Ny tank till XR

Hampe

Slan
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
Honda XR600 -93
Hejsan!

Köpte en XR600 -93 i sommras. Han som hade den innan tyckte tydligen det var snyggt med rött, så han hade målat om all plast (ja, MÅLAT! sjukt nog... :huvet ) . All plast är ny bytt till fina standardvita delar. Utom tanken... Funderade på blästring och sånt, men nu har jag fått lite tillskott i kassan, så jag tänkte att jag kan nog köpa en.

Har någon tips om var jag vänder mig? Är det bara original som gäller, eller finns det andra tillverkare som gör en i princip likadan tank?

Mvh
Hampe

Zwamp skrev:
Hejsan!

Köpte en XR600 -93 i sommras. Han som hade den innan tyckte tydligen det var snyggt med rött, så han hade målat om all plast (ja, MÅLAT! sjukt nog... :huvet ) . All plast är ny bytt till fina standardvita delar. Utom tanken... Funderade på blästring och sånt, men nu har jag fått lite tillskott i kassan, så jag tänkte att jag kan nog köpa en.

Har någon tips om var jag vänder mig? Är det bara original som gäller, eller finns det andra tillverkare som gör en i princip likadan tank?

Mvh
Hampe
finns en massa olika tillverkare, vill du även ha större tank?,, tror att det även kan finnas med kylvingar(ser snyggare ut men har inte så stor funktion)

www.thumpertalk.com/forum borde du hitta ganska mycket info om detta på deras xr avdelning

ska du köpa något som ser snyggt ut ska du köpa ett a-loop cr kit då får du cr kylarvingar bättre sadel och du kan jobba på cykeln mycket lättare. Är dock osäker vem som säljer det i sverige annars köp en motocross action det finns alltid någon liten annons om firmor som säljer sånna kit i staterna så kan du kanske beställa därifrån. Annars har acerbis tankar som är större än orginal de är dock ganska fula men det är nog billigare än a-loop kit

IMS Tank

Zwamp skrev:
Hejsan!

Mvh
Hampe

Köpte en transparent IMS tank direkt från fabriken i USA :tummenupp
Det finns vita oxå :banana
Det är bara att beställa :D 225:-U.S.D
http://www.imsproducts.com/index2new.html

Kan köpa här oxå,fast mycket dyrare :fatta!
http://www.dirtbike.at/honda/xr600/xr6tank.html

Last edited:
IMS: Typ 2000:-
A-loop: 4000-5000 :-

Tack, men det är en hoj för drygt 20000, så nån måtta får det nog vara. :rolleyes:

DwD>> Nja, större tank behöver jag inte. Föredrar de mindre (som i allmänhet är snyggare).

Har också en XR med fruktansvärt skabbig tank. Tänker lösa problemet genom att köpa dekalark o smälla på. Hört att man ska ha sån med hål (heter periförerade men en fredag med influensa gör att stavningen inte blir bättre så vi kör det säkra före det osäkra.....) för att bensin ångorna kryper ut ur tanken på nåt vis och skapar bubblor i dekalerna utan på. Nån som vet om det är sant??

ja det stämmer att plasttanken "andas" eller vad man ska säga och det leder till blåsor/bubblor i dekalerna så de är oftast perforerade eller vad det heter.

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back