Helgon26
Ny medlem
Hej! Jag ska beställa däck som jag ska köra bana med och vill bara ha ett snabbt tips på modell och dimension som får plats på en KTM 525a.... hoppas på ett snabbt svar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Olof Eriksson skrev:120 fram och haru 5" fälg bak äre 165 som gäller, haru 4,25" bak så äre 150 som gäller.
Pirelli köpte jag billigt förra året, vet inte hur det är i år... Köp begagnade däck, bättre lägga pengarna på bantid och att moppen funkar än att träna på de värstaste däcken.
Haha, ja så förjävligtHelgon26 skrev:jag har fixa så att jag får beställa däck för 20.000 på en däckfirma... och dom säljer ju inte begagnat direkt därför måste jag veta en modell som jag ska beställa......( e d detta som kallas positivt problem?)
Olof Eriksson skrev:Haha, ja så förjävligtTyvärr blir det ju inte ens 10 uppsättningar, och ska du tävla nästa år så spara dom däcken till tävlingarna, för du gör av med mer än så på en säsong, iaf om du ska ha nytt te tävlingarna.
Bara springa ut å kolla då! Vilket märke är det du ska köra?
Helgon26 skrev:Märke spelar ingen roll... frågan e bara vad jag ska beställa??? tips från någon som kört bana/tävlat och kan rekomndera något bra.
Jag vet inte om det blir några tävlingar men känner jag mig själv rätt så lär det nog bli några i alla fall
Märke spelar visst roll, då dom är olika även om det är "samma" dimension. Kan va bättre välja 160 på vissa märken. (tex)Helgon26 skrev:Märke spelar ingen roll... frågan e bara vad jag ska beställa??? tips från någon som kört bana/tävlat och kan rekomndera något bra.
Jag vet inte om det blir några tävlingar men känner jag mig själv rätt så lär det nog bli några i alla fall
Olof Eriksson skrev:Märke spelar visst roll, då dom är olika även om det är "samma" dimension. Kan va bättre välja 160 på vissa märken. (tex)
Gå ut å kolla på din hoj om det är 4,25 eller 5" fälg. Eftersom det är en EXC så kan det väl va monterat vilket som. Sen beställer du 120 fram och 165 om det är 5" och 150 om det är 4,25" bakfälg.
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |