Nya bromsskivor - Förslag?

Psychodad

Varför tar semestern alltid slut?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Liten men naggande god KTM -12
Behöver troligen ny/nya bromsskivor fram på min mille. Åtminstone en är krokig, och vibrerar nåt rent överjävligt när man bromsar. :(

Kan ju vara bara en som är dålig, vet inte än, men jag har iallafall inte lust att köpa en ny likadan och sen få samma problem igen med den andra. Därför vill jag ha förslag på nya skivor, båda ska bytas. Har spanat in Braking Wave skivor och såna verkar ju ok, men var får jag ett bra pris?

Har nån förslag på andra skivor, så går det bra att nämna det också...

Och till alla med Apriliakunskap, så kan jag säga:
-Ja, jag har gjort ren nitarna som håller skivorna, men det hjälper inte. Trodde det blev bra, men vid första turen i år så var det tillbaks igen :va

Okej, måste väl vara "Floating brake discs" man ska ha då? 330 mm diameter ger listpriset 2650:- st. inkl. moms?

ISR skulle jag välja med erfaranhet från alla år med sporthojar, ev Brembo skivor.......Breaking waves, fungerar också, lite trend varning kanske

tassen skrev:
Breaking waves, fungerar också, lite trend varning kanske

BW är svin dyra. Om du inte skall köpa orginal, så köp ISR. Men det blir billigare med orginal då du endast behöver 1 st. Kör du 95% gata så finns det ingen anledning att köpa Race skivor. Mina EBC (Race) skivor jag hade var helt kassa innan det blev värme i dem, och jag förmodar att det är samma sak med ISR.

Mvh//ZS

Oj då, här blev man aggresiv....det får bli en pungspark :tungan på Söndag ( Om du skall till A-torp )

Mvh//ZS

No1 skrev:
INTE!!! samma sak med ISR!!!

Fungerar alldeles utmärkt för gata!!!

Vill någon köpa ISR skivor/bromsok/handtag mm så ring mig!!!

Patrik,
SWT Racing
070-7430300...

själv köpte jag budgetskivor från Premier, fungerar alldeles utmärkt, fan så mycket bättre än orginalskivorna

Zilversurfer skrev:
BW är svin dyra. Om du inte skall köpa orginal, så köp ISR. Men det blir billigare med orginal då du endast behöver 1 st. Kör du 95% gata så finns det ingen anledning att köpa Race skivor. Mina EBC (Race) skivor jag hade var helt kassa innan det blev värme i dem, och jag förmodar att det är samma sak med ISR.

Mvh//ZS

Jo, men nu skrev jag ju också att jag ville byta båda skivorna, just för att få något annat än originalskivor...

Isr är ett av alternativen, kan ju även tänka mig Braking och en massa andra mer okända märken. Har inget behov av att ha dom värsta grejerna bara för att, men är det bra grejer så klagar jag inte.

No1 skrev:
INTE!!! samma sak med ISR!!!

Fungerar alldeles utmärkt för gata!!!

Vill någon köpa ISR skivor/bromsok/handtag mm så ring mig!!!

Patrik,
SWT Racing
070-7430300...

Men jag då jag vill ju också bromsa :fyllisar

Ett ställe som heter Zoom i England säljer EBC billigt. Skulle få raceskivor och fyra par belägg för ca 3500 kr inkl frakt (6800 kr i sverige)

K-Man skrev:
Ett ställe som heter Zoom i England säljer EBC billigt. Skulle få raceskivor och fyra par belägg för ca 3500 kr inkl frakt (6800 kr i sverige)

Aha, ska kolla med dom...

No1 får gärna återkomma med et bra pris på ISR-skivor också. Dom vill jag nog helst ha, om det inte blir alltför dyrt. :kär

Zilversurfer skrev:

Mvh//ZS

Har inte haft problem med ISR skivor å jag kör ganska hårt emellanåt lika som jag kör som en kärring också.....fick det sagt inna BSA janne hoppar på mig.
Däremot fick mitt X :tuttar båda skivorna att slå sig nästan en centimeter en gång, blev helskeva............beroende på att en 72 årig farbror körde ut 10 meter framför henne när hon kom i 70 km /tim. :huvet
Kostade en st Gixxer1100, 2 medföljande ISR skivor, samt 5 bäcken brott och ett lårbensplitterbrott i ca 30 delar. :näsblod
Hon kör numera Kawa zx600r istället..................ush

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...