Ny Moppe idag

junnu

Liten men naggande gooooooo
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
sextresex ninnnnja
Köpte en liten moped idag :D
Min Honda själ :gråta men vad kan man annat än Hoppas man kommer över det med denna lilla leksak: 636 -05 :yoparty
Vad kostar denna i sverige????

Bifogat

• ninjazx-6r_candy_plasma_blue.jpg
    ninjazx-6r_candy_plasma_blue.jpg
    30.1 KB · Visningar: 417
Last edited:
GRATTIS SKÖVDE!
f*n, fel igen...blev de en blå tom??
Ja skulle ha valt kawa grön!

*

junnu skrev:
Min Honda själ :gråta men vad kan man annat än Hoppas man kommer över det med denna lilla leksak: 636 -05 :yoparty
Ingen dålig moped :)
Grattis!
Vad kostar en sådan i Finland då?

106900 på AVAmc men det lär finnas billigare...
Ni vill inte veta vad den kostar i Finland. Den är dyyyyyyrare...

R1 racer skrev:
Ingen dålig moped :)
Grattis!
Vad kostar en sådan i Finland då?
Riktpris :kocko 14900 euro :kocko hel sjukt....
Men vad f....n ska man göra när regeringen gjort det olönsamt att importera :mad: :mad: :huvet
Men hoppas glädjen av att köra gör att man förtränger priset :confused:

junnu skrev:
Riktpris :kocko 14900 euro :kocko hel sjukt....
Men vad f....n ska man göra när regeringen gjort det olönsamt att importera :mad: :mad: :huvet
Men hoppas glädjen av att köra gör att man förtränger priset :confused:

Olönsamt att importera? :confused: Vilket Finland bor du i :7peta

Jag sparade ca 2-3000 euro när jag importerade min... iofs inte lika ny, men en -98 år 2003 var det...

Men t.o.m. om du köper splitternytt så borde det löna sig att imortera... iaf, vad jag räknat... har tittat på en ny gixxer 750, som skulle bli ca 2000 euro billigare å ta hem från Sverige ist... :tummenupp

Men men, visst e det lätt å smidigt att köpa i Finland...

GRATTIS till en jävligt vacker hoj iaf :)

Gix skrev:
Olönsamt att importera? :confused: Vilket Finland bor du i :7peta

Jag sparade ca 2-3000 euro när jag importerade min... iofs inte lika ny, men en -98 år 2003 var det...

Men t.o.m. om du köper splitternytt så borde det löna sig att imortera... iaf, vad jag räknat... har tittat på en ny gixxer 750, som skulle bli ca 2000 euro billigare å ta hem från Sverige ist... :tummenupp

Men men, visst e det lätt å smidigt att köpa i Finland...

GRATTIS till en jävligt vacker hoj iaf :)

Suttit hos tullen i otaliga timmar och kan säga att med frakter och skatter blir det ej lönsamt. Dom J.......a idioterna har höjt skatten för mkt
Tex. Yamaha R1 02- och senare 23% + moms
Honda cbr 600rr 03- 18% + moms
Handlarna har för stora marginaler ex 600rr-05 13,300euro får du den till
Men impoprterar du denna så räknas skatten ut på 14990
:kocko Så tyvärr där e dom ca2000 eurona :mad: :mad:

junnu skrev:
Suttit hos tullen i otaliga timmar och kan säga att med frakter och skatter blir det ej lönsamt. Dom J.......a idioterna har höjt skatten för mkt
Tex. Yamaha R1 02- och senare 23% + moms
Honda cbr 600rr 03- 18% + moms
Handlarna har för stora marginaler ex 600rr-05 13,300euro får du den till
Men impoprterar du denna så räknas skatten ut på 14990
Så tyvärr där e dom ca2000 eurona

Visst, skatten räknas på riktpriset å det finns ställen som säljer till under riktpris i Finland... men... :rolleyes:

Köper du t.ex. en hoj i Sverige får du ju även där köpa den på ett ställe under riktpris. Sen om du köper splitternytt i Sverige, men tänker ta den till Finland, så MÅSTE du ju köpa den momsfritt i Sverige. Dvs. Du betalar åt svenska handlaren det pris han vill ha MINUS 25% som e svensk moms. Sen momsar du in den i Finland till 22%, så redan där tjänar du lite. (detta kanske du visst redan) :va

Frakt? Så dyrt är det väl inte å fixa en paketbil å köra över, alternativt ta båten... om du köper splitternytt är det ju ingen risk med att du inte skulle veta vad du får när du väl är framme. :fakta

Exempel:

Gixxer 750 -05, riktpris 16990, men finns vid motofocus.fi för 15200 EURO!

Samma cykel säljs för 103.400 kronor (ca 11.200 e) vid Nordbecks MC i Sverige.

Du köper den där för 11.200/1,25= 8960 euro. (så e den din)
Du tar den till Finland och momsar in den till 8960*1,22 = 10930. 10930 - 8960 = ca 2000 euro i moms.
Skatten blir 0,18 * 16990 = 3000 euro + moms = 3000 * 1,22 = 3700 euro.

8960 + 2000 + 3700 = 14660. 15200 - 14660 = 540 euro. :tummenupp

540 euro kanske nu inte är hela världen. För här kommer ju frakten in... Dock var detta pris vid motofocus i Forssa, så de e en bra bit dit iaf för mig, likaså till Sverige... Marginalerna är små javisst, men säg inte att det inte lönar sig.
Men med allt bök, kanske det inte är värt det i en affär som ändå berör flera tusentals euro kanske det inte hänger upp sig på 500 euro (5000 kronor). :rolleyes:

Sen vet vi ju alla att ju nyare det är, ju mindre lönar det sig att importera... dock om man hittar en cykel som varit i bruk minst 6 månader eller körd minst 6000km i Sverige t.ex., så lönar det sig avsevärt mera, eftersom den då skattas som begagnad...

Men men, vill man ha nytt, så vill man ha nytt... å det kan det hända jag vill ha snart oxå... å chansen att det blir från motofocus ist för Sverige är överhängande även för mig så... :tungan

Annars hade jag tagit titanfärgen om jag var du, så jävla snygg... :7peta :lol

junnu skrev:

Snygg färg. Skulle välja den blå alla dar i veckan...

junnu skrev:

Ihanaaaa!!

Själv köpte jag min i vintras. R6 99a.

Kohta on kesä täälä :yoparty

Gix skrev:
Visst, skatten räknas på riktpriset å det finns ställen som säljer till under riktpris i Finland... men... :rolleyes:

Annars hade jag tagit titanfärgen om jag var du, så jävla snygg... :7peta :lol

Jo kan hända att man vill spara ca 500 euro men tror man får bita i det sura när man skall ha nåt på garantin..
Eftersom flera tog grå importade zx-10 i fjol och hade bekymmer med, framfälgen tror ja det var. Men dom finsk sålda hojarna reparerades alla på garantin eftersom de fick brev hem av importören. (kan ha fel om fälgen men nåt var det)
Men håller med om att äldre än 01 hitta en passlig säljare så e det bara att hämta
Ps finns nog billigare 750 i finland
Och titanen tror jag e vanligaste valet och varför vara en i mängden när man annars e UNIK :huvet

junnu skrev:
Jo kan hända att man vill spara ca 500 euro men tror man får bita i det sura när man skall ha nåt på garantin..
Eftersom flera tog grå importade zx-10 i fjol och hade bekymmer med, framfälgen tror ja det var. Men dom finsk sålda hojarna reparerades alla på garantin eftersom de fick brev hem av importören. (kan ha fel om fälgen men nåt var det)
Men håller med om att äldre än 01 hitta en passlig säljare så e det bara att hämta
Ps finns nog billigare 750 i finland
Och titanen tror jag e vanligaste valet och varför vara en i mängden när man annars e UNIK :huvet

Garantin kan vara ett problem, de e sant... men egentligen skulle det inte få vara det... tyvärr e dock speciellt Suzuki känd för att vara jobbiga med sånt... :(

Titanfärgen kan mycket väl bli en populär färg på den cykeln, å varför inte... speciell färg ju, samt skitsnygg (smaken e som baken)... sen om den blir den vanligaste får tiden utvisa (rätt ny hoj ännu ju) å då håller jag med om att man hellre har en annan än den vanligaste... :tummenupp

Men, Billigare NYA Gixxer 750´s VAR??? :confused: :hoppa

edit: motofocus har för övrigt 3 års garanti på alla japsar...

Gix skrev:
Garantin kan vara ett problem, de e sant... men egentligen skulle det inte få vara det... tyvärr e dock speciellt Suzuki känd för att vara jobbiga med sånt... :(

Titanfärgen kan mycket väl bli en populär färg på den cykeln, å varför inte... speciell färg ju, samt skitsnygg (smaken e som baken)... sen om den blir den vanligaste får tiden utvisa (rätt ny hoj ännu ju) å då håller jag med om att man hellre har en annan än den vanligaste... :tummenupp

Men, Billigare NYA Gixxer 750´s VAR??? :confused: :hoppa

edit: motofocus har för övrigt 3 års garanti på alla japsar...
Fick en offert på 14900 gixxer 750 -05 men minns ej på rak arm men jag skickar pm när jag hittar den. Skall leta lite så hittar jag den nog. Ok
:va

junnu skrev:
Fick en offert på 14900 gixxer 750 -05 men minns ej på rak arm men jag skickar pm när jag hittar den. Skall leta lite så hittar jag den nog. Ok
:va

Gör så... uppskattas... :fyllisar

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!