Nya reg.skyltar?

knullgubbe

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2008
Hoj
1999, Suzuki SV 650N
Jag hörde något om att det ska komma nya reg.skyltar? Men det lär väl dröja flera år antagligen.. Men logiskt och vore nice nu när man inte längre behöver ha skattemärket på. MC-skyltarna skulle ju kunna bli betydligt mindre nu då.. :yoparty

namnls_77636100.jpg

Last edited:
varför tummen ner?

svårt o tro att de ens kommer bry sig men det hade inte varit fel. Man får väl pressa miljöpartisterna att man sparar 10 000ton alu/metal om man tar bort den biten vid tillverklning om året.

Är ju onödigt och fult med den extra biten som blir där till vänster.

Var inte meningen att ta tummen ner, klickade nog lite för fort för ja tänkte ta frågetecknet..

Det enda jag har hört om saken var att det INTE skulle komma nya mindre skyltar, och man skulle INTE få sätta den röda reflexen där istället.

Varifrån kommer nu uppgifterna om en ny mindre skylt?

Hade ju varigt riktigt nice. Men behöver man då inte göra nya skylt hållare,original då alltså:va

Har inte orkat läsa på; vad är godkänt att sätta på platsen där skattemärket sitter idag?

Så tanken är att man ska skrapa bort de femhundrafyrtioelva skattemärken som sitter på eller kan man lämna skiten kvar?

Du kan ha det kvar tror jag om du vill det

Jag ringde o fråga, killen sa att dom är rörande oens hur det överhuvudtaget ska eller inte ska se ut.. bara köra vidare med eller utan eller skrapat skatte märke.. någongång till sommaren kommer någon form utav beslut fick jag till svar..

Dom kommer ju knappast att ändra skyltstorleken eftersom dom flesta skyltar som sätts på nya hojar (och fordon över lag) har EU-flaggan ovanför gammla platsen för skattemärket.

Jag va och besiktade bilen för ett par veckor sedan och på bilprovningen fanns det då små brochyrer angående skattemärket. Där stod det att man kunde låta dem sitta kvar, att det helt enkelt inte betydde något längre...borde väl vara samma för hojarna??

Det enda jag har hört om saken var att det INTE skulle komma nya mindre skyltar, och man skulle INTE få sätta den röda reflexen där istället.

Varifrån kommer nu uppgifterna om en ny mindre skylt?

Jag har besiktigat med röd reflex på regskylten utan problem :)

Värm upp skattemärkena med hårtork motsvarande så är det lätt att dra bort alla på en gång (som att lyfta en ostskiva)

Det har jag också gjort i en herrans massa år.

GuW: Är du säker på att det inte får sitta en reflex på skylten?

Ja, jag är säker på det, plåten är vägverkets och får inte ändras på något sätt alls förutom att nödvändiga hål för montering får göras.

Ett tag fick man inte montera dom med valfria skruvar ens, utan bara dom medskickade med svarta/vita hättor.

Många chopperåkare torskade på sina kromade spets/kupol muttrar.
Andra försökte med nummerskyltsbelysningsbultar men fick nobben.

Många har fått skrapa bort motormännens/SMC's märken från plåtarna.

Last edited:
guw : valfritt ja, men eftersom såna skyltar tillverkas så lär dom nog behålla storleken på skylten med plats för EU-märket iaf.

Dessutom sa jag nya fordon,det borgar för att dom skyltarna fortsätter tillverkas och då applicerar det jag skrev några rader upp =)

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman