Ny ny komling med lite frågor...

zaya

Speed of life
Gick med
21 Feb 2006
Hoj
Yzf R6
Hej!
Jag är en kille som är 19 år. Jag tog körkortet förra året i september. Allting är nytt för mej tom hemsidan
Jag har en R6:a år 99 som har gått 3800 mil.
Jag VET inte vad jag ska göra när det gäller försäkringen...
Ska jag föräkra den på mitt namn eller min mamma???
Jag har försökt läsa försäkring vilkor eller förskningen. men jag fattar ingenting för jag har aldrig haft ett fordon...
Jag behöver de bästa rådet ni kan komma på...
Jag vill nämnligen ha en aning vad priserna ligger på och vilken försäkrings bolag är bäst
Snälla hjälp mig...

Vi syns...

zaya skrev:
Hej!
Jag är en kille som är 19 år. Jag tog körkortet förra året i september. Allting är nytt för mej tom hemsidan
Jag har en R6:a år 99 som har gått 3800 mil.
Jag VET inte vad jag ska göra när det gäller försäkringen...
Ska jag föräkra den på mitt namn eller min mamma???
Jag har försökt läsa försäkring vilkor eller förskningen. men jag fattar ingenting för jag har aldrig haft ett fordon...
Jag behöver de bästa rådet ni kan komma på...
Jag vill nämnligen ha en aning vad priserna ligger på och vilken försäkrings bolag är bäst
Snälla hjälp mig...

Vi syns...

Bor du och din mamma på samma adress så skriv hojen o försäkringen på henne annars kan det vara lite problem om dom skulle börja rota i det men jag hade skrivit på mamma eller pappa i alla fall för det e nog inte möjligt att skriva den på en 19 åring

Låt Mamma betala :tummenupp (om du hade sökt på försäkringar+mamma/pappa betala så kunde du ha läst lite om dom mest hatade på sporthoj.com)

Helgon26 skrev:
Bor du och din mamma på samma adress så skriv hojen o försäkringen på henne annars kan det vara lite problem om dom skulle börja rota i det men jag hade skrivit på mamma eller pappa i alla fall för det e nog inte möjligt att skriva den på en 19 åring
Coolt grabbar!!
Tack för att ni svarar men jag skulle vilja se om hur mycket kommer det att kosta om min mamma skulle försäkra hojen... Har ni nån anning hur mycket det kan kosta om min mamma försäkra hojen i 6 månader?
Jag måste planera ni vet...

Hade så gött!!
Zaya // 2
:banana

zaya skrev:
Coolt grabbar!!
Tack för att ni svarar men jag skulle vilja se om hur mycket kommer det att kosta om min mamma skulle försäkra hojen... Har ni nån anning hur mycket det kan kosta om min mamma försäkra hojen i 6 månader?
Jag måste planera ni vet...

Hade så gött!!
Zaya // 2
:banana

här kan du kolla på olika person nr och få ett fast pris direkt

http://www.trygghansa.se/04Privat/Frame7933.html

Ok, jag tänker inte börja gapa om skenförsäkring här.
Men däremot tänker jag tipsa om en negativ effekt att skriva på morsan.

Om du vurpar (vilket inte är så himla otippat, p.g.a ålder + hojval), så är det morsans försäkring som blir lidande.
Minskad/förlorad bonus, och högre premie, eftersom hennes antal skadefria år nollställs.
(Detta påverkar ju hennes försäkring under låååååång tid = kanske inte så lönsamt i slutändan iallafall?)

Dessutom kanske inte försäkringen ersätter fullt om det inte är hon som körde, försäkringsbolagen brukar ju inte heller tycka om att man skriver på andra.
Bara ett tips.

War-psycho skrev:
Ok, jag tänker inte börja gapa om skenförsäkring här.
Men däremot tänker jag tipsa om en negativ effekt att skriva på morsan.

Om du vurpar (vilket inte är så himla otippat, p.g.a ålder + hojval), så är det morsans försäkring som blir lidande.
Minskad/förlorad bonus, och högre premie, eftersom hennes antal skadefria år nollställs.
(Detta påverkar ju hennes försäkring under låååååång tid = kanske inte så lönsamt i slutändan iallafall?)

Dessutom kanske inte försäkringen ersätter fullt om det inte är hon som körde, försäkringsbolagen brukar ju inte heller tycka om att man skriver på andra.
Bara ett tips.
TACK
Grabbar ni är bäst...

Ska jämnföra o se vilket är bäst...
vi syns
Zaya // 2 :banana

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!