Nya tändspolar Suzuki GSX400F -82

Dependez

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2022
Hoj
Suzuki GSX400 F -82
Hej!

Har en Suzuki GSX400F -82 som strular. Den får luft och bensin (nytvättad förgasare med nya munstycken) men är väldigt svårstartad. Startar med startgas och går bra på tomgång men dör efter en liten stund och blir ännu mer svårstartad. Tänker att tändspolarna kanske gjort sitt då jag inte kan härleda felet till något.

Originalspolarna säljs såklart inte längre. Det jag kan utläsa från dom som sitter på hojen är "333TR12". Kan någon hjälpa mig att hitta nya? Dvs ej begagnade från -82.

Tack på förhand!

Hej!

Har en Suzuki GSX400F -82 som strular. Den får luft och bensin (nytvättad förgasare med nya munstycken) men är väldigt svårstartad. Startar med startgas och går bra på tomgång men dör efter en liten stund och blir ännu mer svårstartad. Tänker att tändspolarna kanske gjort sitt då jag inte kan härleda felet till något.

Originalspolarna säljs såklart inte längre. Det jag kan utläsa från dom som sitter på hojen är "333TR12". Kan någon hjälpa mig att hitta nya? Dvs ej begagnade från -82.

Tack på förhand!
Problem med tändspolar brukar ge symptomen att det inte är några problem med att starta kallt men att gnistan försvinner helt när spolarna blir varma (dom utvidgas och det uppstår glapp i spolen).
Är förgasarna synkade och tomgången rätt inställd skulle jag kolla ventilspelet, inte 100% helt rätt symptom för tighta ventiler men ändå i den riktningen.

Delar till Susuki Mc Shopen Karlstad.

Du har förståss redan bytt tändstiften ! ?
Vanligaste orsaken till dålig tändning ! :7peta

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...