Nya sidan uppe!!

Gick med
10 Sep 2003
Hoj
CB1000RA
www.bennysracing.com

Ja, då kom äntligen den nya sidan upp på nätet.
Jonas på www.designgrave.com har jobbat arslet av sig. Men det blev bra. Dock så är där lite kvar, som tex galleri biten. Men den kommer inom snar framtid. Det fräcka med sidan är att jag kan göra allt själv via inloggning. Tom lägga till nya menyer längst upp...

Kommentera gärna vad ni tycker. Ni komma i kontakt med Jonas genom att besöka hans hemsida, så finns hans e-mail där om ni vill.

Stort tack till Jonas på desiggrave.com.

/Benny

Bennybåge skrev:
www.bennysracing.com

Ja, då kom äntligen den nya sidan upp på nätet.
Jonas på www.designgrave.com har jobbat arslet av sig. Men det blev bra. Dock så är där lite kvar, som tex galleri biten. Men den kommer inom snar framtid. Det fräcka med sidan är att jag kan göra allt själv via inloggning. Tom lägga till nya menyer längst upp...

Kommentera gärna vad ni tycker. Ni komma i kontakt med Jonas genom att besöka hans hemsida, så finns hans e-mail där om ni vill.

Stort tack till Jonas på desiggrave.com.

/Benny

Skitsnygg sida! :tummenupp

Fredrik GSX skrev:
Skitsnygg sida! :tummenupp

Tackar tackar!
Skall meddela Jonas :)
Som sagt, det kommer mer snart. Framförallt bilder som brukar vara det
som är roligast att titta på. Men även info om vilken klass jag kör mm. Skall
se om jag hinner skriva ihop allt sådan i helgen...

Ser bra ut innehållsmässigt tyckar jag! :) Fast lite dassiga vinterfärger va? Seså! Smäcka till en fetröd bakgrund! Blodröd! Blir snyggt så får du lite kontrast i det hela! (talar om att ersätta den just nu sne-streckade bakgunden)

Swedie skrev:
Ser bra ut innehållsmässigt tyckar jag! :) Fast lite dassiga vinterfärger va? Seså! Smäcka till en fetröd bakgrund! Blodröd! Blir snyggt så får du lite kontrast i det hela! (talar om att ersätta den just nu sne-streckade bakgunden)

Oh, äntligen en med synpunkter... :)
Nja, om jag skall vara ärlig så är jag egentligen inte så glad för rött, men eftersom det är Honda så...
Men jag skall ta en funderare på det... tack för synpunkten..

/Benny

Mycket smakfull sida måste jag sägga dock så kunde lite CSS vara till sin rätt så att rulningslisten färg kunde vara i ton med själva sidan, då hadde det varit fulländat.

Mvh Kleiv.

Kleiv skrev:
Mycket smakfull sida måste jag sägga dock så kunde lite CSS vara till sin rätt så att rulningslisten färg kunde vara i ton med själva sidan, då hadde det varit fulländat.

Mvh Kleiv.

ÖÖhhhh va? :confused:
För en som inte själv är så haj på det här med hemsidor.. vad menar du?
Ta det på svenska tack :)

Om Honda sponsrar dig borde du inte begå övergrepp på deras logo. Räkna med ett deras riktlinjer för vad man får och inte får göra med denna är både detaljerade och strikta.

:mattias

Snygg sida utan krångel. Lite blek kanske, det är något som fattas, något som gör den lite mer "racig"???

Ok, ser bra ut men det är klart att jag hittar lite dumheter:

Språkpolisen:
häst jobb
galleri delen
super fräckt
www.duvetvilkensajtjagmenar.nu :tungan

Hemsidepolisen:
- Felkoder när man klickar på Galleri (IE och Firefox 1.0.1)
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0xdc0 Thread 0x1758 DBC 0x1a4cb014 Jet'.

/foto/start.asp, line 24

- Annan logotyp på gallerisidan än på huvudsidan
- Länka till resp klubbs hemsida saknas i kalendern
- Saknar personlig info om din hemmaklubb och var du bor
- Gästbok är kul men du har ingen, varför inte?
+ Bra sponsorsida med presentationer, ett föredöme!

Bennybåge skrev:
ÖÖhhhh va? :confused:
För en som inte själv är så haj på det här med hemsidor.. vad menar du?
Ta det på svenska tack :)

CSS (Cascading Style Sheets) är ett komplement till HTML som man kan använa för att styra utseende på sidor med, det jag menade var att du skulle ändra färg på rulningslisten på sidan, du kan se hur det ser ut på
http://www.husa.a.gg
det är bara att klistra in:

<style type="text/css">
<!--body { scrollbar-base-color: #666666; scrollbar-track-color: #666666; scrollbar-arrow-color: #666666;}-->
</style>

innan för <head> tagen och där det står t.e.x. #66666 där väljer du vad du skall ha för färg t.e.x. via photoshops färgpalett.

Mvh Kleiv

Nyteknik skrev:
Om Honda sponsrar dig borde du inte begå övergrepp på deras logo. Räkna med ett deras riktlinjer för vad man får och inte får göra med denna är både detaljerade och strikta.

:mattias

Menar du den som är inklippt i min logga? Det är väl bara bra att den är med för Hondas del ju. Jag kan ta bort den också ju, men det tror jag inte de vill... eller?

Mad Moose skrev:
Snygg sida utan krångel. Lite blek kanske, det är något som fattas, något som gör den lite mer "racig"???
Jag vet... har också funderat på det... ev. smal bild längst upp bland annat... som här på sporthoj och som så många andra race sidor...
funderar fortfarande på det...

Torkel skrev:
Ok, ser bra ut men det är klart att jag hittar lite dumheter:

Språkpolisen:
häst jobb
galleri delen
super fräckt
www.duvetvilkensajtjagmenar.nu :tungan

Hemsidepolisen:
- Felkoder när man klickar på Galleri (IE och Firefox 1.0.1)
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0xdc0 Thread 0x1758 DBC 0x1a4cb014 Jet'.

/foto/start.asp, line 24

- Annan logotyp på gallerisidan än på huvudsidan
- Länka till resp klubbs hemsida saknas i kalendern
- Saknar personlig info om din hemmaklubb och var du bor
- Gästbok är kul men du har ingen, varför inte?
+ Bra sponsorsida med presentationer, ett föredöme!

Oj, nu blev det mycket :)

Jaja, min stavning lämnar vi :rolleyes: ska inte vara så petig...

Galleriet nämnde jag som sagt att det inte var klart, det kommer...
Tänkte också på det med länkar till klubbarna... kommer nog..
Personlig info kommer också...
Gästbok vill jag inte ha då jag känner några som har haft problem med både virus och diverse konstigheter... och det hade nog bara varit besök på den i början, och sen slutat upphöra med inlägg tror jag.... men jag funderar på att ha en faktiskt.. får se hur vi gör..
Blir mer kommentarer angående sponsorerna sen... blir isamband med att jag har klart med alla, många som fatttas fortfarande på sidan nämligen.. som tur är :tungan

Kleiv skrev:
CSS (Cascading Style Sheets) är ett komplement till HTML som man kan använa för att styra utseende på sidor med, det jag menade var att du skulle ändra färg på rulningslisten på sidan, du kan se hur det ser ut på
http://www.husa.a.gg
det är bara att klistra in:

<style type="text/css">
<!--body { scrollbar-base-color: #666666; scrollbar-track-color: #666666; scrollbar-arrow-color: #666666;}-->
</style>

innan för <head> tagen och där det står t.e.x. #66666 där väljer du vad du skall ha för färg t.e.x. via photoshops färgpalett.

Mvh Kleiv

Rullningslistan... du menar den där jag har tv tider, övrigt mm. eller?

Bennybåge skrev:
Rullningslistan... du menar den där jag har tv tider, övrigt mm. eller?

Jag menar den grejen som är absolut längst till höger som man kan scrolla uppåt och neråt med, den som är i webläsaren. Det är den som du kan göra så att den visas i samma färg som din sida.

Bara en tanke för att göra sida snyggare mvh Kleiv.

Bennybåge skrev:
Menar du den som är inklippt i min logga? Det är väl bara bra att den är med för Hondas del ju. Jag kan ta bort den också ju, men det tror jag inte de vill... eller?
Stora företag och speciellt de med starka varumärken uppskattar inte när man "leker" med deras logo.

På startsidan bör du ha en sammanfattande text om vem du är och vad du gör. Bland annat vilken klass du tävlar i. Om du vill uppfattas som professionell ska du spola sådant som bara är intressant för dig själv och dina närmaste: tack för hjälp med siten, vad den kommer att innehålla när den är klar etc.

Du är på god väg!

Kleiv skrev:
Jag menar den grejen som är absolut längst till höger som man kan scrolla uppåt och neråt med, den som är i webläsaren. Det är den som du kan göra så att den visas i samma färg som din sida.

Bara en tanke för att göra sida snyggare mvh Kleiv.

Aha, nu e jag med, sorry :kocko

Skall kolla med Jonas...
återkommer i helgen med hur det blir...

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back