Ny polisuniform?

Drakkvinnan

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2004
Hoj
Kawasaki Er6 -08
I fredags när jag åkte bil norröver så var det poliskoll på Enköpingsvägen (söderut)från Uppsala. Några kilometer längre bort så hade en bil blivit stoppad av en mc-polis. Det jag reagerade på var att det inte syntes att han var polis för han hade inte den gamla vanliga blåa uniformen på sig (som syns lång väg) och han körde den nya bågen de nu använder. Hur i helskotta ska jag nu veta om det är polisen eller inte? :confused: Mitt körkort kommer att ligga i farozonen eftersom jag tyvärr har lite för lätt att trampa ner gaspedalen när jag kör längre sträckor. :(
Har polisen skaffat sig nya mc-uniformer eller inte? :va

Police fasion 2005 dom har väl sett lika dana ut sen 50 talet, :D

Eller så var det practical joke

Jodå gula och fina !
Han som stoppa mig häromdan hade på sig det och va grymt nöjd med det sa han.
Så nu fattades bara en nyare hoj tyckte han !
Det va tydligen efterlängtat för han va på bra humör och jag slapp böter :tummenupp

Har en kompis som tänkte dra den kaxiga mc-föraren som låg och tryckte bakom (läs: med bil haha). Men trots allt gjorde han ett försök, när dom kom fram till röljuset körde han upp bredvid och bad honom följa efter eftersom han var polis. Sagt och gjort, förlorade kortet tillsvidare, får se om han klarar sig med varning lr hur det blir.

Att de hade civila MC-poliser hade jag dock ingen aning om!?

The Svånk skrev:
Jodå gula och fina !
Han som stoppa mig häromdan hade på sig det och va grymt nöjd med det sa han.
Så nu fattades bara en nyare hoj tyckte han !
Det va tydligen efterlängtat för han va på bra humör och jag slapp böter :tummenupp

Nä gul var den inte! Då skulle han ju ha lyst som en sol på lång väg!

heke skrev:
Har en kompis som tänkte dra den kaxiga mc-föraren som låg och tryckte bakom (läs: med bil haha). Men trots allt gjorde han ett försök, när dom kom fram till röljuset körde han upp bredvid och bad honom följa efter eftersom han var polis. Sagt och gjort, förlorade kortet tillsvidare, får se om han klarar sig med varning lr hur det blir.

Att de hade civila MC-poliser hade jag dock ingen aning om!?

jopp civila har funnits länge. I Etuna har de minst en vinröd honda pan european och en offroad/enduroliknade för att jaga moppe fuckon med.

PolisPaulaJC640.jpg

Denna variant var på test förre året!

Och en röd K1200RS civil kör runt Västerås - Uppsala, och ahn har för vana inte att hälsa!

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back