Ny tråd igen

Ludde Ludde

Ny medlem
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
Yamaha rd 125
Min mc är 15 kw på pappret har vi kommit på nu. Och den får ju bara ha 11 kw för att den ska klassas som en lätt mc om jag har förstått rätt så är min 125 en mellanklass eller? Kan man strypa den och besiktiga den så att den ändras till 11 kw? Eller bryr sig inte besiktningen eller körskolan när man ska köra upp om det?

Sorry för att det har blivit många trådar:) :rolleyes:

Min mc är 15 kw på pappret har vi kommit på nu. Och den får ju bara ha 11 kw för att den ska klassas som en lätt mc om jag har förstått rätt så är min 125 en mellanklass eller? Kan man strypa den och besiktiga den så att den ändras till 11 kw? Eller bryr sig inte besiktningen eller körskolan när man ska köra upp om det?

Sorry för att det har blivit många trådar:) :rolleyes:

Snacka med "aelm." Han hade samma problem, men han vet hur man fixar det :tummenupp

kollade upp vad det skulle kosta här i halmstad runt 2000 med besiktning åt hellvete för mycket på en hoj som kostar 5 :gnissla

Eller hur, det känns lite hårt:gnissla Vad jag förstår så är inte min mc klassad som en lätt mc då, pga av att den har 15 kw på pappret. Vad lurad jag blev om det är så:huvet

Nu när vi håller på och snacka papper... På mtt stod det 11kw och högsta hastighet 155 km/h :S ska det inte vara 110 km/h?

Fan vad blåst jag har blivit då! Fan va synd, vill fan inte pröjsa 2000 för att få den omregistrerad. Ingen lär ju vilja köpa den heller eftersom den inte får köras med a1

2833364 Fan vad blåst jag har blivit då! Fan va synd, vill fan inte pröjsa 2000 för att få den omregistrerad. Ingen lär ju vilja köpa den heller eftersom den inte får köras med a1
Ska du inte behöva. En nyreg skall kosta 650kr eller om det va 850 kr. Fast då behöver du ett strypningskit också.

Ska du inte behöva. En nyreg skall kosta 650kr eller om det va 850 kr. Fast då behöver du ett strypningskit också.

min är likadan.. kört snart 700 mil med sveriges slöaste mellanklassare :D

totalt skulle det kosta ca 2000 och det känns inte så aktuellt :gnissla

min är likadan.. kört snart 700 mil med sveriges slöaste mellanklassare :D

totalt skulle det kosta ca 2000 och det känns inte så aktuellt :gnissla

Det är ju under uppkörningen man måste visa upp papper på den, annars så skiter jag i att den har nåra kw för mycket:)

Vi kollade på papprena innan men vi tänkte inte på att det stog 15, och han sa ju att det var en lätt mc, men det var dumt gjort. Jag får nog hyra/låna en lätt under uppkörningen sen så får jag köra med min "mellanklassare"

Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back