Nya mc regskyltar samt ny färg.

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Har hört att många regskyltar däribland mc regskyltar ska få nytt format samt nya färger.Vad jag som icke racing kunnig på bana begriper är att jag läst att race regskyltar ska få t ex en orange färg.Men race hojar på bana har väl inga regskyltar !?. :confused:

Färgen som jag nämnde går det inte att läsa om på Transportstyrelsens hemsida när jag hittade denna information på annan trovärdig (men nu bortgömd plats).

http://www.transportstyrelsen.se/sv/Nyhetsarkiv/Sveriges-registreringsskyltar-forandras/

Har säkert diskuterats här innan men jag hittar det inte så därför frågan.

Mvh Ankan1 :crash

Last edited:
Så nu ska man få köra med racefordon på gatan eller?
Det finns ju verkligen ingen anledning alls att ha en regskylt på ett fordon som bara används på bana, så vad är grejen? :3freak

känns som att det snart kommer bli tvång på besiktning av tävlingsfordon hos SBP.

Antagligen har FB ruttnat ur på en himla massa oförklarliga stölder och tror dom kommer kunna stävja en del av problemen med att SPB kräver ursprungskontroller,Regbevis kontrollerar chassienr,motornr o.s.v

Just my 2 cent

E-reggade hojar får orange skylt som jag har förstått det.

Det är väl t.ex. till för rallybilar som måste köra på allmäna, icke-avstängda vägar mellan specialsträckorna då det inte är praktiskt att ta upp och ner bilen på släp hela tiden.

Det är väl t.ex. till för rallybilar som måste köra på allmäna, icke-avstängda vägar mellan specialsträckorna då det inte är praktiskt att ta upp och ner bilen på släp hela tiden.

Och endurocyklar, det är väl de enda tävlingsklasserna som kör transportsträckor på allmän väg.

NEJ! RR är den enda motorsporten man kan tävla i!!

:ironismiley

Jag tror faktiskt att det är registrerade tävlingsfordon som får den färgen. Inte oreggade banhojar.

E-reggade hojar får även köra till och från träning/tävling på allmän väg om jag mins rätt.

Ja, det är väl för att säkerställa att E-reggade fordon bara används på allmän väg till/från tävling/träning, lite lättare att ha koll på dem med orange skylt.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park