"Nya" Ipod Nano 8 gb HILFE!!!

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
http://www.apple.com/ipodnano/

Köpte en sån, verkade cool och lätthanterlig TRODDE JAG!

När jag laddade hem itunes (som man tydligen MÅSTE ha för att sketet ska funka) så har den efter en jävla massa tid (c:a 2h)lagt in RIKTIGT mycket musik.. + en massa sket som jag inte vill ha där, som ringsignaler och komediklipp osv...

Men vissa skivor/låtar som jag VILL ha, de finns inte med???? Och när jag lägger över dem i "hårddisken " på Ipod:en så finns de allafall inte med! Den skulle dessutom spela videos... Ingen av mina iallafall!

Vad är detta för skämtpryl?

HILFE bitte, någon som kan enkelt förklara för en teknikanalfabet?

Du har antaglien satt itunes på att slänga in allt från din hårddisk/vald mapp. Då kommer massa skit med. De låtar du vill ha som inte finns, finns säkert med. Bara det att de inte är döpta till det du känner dem, du måste speciellt ange artist etc för att hittas lätt i rullistan. Du kan säkert hitta den om du går in på spår. För att lira video måste de vara konverterade till rätt format. Finns ett program utöver itunes som gör det, kika in på ipod.se så hittar du det. Heter typ videoera eller något i den stilen. Lycka till.

iPodden har ett rätt begränsat antal filtyper den stöder. Har du kollat vilka format dina filmer är i?

Jag kör med ett program som heter Floola, mycket mindre, tar inte alls lika mycket kräm ifrån datorn som itunes gör.

Men jag kör aldrig in video, så det vet jag inte om/hur det funkar.

Du.

Du har en nano....

Dom stödjer väl inte video?

Itunes är faktiskt helt okej bara man vänjer sig. Problemet är att det default gör en massa saker som man kanske inte vill.

Så här skulle jag gjort: (punkt 1 är frivillig men gör det lättare att sen föra över musik till själva iPoden)

1. Klicka Edit-> Preferences. Välj fliken Advanced och sen General. I iTunes "Music Folder location" klickar du change och väljer var du har din musik. Klicka sedan bort kruksen i "Keep iTunes Music folder organized"

Det du gjort nu är att din musik syns i iTunes library.

2. Då du kopplar i iPoden och klickar på lilla bilden av den till vänster i iTunes, klickar du i kruxen "Manually manage music"

Nu har du helt egen kontroll över vad som kommer in på iPoden och kan således deleta allt som kommit dit av misstag.

Då du vill lägga dit något, drar du bara låtarna/filerna från Windows Explorern (eller Findern) till lilla iPod ikonen under Devices. Om du gjorde punkt ett kan du dra dom direkt från iTunes Library.

Eftersom jag har en så gammal ipod vet jag inte om filmer, men om du väl kommer på hur du skall göra om dom till rätt format, borde det bara vara att dra dom dit också på samma sätt.

Frågor på det?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...