Bild Nya Husqvarna Strada

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Hoj
MT-07 -16
Husqvarnakonept720.jpg

Husqvarna siktar neråt och presenterar nu en mindre landsvägsmodell. Strada är ett en ungdomlig stadshoj med encylindrig 650-motor.

Företaget är uppenbarligen inne i ett flyt efter lanseringen av Nuda och trots att denna kallas för koncept gör de ingen hemlighet att det är nästa modell att rulla av bandet. Strada är en mindre modell än Nuda med sin 650-kubiks encylindriga motor som är hämtad från BMW G650GS. Husqvarna avslöjar inga effektsiffror men säger att motorn har "behandlats" av italienska ingenjörer och att torrvikten är på under 170 kilo.

Precis som Nuda riktar sig Strada till en yngre målgrupp som helst håller till i stan. En rad tillbehör kommer också att visas i samband med den officiella lanseringen.

Strada kommer att gå i produktion under 2012.

http://www.bike.se/nyheter/husqvarna-visar-nya-strada-92815

Ser helt ok ut i min mening, kanske får de för sig att göra en kul offroad-version av denna.

Är det inte en offroad-version redan? Ser rätt ok ut, skottsäker motor som jag förstår det men Nuda:n är fetare :)

På med SM framskärm, SM hjul och på med acra titan system med en burk istället för två så tror jag den kan bli en kul motard!

På med SM framskärm, SM hjul och på med acra titan system med en burk istället för två så tror jag den kan bli en kul motard!

Den verkar ganska tung för att kunna köras som en kul motard, eller det är bara jag som tycker det?
170 kilo låter mycket för en sådan bushoj...
Gubbmotard kanske?

Sent from my X10i using Tapatalk

Den verkar ganska tung för att kunna köras som en kul motard, eller det är bara jag som tycker det?
Gubbmotard kanske?

Ja, är förmodligen bara gubbar som har kraft nog att lattja omkring med 170 kg :arsele

ruskigt ful. rätt meningslös, finns väl gott om både snyggare och roligare hojar.

Ja, är förmodligen bara gubbar som har kraft nog att lattja omkring med 170 kg :arsele

Är förmodligen bara gubbar som behöver massa onödig vikt så det inte går för fort ut ur svängarna :)
Ska dock bli intressant att se vad de har gjort med motorn, för den är väl rätt trött i sitt vanliga utförande?

Gubbmotard kanske?

Som motsvarighet mot Xt660x så funkar den. Xt väger väl in på ca181 enligt bikez? Visst det blir ingen tävlingsmotard, men som ett lite hållbarare alternativ :)

Man ska nog tänka på att den säkert har största marknaden i sydeuropa och där använder man de flesta hojarna lite annorlunda än vi gör i Sverige där vi har de som hobby. De är bruksfordon helt enkelt. Så en modern design, lättkörd och bränslesnål hoj blir säkert en produkt som kan sälja bra.

Var nere i Milano förra året och man såg hojar som stod och "skräpade" på varje trottoar, ungefär som cyklar. Gött att se att grejorna används tycker jag.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla