Nychippad och 200Gb, vad göra nu?

Krigge

Taliban och kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000
Fixade till xboxen igår med ett aladdin chip och en 200 gb HD. Köpte mig en korsad nätverkskabel så jag kan koppla ihop den med PC:n. Men behöver jag några program till datorn nu? Vet att man kan köra via ftp i IE men folk snackar om nån consoledisk och annat skit. Fxe är nåt man skulle ha??
Nån i gbg som sitter inne med lite kunskap om detta.
Skall se lite film på den med, klarar den alla format och om man tex vill köra vobsub (.srt eller .sub filer)?

Krigge skrev:
Fixade till xboxen igår med ett aladdin chip och en 200 gb HD. Köpte mig en korsad nätverkskabel så jag kan koppla ihop den med PC:n. Men behöver jag några program till datorn nu? Vet att man kan köra via ftp i IE men folk snackar om nån consoledisk och annat skit. Fxe är nåt man skulle ha??
Nån i gbg som sitter inne med lite kunskap om detta.
Skall se lite film på den med, klarar den alla format och om man tex vill köra vobsub (.srt eller .sub filer)?
Filmtittande: Xbox Media Player eller Xbox Media Center. Dom har de flesta codecs man behöver för Xvid, Divx, SVCD osv osv. Och ja, dom klarar subtitles.

För överförande av ISOs till Xbox: Qwix är överlägset bäst

När du står i evolutiondashboarden så har den en ftpfunktion inbyggd, du ansluter med ngt ftpprogram mot ipadressen xboxen har och med anvnamn xbox och lösenord xbox

Ladda hem flashfxp till pc´n ¨så kan du ftpa boxen med det.

Passa sej för vissa versioner av Xbox media center,
jag kör version 041224 (eller liknande) och den klarar inte undertextera .srt filer, dock funkar .sub bra.

Subfilen lägger du bara i samma katalog som filmen med samma namn så startas den automatiskt med filmen.

:tummenupp

Fy fan vilken jävla soppa detta var då, har suttit och laddat ner progrma som inte vill funka bra, försökte överföra via IE då sket det sig och man fick upp jordens jävla felmeddelande när det var typ 1 sek kvar. Har fått minst fyra fem olika tips på program och skit, man måste ställa om ip och den skiten hela tiden, det ligger en jävla massa skit på min xbox hårddisk redan, fattar inte ett jävla piss, vilket satans meck detta var. Varför är inget bara i med en sladd och KÖR!!!
Finns det nån bra ENKEL guide på hur man gör det rätt från början?
Nu ska jag ta mig en STOR jävla whiskey!!

krigge,,,, ring mig när du fattar,, jag skickade in ett sånt där skruva i chipp & en 200 giggare ikväll men sen då,, fan va jobbigt att ha tummen i arslet när det gäller teknik :huvet

Det är ju i princip bara ip adressen och vilken enhet på boxen som spel ska hamna i resp. filmer som du behöver hålla reda på. Använder du Avalaunch som dash så kan du med fördel använda qwix för att föra över .iso, .bin osv.

Det är inte så svårt, ge det en chans nu så fattar du snart :fatta!

Hehe, ja vem fan tror att det ska vara enkelt om man vill titta på film med hjälp av ett tv spel.... :lol

Blip skrev:
Det är ju i princip bara ip adressen och vilken enhet på boxen som spel ska hamna i resp. filmer som du behöver hålla reda på. Använder du Avalaunch som dash så kan du med fördel använda qwix för att föra över .iso, .bin osv.

Det är inte så svårt, ge det en chans nu så fattar du snart :fatta!

Ip och det fixade jag, sen är jag less på alla jävla skitprogram man måste ha på burken så jag körde vi IE. Märkte ju att det inte gick att lägga film på alla enheter utan bara vissa (kollade bara med första bästa som funka iofs, sen visa det ju sig att den inte heller funka dårå) Sen vet jag inte vilket "dash" jag har. Jag har ett Aladdin chip, det är allt jag vet.
Vafan ska man behöva ännu ett program för att lägga över .iso o sånt....
Såg ju dessutom att det tar typ en evighet att tanka hem spel så stora som dom är. Ingen i gbg med en fet HD med spel?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti