Nya Aprilia Tuareg 660

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Lägger denna i filmer och bilder istället som presentation av en ny hoj. Den har ju både film och bild ?

Aprilia har spunnit vidare på sin numera välkända och hyllade 660-motor med en ny version som ser ut att hamna ganska bra i mellan-offroad segmentet.

Tuareg660.jpg

Vikten hamnar på 187 kg torrvikt. Därtill tillkommer en 18 liters tank.
Den har 4 elektroniska körlägen. Man kan stänga av ABS helt eller bara bak, off-road läge, traction control
80 hästar och 70 Nm, osäkert vid vilket varvtal.
Däcken ser ut att vara tublösa med ekrarna på sidan av fälgen.
Ett alternativ till Yamahas Tenere 700?

 
Detta ser riktigt lovande ut. Kan de bara få kvalitet på det så tror jag att Yamaha tenere har fått en utmanare
 
Jappjapp! Bara å beställa ser jag.
Redan med en 660 i garaget, så tror jag att även Tuareg kommer bli grymt bra
 
Absolut en utmanare till Yamaha, men ärligt talat så ser jag inte vad som egentligen hänt sedan 2008 då F800 GS kom med 85 hk (som är mer i verkligheten), 207 kilo våtvikt och mycket goda egenskaper både på asfalt och i spenaten?



 
Absolut en utmanare till Yamaha, men ärligt talat så ser jag inte vad som egentligen hänt sedan 2008 då F800 GS kom med 85 hk (som är mer i verkligheten), 207 kilo våtvikt och mycket goda egenskaper både på asfalt och i spenaten?



Elektroniska hjälpmedel är vad som hänt.

... Inte för att jag vill ha dem egentligen, hade hellre betalt 20% mindre och hoppat den utvecklingskostnaden...

Sedan så ser ju 800gs just fulare ut än en genomsnittlig åvc, men.
 
Jag menar bara att utvecklingen kanske inte har nått så långt inom alla områden som reklamen hävdar.
 
Absolut en utmanare till Yamaha, men ärligt talat så ser jag inte vad som egentligen hänt sedan 2008 då F800 GS kom med 85 hk (som är mer i verkligheten), 207 kilo våtvikt och mycket goda egenskaper både på asfalt och i spenaten?



Det är väl hur det paketeras som är skillnaden idag. Inte ens 2008 tyckte jag själv att F800 var särskilt bra på något. Teneree är klart bättre att köra.

allt spelar roll. Chassits avstämning, motorns karaktär och inte minst hur den är att reglera med högerhanden. Listan på saker som har betydelse kan göras lång, rena data gör det svårt. Ens med ”samma” geometri kan en hoj till en annan vara dag och natt beroende på hur vikten är fördelad. Highland var ju i handeln före millenieskiftet. På tal om saker som var lätta och med hygglig motor. Men som sagt…
 
*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back
Top