Nyckel förlust

PatrickR6

Blå Vit !
Gick med
22 Sep 2008
Hoj
CB1000R
Tjena tjena !

Idag skulle jag ta hojen till jobbet första gången sen 2 veckor sist, hittade abus nycklarna (som alltid ligger intill) dock inte min honda nyckel, nog om de tog reserven, kommer hem o letar o letar utan resultat, hur går jag till väga med detta ?

Jag är inte orolig över att den är tappad utomhus och isåfall är det nog inte en kotte som vet vart den hojen står nånstans.

Min huvudsakliga fråga är, hur skaffar jag en ny nyckel, vart och ett ungefärligt pris på detta ?
det sitter ju självklart en immobilizer i hojen.

det är en Honda cb1000r 2009

Har du tappat alla nycklar är du rökt då dom behöver en för att programmera den andra om jag förstått det rätt!
Kostnad för nyckel och programmering är ca 1000-1500!

Men har du tappat båda så kan det vara så illa att du behöver en ny CDI box och då snackar vi 10lax...

Enklast i så fall är att köpa komplett begagnat från ebay!

Leta några extra ggr är mitt råd!

Nej nej, jag har ju reserven kvar, den som hänger i mitten på serviceboken på hondor, en röd nyckel förekommer ej på denna cykel.

Jag skall självklart leta nogrannare då jag är 50% säger på att den är här nånstans då jag SÄLLAN lägger den utom räckhåll från ABUS nyckelhållaren. Mailade precis till mcvaruhuset om ett prisförslag på en kopiering. får se vad som sägs.

Ok!

Boka tid på Honda verkstad(förslagsvis Hela Hojen) och säg vad du behöver!
Det skulle kosta ca 1000kr för en nyckel till min Sukka så Honda bör inte skilja så mkt!

Detta är en av de saker som du varken kan göra själv eller slippa undan billigare på! Du kan köpa färdiga nyckelämnen och få dom slipade men du kan inte få tag i det lilla chip som sitter i nyckeln(iaf inte på ebay) och du kan inte programmera det mot boxen!

Men vad du än gör så tappa INTE reservnyckeln!!!!!!!!!!!
Då blir det dyrt...

Gjort något liknade med min Hormet 08, ringde Honda som bekräftade: Har du en nyckel kvar så prata med Honda ÅF som beställer ett nytt nyckelämne, slipar till det efter din nyckel, därefter programeras gamla + nya nykeln till hojen. Den borttappade nyckeln kommer då inte kunna starta hojen :)

Total kotnad: ca 1000:- enligt uppgift

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!