Nya roadracing.se

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Tja!

Igår lanserade SVEMO en nya www.roadracing.se. Är det bara jag som tycker att det är ett stort steg neråt? Förut fanns det faq'ar, info om tävlingar och resultat, köp&sälj mm, men nu är det bara en anmälningssida som kräver inloggning. Har Svemo en medveten strategi att göra svensk RR till en hemlig och undangömd verksamhet som varken underlättar för publik eller nya förare som inte vet allt sen förr?!

Visst finns det en hel del på www.svemo.se men det känns mer konceptuellt och inget konkret.

Verkar om inte annat ha blivit lite fel då jag bara får en tunn remsa längst upp och massa svart under.

Verkar vara waizing på den sidan.
Kan inte ändra någonting eller gå in på någon annan flik än 'Min profil' och det enda som går att göra där är att byta lösenord.

det kommer nog bli bra skaru se på den sidan också, resultat etc kommer att finnas där senare också.

men den kommer aldrig att bli vad den var förut igen.

Den "nya" sidan är till för förare/deltagare/funktionärer/arrangörer

"informationssidan" är svemo.se om svensk roadracing, om jag fattat det hela rätt

Svensk roadracingverksamhet är ju en riktig underground verksamhet. Det kanske är kriminellt o hålla på med?:va

Det är ju svårt att finna information om tävlingar, klasser o tävlingsarrangemang. Också finns det ju en del information som uteblir lr det förutsätts att man ska känna till som nybliven rookie.

Om informationen var bättre så skulle troligtvis fler börja utöva sporten.

om man läser vad den är till för så är den ju inte så dålig, eller?

den är ju inte till för "allvetande för roadracing" direkt...

Men men... jag förstår att de som inte tävlar eller på annat sätt är med i tävlingssvängen kan tycka att den är kass, speciellt informativ OM roadracing är den ju inte.

http://www.svemo.se/Grenar/Roadracing/
för den som vill ha info om roadracing :)

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien