Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ingen dålig mopedjunnu skrev:Köpte en liten moped idag![]()
Min Honda själmen vad kan man annat än Hoppas man kommer över det med denna lilla leksak: 636 -05
Vad kostar denna i sverige????
Riktpris :kocko 14900 euro :kocko hel sjukt....R1 racer skrev:Ingen dålig moped![]()
Grattis!
Vad kostar en sådan i Finland då?
junnu skrev:Riktpris :kocko 14900 euro :kocko hel sjukt....
Men vad f....n ska man göra när regeringen gjort det olönsamt att importera![]()
![]()
![]()
Men hoppas glädjen av att köra gör att man förtränger priset![]()
Gix skrev:Olönsamt att importera?Vilket Finland bor du i
Jag sparade ca 2-3000 euro när jag importerade min... iofs inte lika ny, men en -98 år 2003 var det...
Men t.o.m. om du köper splitternytt så borde det löna sig att imortera... iaf, vad jag räknat... har tittat på en ny gixxer 750, som skulle bli ca 2000 euro billigare å ta hem från Sverige ist...![]()
Men men, visst e det lätt å smidigt att köpa i Finland...
GRATTIS till en jävligt vacker hoj iaf![]()
junnu skrev:Suttit hos tullen i otaliga timmar och kan säga att med frakter och skatter blir det ej lönsamt. Dom J.......a idioterna har höjt skatten för mkt
Tex. Yamaha R1 02- och senare 23% + moms
Honda cbr 600rr 03- 18% + moms
Handlarna har för stora marginaler ex 600rr-05 13,300euro får du den till
Men impoprterar du denna så räknas skatten ut på 14990
Så tyvärr där e dom ca2000 eurona
junnu skrev:Köpte en liten moped idag![]()
Min Honda själmen vad kan man annat än Hoppas man kommer över det med denna lilla leksak: 636 -05
junnu skrev:Köpte en liten moped idag![]()
Gix skrev:Visst, skatten räknas på riktpriset å det finns ställen som säljer till under riktpris i Finland... men...![]()
Annars hade jag tagit titanfärgen om jag var du, så jävla snygg...![]()
![]()
junnu skrev:Jo kan hända att man vill spara ca 500 euro men tror man får bita i det sura när man skall ha nåt på garantin..
Eftersom flera tog grå importade zx-10 i fjol och hade bekymmer med, framfälgen tror ja det var. Men dom finsk sålda hojarna reparerades alla på garantin eftersom de fick brev hem av importören. (kan ha fel om fälgen men nåt var det)
Men håller med om att äldre än 01 hitta en passlig säljare så e det bara att hämta
Ps finns nog billigare 750 i finland
Och titanen tror jag e vanligaste valet och varför vara en i mängden när man annars e UNIK![]()
Fick en offert på 14900 gixxer 750 -05 men minns ej på rak arm men jag skickar pm när jag hittar den. Skall leta lite så hittar jag den nog. OkGix skrev:Garantin kan vara ett problem, de e sant... men egentligen skulle det inte få vara det... tyvärr e dock speciellt Suzuki känd för att vara jobbiga med sånt...![]()
Titanfärgen kan mycket väl bli en populär färg på den cykeln, å varför inte... speciell färg ju, samt skitsnygg (smaken e som baken)... sen om den blir den vanligaste får tiden utvisa (rätt ny hoj ännu ju) å då håller jag med om att man hellre har en annan än den vanligaste...![]()
Men, Billigare NYA Gixxer 750´s VAR???![]()
edit: motofocus har för övrigt 3 års garanti på alla japsar...
junnu skrev:Fick en offert på 14900 gixxer 750 -05 men minns ej på rak arm men jag skickar pm när jag hittar den. Skall leta lite så hittar jag den nog. Ok
![]()
Du har postGix skrev:Gör så... uppskattas...![]()
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |
![]() |
Yamaha debuterar med V4 i MotoGP
Yamaha har meddelat att för... |
![]() |
Hojmys i Ugglans Park
Ända sedan början av 90-tal... |
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |