Nya 2011 års Aprilia RSV4 Factory

Tycker att bakdelen påminner om KTM RC8 och fram känns lite Fireblade...
Men riktigt snygg! "Launch control" fick mig att tänka på rymdfärjor av någon anledning..

Här har man ju ett bra säljargument: It's a self-adjusting electronics system that utilizes wheel speed sensors and a host of other parameters to provide the rider with wheelie control
Nu kommer ju även jag kunna hitta balanspunkten!

Det är ju detta man hatar när man köper ny hoj, redan året efter kommer dom ut med ny som är mycket mer spännande:huvet:huvet

Bara att gilla läget, eller så avvaktar man tills utvecklingstakten avtar. Verkar hända en del på motorcykelfronten just nu med elektroniska hjälpmedel. Kolla bara på Ducati och BMWs senaste superbike modeller. Även Multistrada innehåller en del nymodigheter. Övriga tillverkare ligger nog inte på latsidan.

Ska bli intressant att läsa någon test på nya RSV4an.

Det är ju detta man hatar när man köper ny hoj, redan året efter kommer dom ut med ny som är mycket mer spännande:huvet:huvet

Japp bara till att köpa den tocar!

Är det bara jag eller ser den inte lite tråkig och jappsig ut?
Det skall lysa italiensk porr från den ;)

Till skillnad från bilar, datorer, mobiler, kameror, tv, spelkonsoller osv? :va

Bara att gilla läget, eller så avvaktar man tills utvecklingstakten avtar. Verkar hända en del på motorcykelfronten just nu med elektroniska hjälpmedel. Kolla bara på Ducati och BMWs senaste superbike modeller. Även Multistrada innehåller en del nymodigheter. Övriga tillverkare ligger nog inte på latsidan.
Hehe, hoppas du gillar din nyvarande hoj, det kommer ta ett tag innan du kan köpa en ny :D

Va de inte 1903 dom ville stänga patentkontoret i New York, allt var ju redan uppfunnet? :hihi

Tog bara ett år för S1000RR att bli en vanlig hoj. Utvecklingen går fort. :)

Ha ha...

Jag menade inte att man skulle avvakta i all evighet. Man kan givetvis välja att tolka det så. Vad jag egentligen menade var att utvecklingen går i cykler. Den tar några steg framåt. Avtar något under ett par år. Tar ytterligare några steg framåt. Just nu är man inne i en period där man introducerar ny teknologi.

Jag är nöjd med min hoj. Har inga planer på att byta ut den mot något annat. Däremot kan man ju fundera av och till på att köpa ett komplement.

Riktigt smarta människor har sagt riktigt dumma saker genom historien. En viss IBM chef gjorde ett uttalande som han nog fick äta upp om han levde tillräckligt länge för att uppleva det.

Hehe, hoppas du gillar din nyvarande hoj, det kommer ta ett tag innan du kan köpa en ny :D

Va de inte 1903 dom ville stänga patentkontoret i New York, allt var ju redan uppfunnet? :hihi

Som tur var kan jag "plugga in" allting nytt för 2011 modellen. Dock inte de där extra 7-8 hk :huvet

Som tur var kan jag "plugga in" allting nytt för 2011 modellen. Dock inte de där extra 7-8 hk :huvet

Ett eftermarknads auspuff-system från ex Austin plus mappning sägs ge lite extra pållar... Fast det kanske inte är tillåtet mod i den klassen du skall köra?

Såklart helsystemen gör sitt. Men 2011 modellen kommer ju alltid börja 7 hk högre.

Nja....nu vet jag ju inte om dessa 7hk enbart kommer från det nya bättre optimerade systemet+mapping, men isåfall gör ju Aprilia nu bara vad eftermarknads-helsystemen redan är designade för. Dvs du kommer 'ikapp' (och förbi enl. Austin) en 2011 med helsystem på en 2010

"Factory model, though it now features a new exhaust that is claimed to be lighter and produce slightly more power"

Nja....nu vet jag ju inte om dessa 7hk enbart kommer från det nya bättre optimerade systemet+mapping, men isåfall gör ju Aprilia nu bara vad eftermarknads-helsystemen redan är designade för. Dvs du kommer 'ikapp' (och förbi enl. Austin) en 2011 med helsystem på en 2010

"Factory model, though it now features a new exhaust that is claimed to be lighter and produce slightly more power"
Det nya i 2011 modellen är drivningen av kammarna. Det är där de extra 7 hk ligger i huvudsak.

Kan det bli bättre?
Härlig kontrast till stereotypa massproducerade radfyror.

Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP