Nybliven förare (jag)

• Thread starter Thread starter ThomasN
  • Start date Start date

ThomasN

Guest
Tja boys

Har hängt här ett år nu men saknat en av de viktigare beståndsdelarna, själva motorcykeln :hihi Nu har jag dock äntligen köpt en! :yoparty

Vi syns på vägarna nästa vår (typ Januari? :))

För nyfikna finns lite bilder o sånt i denna tråd:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=60279

Var ute och körde några mil imorse innan jobbet...fan vad nice alltså, att jag inte skaffade hoj tidigare.

// Thomas

Edit: Rättstavning

Last edited:
Nästa vår??? Hmm,jag har inte gett upp än..kommer att bli ett par turer till plus häng i min verkstad,så det är bara att hänga på...Välkommen i gänget.
Mvh Johan

Ser ut som om vi har samma bilsmak tror jag bestämt....tyskt med stjärna...men ser bestämt ut som en italienska från Modena på avataren... :tummenupp

Last edited:
thundrace skrev:
Nästa vår??? Hmm,jag har inte gett upp än..kommer att bli ett par turer till plus häng i min verkstad,så det är bara att hänga på...Välkommen i gänget.
Mvh Johan

Ser ut som om vi har samma bilsmak tror jag bestämt....tyskt med stjärna...men ser bestämt ut som en italienska från Modena på avataren... :tummenupp

Jag har varken reg besiktigat eller fixat försäkring och sånt så jag tänkte att det är väl lika bra att vänta tills i vår.

Japp, Mercedes gillas starkt :) Sålde tyvärr min CLK till någon lycklig på Norr häromdagen så nu åker jag BMW igen istället. Men så fort ekonomin tillåter så blir det nog CL 5/600.

I avataren åker jag 550 Maranello på Knutstorp...det åktes dock 360 Modena också samma dag. As-trist dag :)

thomas80 skrev:
Jag har varken reg besiktigat eller fixat försäkring och sånt så jag tänkte att det är väl lika bra att vänta tills i vår.

Japp, Mercedes gillas starkt :) Sålde tyvärr min CLK till någon lycklig på Norr häromdagen så nu åker jag BMW igen istället. Men så fort ekonomin tillåter så blir det nog CL 5/600.

I avataren åker jag 550 Maranello på Knutstorp...det åktes dock 360 Modena också samma dag. As-trist dag :)

Tyckte det liknade en Maranello...600 själv..Tyvärr inte ekonomi för en rödhårig italienska..men..kommer... :tummenupp

Snyggt Tompa... Väntar tills man får se den IRL (Lördag)

På tal om ngtr helt annat.. Rögle vann mot Oskarshamn ikväll.. 2-1 blev det..
Nu leder dom ännu mer.. :tummenupp

Sydskånes Emse... verkar ju coolt. Kanske man skulle börjat med istället för att ta licens för att börja köra (och få omåttligt med stryk i) Rookie 600. Den där Introduktionsgruppen verkar passa mig rätt bra just nu :)

Sen står det ju något om medlemsstopp, hur myglar man in sig där då :confused: :)

Spirre! Tror fan jag såg dig på rögle nu ikväll, hade du en bäeige manchesterjacka på dig? För övrigt en jävligt go match! Heja RBK!

OT!!!
Yeah!... Stod vid klacken.. Full dessutom, börjar släppa nu :) Har du msn?? tar det där isf... spirre@sverige.nu
Vill inte sabba Tompas tråd allt för mkt..
Sorry Thomas

thomas80 skrev:
Sydskånes Emse... verkar ju coolt. Kanske man skulle börjat med istället för att ta licens för att börja köra (och få omåttligt med stryk i) Rookie 600. Den där Introduktionsgruppen verkar passa mig rätt bra just nu :)

Sen står det ju något om medlemsstopp, hur myglar man in sig där då :confused: :)
Välkommen i gemenskapen :tummenupp
Har du kört nåt på bana innan?
Många som tycker dem e en snabb grabb på gatan o handlar upp sig
på en rejs hoj o pyser iväg 50 mil till race och blir löjligt utkvalade,
lessnar på det,säljer hojen.
Ta dig ut till lite bankörningar först o jämför dina tider
med andras,få lite rutin o lär känna din hoj och er gräns.
Kanske tom börja med att köra på klubb racen innan du
ger dig iväg till en riktig tävling.
Glöm inte bort att det ska va förbannat ROLIGT :yoparty

Ps. Rookie 600/1000 kvalade på 1.05 på knutstorp i år
så det e ju inga fika klasser precis . Ds

Zmurfen skrev:
Välkommen i gemenskapen :tummenupp
Har du kört nåt på bana innan?
Många som tycker dem e en snabb grabb på gatan o handlar upp sig
på en rejs hoj o pyser iväg 50 mil till race och blir löjligt utkvalade,
lessnar på det,säljer hojen.
Ta dig ut till lite bankörningar först o jämför dina tider
med andras,få lite rutin o lär känna din hoj och er gräns.
Kanske tom börja med att köra på klubb racen innan du
ger dig iväg till en riktig tävling.
Glöm inte bort att det ska va förbannat ROLIGT :yoparty

Ps. Rookie 600/1000 kvalade på 1.05 på knutstorp i år
så det e ju inga fika klasser precis . Ds

Har inte kört bana och knappt kört något alls innan. Det kommande året blir det nog bara att köra på så mycket som möjligt, både av och på bana och lära mig.

Hade ju varit perfekt att komma med där på Sydskanes Emse så man får väl se om det kan bli någon öppning där...

Är ni många som är med där eller? Gissar att du e med där Johan...

thomas80 skrev:
Har inte kört bana och knappt kört något alls innan. Det kommande året blir det nog bara att köra på så mycket som möjligt, både av och på bana och lära mig.

Hade ju varit perfekt att komma med där på Sydskanes Emse så man får väl se om det kan bli någon öppning där...

Behöver ej vara medlem för att köra på sturup,medlemmar får anmäla sig först bara.
Försäkra hojen o häng med till A-torp istället den 24. :tummenupp

Zmurfen skrev:
Behöver ej vara medlem för att köra på sturup,medlemmar får anmäla sig först bara.
Försäkra hojen o häng med till A-torp istället den 24. :tummenupp

Ok, men det är ju en del dyrare också för icke-medlem.

Priser:
· Medlem 160 kr
· Icke medlem 250 kr
· Introduktionskurs medlem 200 kr
· Introduktionskurs icke medlem 300 kr

Jag skall reg bes hojjen den 26:e så det blir lite tight... :) Det får nog bli nästa år tyvärr..

Är det någon som skall till Anderstorp som inte skall köra MC dit? Jag hade ju kunnat tänka mig att köra dit med bil och kolla... är det någon som skall dit utan MC? Eller kanske köra dit sin MC på släp/i skåpbil..

thomas80 skrev:
Ok, men det är ju en del dyrare också för icke-medlem.

Priser:
· Medlem 160 kr
· Icke medlem 250 kr
· Introduktionskurs medlem 200 kr
· Introduktionskurs icke medlem 300 kr

Jag skall reg bes hojjen den 26:e så det blir lite tight... :) Det får nog bli nästa år tyvärr..

Är det någon som skall till Anderstorp som inte skall köra MC dit? Jag hade ju kunnat tänka mig att köra dit med bil och kolla... är det någon som skall dit utan MC? Eller kanske köra dit sin MC på släp/i skåpbil..
Vi betalade bara 200:- när vi va där.
Skåpbil.

thomas80 skrev:

Jo jag e med där...
Vi är väl ett par stycken,
mange_h, otee, holy rider, jag, putteliten..
men många icke medlemmar åker oxå ner & kör..

spirre skrev:
Jo jag e med där...
Vi är väl ett par stycken,
mange_h, otee, holy rider, jag, putteliten..
men många icke medlemmar åker oxå ner & kör..

Många ickemedlemmar åker mer där än dem som är medlemmar... hehe :D :pannkyss

*/ ?>
Nyheter
MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Officiella: Harley-Davidsons 2026-nyheter

Efter att Cruiser-programme...

WP kliver in i bromsvärlden – lanserar helt nya bromssystem

WP har länge varit synonymt...

Back