Nye Triumph Speed triple 1050 ccm

Yngve skrev:
http://www.motorcyclenews.com/nav?p...urceId=1232171&articleCategory=NEWS_NEW-BIKES

Og ja... jeg tror på denne artikkelen også...

Dere som trudde at det ikke kunne bli verre enn GSXR1000-05 tok feil :)
Hmm, den ser intressant ut. Bakdelen känns som om den är snodd från Ducati Monster. Radialbromsar, modernt så det förslår, men behövs det? Bromsarna på Speed Triplen är ju redan nu riktigt bra. Upside-down-gafflar är ett plus! Lite mer kubik skadar ju aldrig heller, hoppas motorn har samma karaktär som 955:an.

Högdraget orginalsystem är ett plus, på dagens triple så skymmer orginalsystemet den übersnygga enkelsvingen (hoppas dom behållt enkelsvingen förresten).

Det skall bli jävligt intressant att se det slutliga resultatet, Triumph måste ju fläska upp den lite för att tävla mot alla andra nykomna "fabriks-streetfighters". Jag tror att det kan bli väldigt bra! Men jag är inte helt nöjd med bakdelen, den känns för kort på något sett.

Hade de skippat tyskröven och det fula avgassystemet hade den varit ok. Iofs var det väl inget fel på gamla triplen.

Snygg!
Ser ut som sving och ram är samma
Men gaffel, plast, bakparti, dämpare och instrumentering är nytt :banana
motorn ser rätt lik ut, men inte riktigt.
Hoppas dom lättar den lite mer och fixar bättre bakdämpare!

undrar ur Daytonan skall se ut :va

enligt polarn så ska det vara enkelsving på denna oxå. Riktigt fet tycker jag utan att vara tripple-fan

triple skrev:
Snygg!
Ser ut som sving och ram är samma
Men gaffel, plast, bakparti, dämpare och instrumentering är nytt :banana
motorn ser rätt lik ut, men inte riktigt.
Hoppas dom lättar den lite mer och fixar bättre bakdämpare!

undrar ur Daytonan skall se ut :va

Jag gillar inte baken :arsele
Den ser ut som en stoppad korv, d.v.s skinnklädd och korvformad :tungan
Annars är det en riktigt het hojj helt i min smak. Såg också på sidan att dem ska borra upp daytona 600 till dryga 650 kubik. Det verkar som dem försöker konkurera med jappsarna igen.
Way to go Triumph! :tummenupp

Coola Ola skrev:
Hade de skippat tyskröven och det fula avgassystemet hade den varit ok. Iofs var det väl inget fel på gamla triplen.
Äsch, det där är väl ingen tyskröv, jag skulle snarare kalla det "ingen röv alls" :).

Avgassystemet är inte fult, inte jämfört med dagens kromade jätterör som sitter orginal på S3:orna. Ljuddämparen byter man ju ändå för att få fram trippel-motorns skönsång.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph