 0-1000 meter fick vi för första gången en accelaration på under 20 sekunder, 19,9 för att vara exakt. Den tiden har sedan slagits av bara en handfull motorcyklar, med Honda CBR 1100 XX Blackbird och Yamaha R1 som första exemplaren."
 
konstigt nog har jag nån annan mc-tidning där den gör 3.2sek nåt.
Känner en som hade en med, den var inte vad jag märke snabbare än allt annat.
Testar de bara den hojen den gången? isf kan det ju bero på en jäkla massa, men är den en halv sekund snabbare än de andra i testen då är det väl en supermaskin helt enkelt.
 
jag har läst i engelska tidningar om att en orginal v-max skulle klara sig undan med 2,8s så visst kan de siffrorna stämma. dock är ju omkörninge prestanda t.ex. 70-170 eller 0-200 mer intressant i verkligheten.
 
Att diskutera 0 - 100 siffror är ju ungefär som att säga att jag är snabbare än dig eftersom min hoj har fler hästar.

Känns ändå som att runt 3 sekunder ligger gränsen på.

Ni vet ju de tre vanligaste frågorna man får.

Hur många hästar?
Vad toppar den?
Vad gör den 100 på?

Hur ofta går man från stillastående till 100?

Bättre är som sagt diskussionen om från 100 och uppåt.
 
Ptja suzuki regerade ju på emmaboda, gixxer1000, hayabusa (verkar svåra att komma iväg med) samt några ljuvligt ylande katanor. Plus diverse dussinhojar som också gjorde bra ifrån sig.
 
Dez skrev:
Hur går det till egentligen :eek:
Extremt låg utväxling eller?

Angående rettan har jag sett 2,9s

Det var ett biketest och det beror nog på bra förare, tung lång hoj och 5petad låda snarare än motor effekt?. Det var ju någon här som skrev att en jänkare kört 9,70 med en orginal 600, vilket man kan jämföra med bikes test då dom körde 10,30 med en hayabusa. Busen är ju för dragracing helt överlägsen en 600 både i chassie och motoreffekt, så föraren skulle egentilgen alltid vara en prostockpilot för att testen skull vara något att räkna med.
 
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top