Ny mobil , vilken ska jag välja?

Mheel

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Hoj
Ktm 520 EXC -02 Såld
Måste köpa ny mobil till jobbet och vet inte vilken jag ska köpa. Finns det någon mobil med funktionen att när man ringer ett telefonnr som inte finns med i min adressbok så blir det dolt nummer, men om jag ringer en från min adressbok så syns mitt nr?? Jobbar inom service och ringer rätt mycket till privat personer och vill inte att dom ska få mitt nr. Har för tillfället en nokia 5140 som jag inte är nöjd med, det är min andra på två år. Enda kravet jag har är att den ska ha blåtand.

//Mheel

Jaja, dem måste ha några billigare telefoner me..
Jämför hur många bra/dåliga telefoner dem andra märkena har :D ..

SE har väl 1 på 100 medans dem andra har minst 1 på 10..

O även dem sämsta SE är ändå bättre än dem andras medeltelefoner :tummenupp

Gå till mobiltelefonaffären, be dem plocka fram alla SE, sen blundar du o pekar..klart..

Undrar om de ska komma nån mer snart o lägga in onödiga kommentarer att man kanske rentav ska köpa nåt annat än SE :gnissla

Har en k800i och kan inte allt annat än rekommendera den. Skitnöjd på alla sätt trots att jag inte kan köra GPS i den. Köp! :tummenupp

Mio A701. Har inte 3G men väl GPS, MP3, PDA och en massa andra funktioner. Eller vänta och köp Glofiish X500 från E-TEN när den kommer så får du ovanstående samt WIFI.

Hade jag kunnat skaffa en ny telefon som var som min s700i fast bättre på allt och samma layout och lika stryktålig så hade jag köpt den.
Finns det?
Anständig kamera med blixt och en bra mp3funktiom som stöder mycket minne och helst en SE.

Själv sålde jag precis min SE K800i (som var en bra telefon på alla sätt och vis) och köpte mig en Samsung d900, som i mitt tycke är en riktigt läcker mobil med alla nödvändiga och onödiga funktioner. Lite sämre batteri än k800, men den räcker i två dagar iaf :tummenupp Rekomenderar båda dessa modeller.

Ta en som har miniräknare, det är svinbra:tummenupp

Har även hört att det finns mobiler man kan ringa med, försök att få med både ringfunktionen och miniräknaren då har du en :yopartymobil!

Last edited:
köp den dyraste bara, den är garanterat bäst

Jag har en K750.
Den utan tvekan absolut sämsta telefonjävel som är producerad någonsin.

Visst den har alla finesser jag vill ha, och några till, och en anständig kamera.
Jag har köpt till en gig's minneskort, så den räcker till i det avseendet.

Men det spelar fan ingen roll när den ska styras med en jojje som har glappat tamejfan från dag ett, trots ideliga rengörningar.

Jag har aldrig haft en annan telefon som har pajjat rent mekaniskt.
Inte ens nokian jag tappade i sjön när jag fiskade.
(eller den jag fick av han som föll i vattnet med telefonen i fickan)

Köp inte nokia N73 iaf...VILKET SKRÄP!

jag reklamerade min.. klumpig, seg som fan, plastig, sämst programvara. Helt värdelös. Och dessutom kass motagning, hade helt ok med min w800 innan, fast jag bor i en dal, men ville ha en ok lur med bra kamera å autofokus, då jag har en tendens att ofta hamna i situationer då det är bra med bildbevis...

Tänkte ge nokia en chans, efter att alltid haft ericson, suck, nokia är och förblir skräp.

Mheel skrev:
2633940 Måste köpa ny mobil till jobbet och vet inte vilken jag ska köpa. Finns det någon mobil med funktionen att när man ringer ett telefonnr som inte finns med i min adressbok så blir det dolt nummer, men om jag ringer en från min adressbok så syns mitt nr?? Jobbar inom service och ringer rätt mycket till privat personer och vill inte att dom ska få mitt nr. Har för tillfället en nokia 5140 som jag inte är nöjd med, det är min andra på två år. Enda kravet jag har är att den ska ha blåtand.

//Mheel

Ok, då ska du lyssna på mobilkungen.

Köp en Sony Ericsson, välj en som INTE har joystick. Dvs W810, W850 etc. är bra val.

Samsung: Snygga telefoner, men mjukvaran är totalt ologisk, samt telefonfan ska blippa o blinka minsta lilla man gör. Sen att sätta mittenknappen till att starta wappen är bara dumt.

Motorola: Hade en Razr, cool som fasen, men deras iTap-system är ingen höjdare.

Nokia: Finskt ihopkok som säljer som fasen, men attans vad dom har tråkiga telefoner. Deras värstingar är jättevärstingar o stora som hus, och dom andra är ingent vidare.

Jag har en P990i, rolig sak! :) Brorsan köpte en W850i för nån vecka sen, verkar helt ok den med! Synd på autofocusen bara...Och som nån sa, köp ingen som har joy!

Själv har jag en Nokia N70. Den funkar att ringa med, men fan vad den är långsam att hålla på med. SKitbökigt!

Du kan få tjöpa den billigt!

IronMike skrev:
2635604 Köp inte nokia N73 iaf...VILKET SKRÄP!

jag reklamerade min.. klumpig, seg som fan, plastig, sämst programvara. Helt värdelös. Och dessutom kass motagning, hade helt ok med min w800 innan, fast jag bor i en dal, men ville ha en ok lur med bra kamera å autofokus, då jag har en tendens att ofta hamna i situationer då det är bra med bildbevis...

Tänkte ge nokia en chans, efter att alltid haft ericson, suck, nokia är och förblir skräp.

Här har du en kandidat!( fast alla spyr galla över nokia! :arsele )
http://www.nokia.se/phones/5500/

Knappast lönt å köpa nån av dessa "poppis-telefoner". Dom är ju kraschade efter nån vecka bara! En äkta finsk gummistövel äre som gäller!!
Har haft först 5210 sen 5140 och nu 5140i! Inget krångel!!! senaste bytet pga. borttappning! Har aldrig haft in en nokiatelefon på rep!

*/ ?>
Back